ایسنا نوشت:

گردشگری جراحی پلاستیک طی سال‌های اخیر به یکی از درآمدزاترین بخش‌های صنعت گردشگری کره‌جنوبی تبدیل شده است.

 سفر خیل عظیمی از گردشگران چینی به کره‌جنوبی برای انجام عمل جراحی زیبایی طی سال‌های اخیر چنان افزایش پیدا کرده که دولت کره را به توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در این بخش به منظور کسب درآمد بیشتر در حوزه گردشگری واداشته است.

دولت کره‌جنوبی سالانه چهار میلیون دلار صرف ارتقای سطح گردشگری سلامت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 یک میلیون توریست در سال برای انجام عمل‌های زیبایی به این کشور سفر کنند. سال گذشته این رقم 211 هزار و 218 نفر بود.

گرچه دولت کره سعی دارد کشورش را به عنوان مقصدی برای خرید‌، استراحت و جاذبه‌های دیدنی و خوراکی معرفی کند،‌ بسیاری از زنان چینی با هدف انجام عمل‌های جراحی پلاستیک عازم این کشور می‌شوند. این جراحی‌ها از عمل بینی و پلک چشم گرفته تا شکستن و جابجایی فک و تغییر ساختار کلی صورت را شامل می‌شود.

یکی از مسئولین اداره گردشگری کره‌جنوبی در این‌باره گفت: وقتی چینی‌ها وارد یک مغازه می‌شوند، آن را خالی می‌کنند. اگر بتوانیم آن‌ها را به گردشگران سلامت تبدیل کنیم،‌ احتمالا مدت اقامت‌شان طولانی‌تر می‌شود؛ آن‌ها یک وعده بیشتر می‌خورند‌، یک کالا بیشتر می‌خرند و بعد به مکانی دیگر می‌روند.

جراحی زیبایی در چین هم مثل کره طرفداران زیادی دارد، اما چینی‌ها ترجیح می‌دهند با صرف هزینه‌ی بیشتر این کار را در کره انجام دهند، چرا که معتقدند بیمارستان‌ها و کلینیک‌های آن‌جا بهداشتی‌تر و ایمن‌تر است.


جراحی پلاستیک چینی‌ها
چینی‌ها در حالی هزینه گزاف این عمل‌ها را متقبل می‌شوند که برخی از این جراحی‌های زیبای طی چند مرحله و با درد فراوان برای بیمار انجام می‌شود. یکی از پزشکان کره‌ای مثال بیماری را زد که طی چندین مرحله جراحی‌هایی چون ‌بینی‌، پلک چشم‌، فک‌، لیپوساکشن و... را انجام داده است.

به گزارش نیویورک تایمز‌، در برخی از این عمل‌ها همچون تغییر حالت چهره، بخش‌هایی از استخوان‌های گونه‌، فک‌ و چانه تراشیده و برداشته می‌شوند که با پیچیدگی و دشواری بسیاری همراه است. اما بیماران چینی تمام این سختی‌ها را تحمل می‌کنند تا صورتی «V» شکل داشته باشند که حالت چهره‌های محبوب بین زنان و مردان کره‌ای هم هست.

یکی از مهم‌ترین عوامل ظهور این پدیده‌، تبلیغات فرهنگی کره‌جنوبی و افزایش محبوبیت سریال‌های این کشور در چین است. به گفته‌ی یکی از جراحان پلاستیک کره‌ای‌، بسیاری از مشتریان تقاضا دارند شبیه بازیگران معروف کره‌ای شوند.

تب سریال‌های کره‌ای به بازار پوشاک هم کمک شایانی کرده، چرا که بسیاری از گردشگران به دنبال لباس‌هایی کاملا شبیه بازیگران مشهور هستند.

«جین» یکی دختران چینی است که به تازگی بینی‌اش را عمل کرده و در این‌باره می‌گوید: هرچه بیشتر جراحی زیبایی انجام می‌دهم‌، بیشتر علاقه‌مند می‌شوم. خیلی از دوستانم زیر تیغ رفته‌اند و از زمانی که آن‌ها هر روز زیباتر می‌شوند، من هم فکر کردم باید زیباتر شوم.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    7 2
    کشورهای شرق آسیا همشون مشکل پهنی دماغ دارن و 95 درصد عمل زیبایی مربوط به باریک کرد دماغه مرود های بعدی اهمیت خیلی کمتری داره
    • مریم EU ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
      3 0
      پهن بودن بینی مشکل محسوب نمیشه. این ویژگی کلی نژادشونه. به نظر میرسه مردم آسیا به طور کلی مشکل عدم پذیرش ظاهر خودشونو دارن.