مناف هاشمی معاون وزیر ورزش می گوید وزارت ورزش بیش از هر چیز به دنبال اصلا اساسنامه فدراسیون فوتبال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ مناف هاشمی معاون مالی و برنامه ریزی وزیر ورزش که جمعه شب به برنامه ورزش از نگاه دو رفته بود در دل همه دعواهای این برنامه بین نماینده منتقدان کفاشیان در هیات رئیسه یعنی قنبرزاده مدیرعامل نفت و حسابرس مستقل فدراسیون فوتبال یعنی شیخ سفلی برای لحظاتی مجال صحبت پیدا می کرد ، در بخشی از حرفهایش گفت:«ما مشغول حسابرسی ویژه فدراسیون فوتبال هستیم. این حسابرسی تا پایان دی ماه آماده می شود. از نظر ما این حساب ها مشکلاتی دارند اما انصافا فدراسیون فوتبال کمال همکاری را با ما داشته است. البته یکی از مشکلات اساسی در فدراسیون فوتبال اساسنامه این فدراسیون است  که به نظر ما باید تغییر کند. اینکه در این اساسنامه به عکس دیگر فدراسیون ها وزیر ورزش رئیس مجمع نیست . ما باید کاری کنیم که فوتبال مان بر اساس قوانین کشور خودمان اداره شود نه قوانین فیفا.» او البته خیلی کلی این خواست را مطرح کرد و این شبیه به حرف هایی بود که پیشتر از وزیر ورزش درباره افتادن یک فدراسیون فوتبال به دست استکبار جهانی نقل شده بود. حرف هایی که دو ماه بعد از آن وزیر ورزش در جمع سردبیران ورزشی تکذیب و تعدیلش کرد. 

اینکه وزارت ورزش به دنبال تغییرات در اساسنامه فدراسیون فوتبال است ، برای اولین بار مطرح نشده و چندمین بار است که آن را طرح می کنند. وزارت ورزش برای ایجاد اصلاحات در اساسنامه نیاز به آرای حداکثری در این مجمع دارد درحالی که هنوز نتوانسته آرای لازم برای برگزاری مجامع فوق العاده را بدست بیاورد. 

البته عزیزالله محمدی رئیس اتحادیه فوتبال ایران درباره تغییرات در اساسنامه می گوید:«تغییرات مشکلی ندارد و یکی از وظایف مجمع به روزرسانی مشکلات و ایجاد تغییرات در اساسنامه است اما  ایجاد تغییر در بندهای اساسی مثل ریاست مجمع یا بندهایی که سبب شود فیفا استنباط کند فدراسیون فوتبال استقلالش را از دست می دهد مشکل ساز می شود . مشکلاتی از آن دست که در تغییرات دوران آای مهرعلیزاده اتفاق افتاد و در دوران ریاست آقای علی آبادی به تعلیق فوتبال ملی انجامید.»

حال باید دید وزارت ورزش دنبال چنین تغییراتی است؟ آیا آنها این ریسک را انجام می دهند؟

این گفته های مناف هاشمی در برنامه ورزش از نگاه دو بود که موج جدیدی در فوتبال ملی ایجاد می کند. در برنامه ای که جمعه شب ها با اجرای علی جوادی و تهیه کنندگی محسن وحدانی روی انتن شبکه 2 می رود.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ahad IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    29 7
    آقای وزیر شما تشریف ببرید تو انتخابات ریاست فیفا حتماً رای می آورید
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
      4 1
      علامت تعجب در انتهای جمله فراموش شده است.
  • فرهاد 30 از کرمان RO ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    4 1
    اگه امکانش هست کاری کنین دوباره فوتبالمون تعلیق شه بلکه شما راحت شین
  • یاسر A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    5 1
    آقای وزیر جون مادرت بکش بیرون از این فوتبال نگون بخت
  • میثم IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    5 2
    جناب وزیر سالها تاوان حضور بی مورد دولت در ورزش را ما داده ایم نه دولت. اگر صلاح میدانید نه پول بدهید نه دخالت کنید . مطمئنا هم شما راحت میشوید هم ما
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    7 0
    تنها مشکلی که این حرف ها رو به وجود آورده عدم برنامه ریزی مالی و استقلال مالی فدراسیون هست. وقتی دستش همیشه جلو وزارت خونه درازه معلومه اونهام میخوان رو پولی که دارن خرج میکنن نظارت کنن.
  • شهروندی از بوشهر A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    4 0
    بابا در فوتبالو تخته کنین بهتره