کلاهی که سر کرباسیان رفت/پایان خوش دوره آموزشی کارکنان گمرک افغانستان

در انتهای مراسم اختتامیه دوره آموزشی کارکنان گمرک افغانستان در گمرک ایران سفیر افغانستان کلاه سنتی این کشور که نمادی از علم و معرفت است را به عنوان هدیه به مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران تقدیم کرد.‎

مراسم اختتاميه دوره آموزشي كاركنان گمرك افغانستان در گمرك ايران با حاشيه همراه شد و افغاني ها سر رئيس كل گمرك ايران كلاه افغاني گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، گمرك جمهوري اسلامي ايران در ادامه برپايي دوره هاي آموزشي براي كاركنان گمركات كشورهاي همسايه ، ميزبان 22 نفر از كاركنان گمرك افغانستان بود و مراسم اختتاميه اين كارگاه آموزشي با حضور رئيس كل گمرك ايران ، سفير افغانستان در تهران ، سركنسول سفارت ژاپن و مديركل آسياي غربي وزارت امور خارجه برگزار شد.

بنابراين گزارش ، نصيراحمد نور سفير افغانستان در ايران در پايان مراسم در اقدامي، كلاه علم و فرهنگ افغانستان را بخاطر تلاش هاي قابل تقدير گمرك ايران در آموزش به كاركنان گمرك افغانستان بر سر مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك ايران گذاشت. 

همچنين مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك ايران در سخناني پيشرفت افغانستان را مورد نظر مسئولان دو كشور عنوان كرد و گفت: ما به عنوان يكي از سازمان هايي كه مسئول توسعه روابط بين دو كشور هستيم مي توانيم با روان سازي قوانين اين كار را پيش ببريم و امروز از يك گمرك پيشرفته و قرن 21 در آموزش به همكاران در گمرك افغانستان صحبت مي كنيم كه در راستاي همين سياست ها است.

كرباسيان ادامه داد: افتخار داريم كه از جنوبي ترين نقطه افغانستان تا شمالي ترين قسمت آن گمركات زيادي هست و با هم تبادل اطلاعات مي كنيم. 

كرباسيان افزود: تبادل اطلاعات و فكر را اگر به هم نزديك كنيم ، كمك مي كند كه يك پنجره واحد بين دو گمرك ايجاد كنيم تا معطلي در سر مرز به حداقل برسد.

رئيس كل گمرك ايران از سفارت ژاپن در ايران هم تشكر كرد و گفت: از ژاپن و جايكا قدرداني مي كنيم كه پيگيري كردند تا ما اين دوره را دوباره در گمرك برگزار كنيم.

نصير احمدنور سفير افغانستان در ايران هم در سخناني گفت : اين دوره آموزشي در چارچوب همكاريهاي سه جانبه بين ايران ، افغانستان و ژاپن برگزار شده و از كشور دوست ، برادر و هم فرهنگ، جمهوري اسلامي ايران تقدير و تشكر مي كنيم.

سفير افغانستان افزود: جمهوري اسلامي ايران در چند دوره اخير در كنار ملت افغانستان بود و در 13 سال اخير در باز سازي افغانستان مشاركت داشته و ميليون ها مهاجر را پذيرفته است. 

ناكاياما سركنسول سفارت ژاپن در ايران هم از تلاش و مشاركت گمرك ايران در برگزاري دوره آموزشي براي كاركنان گمرك افغانستان و انتقال دانش فني روز به آنها تقدير و تشكر كرد.

همچنين اسلامي مديركل آسياي غربي وزارت امور خارجه در سخناني گفت : ما در تمام زمينه ها ارتباط خوبي با افغانستان داريم. 

اين گزارش حاكي است، اين دوره آموزشي با همكاري گمرك جمهوري اسلامي ايران و آژانس همكاري بين المللي ژاپن ( جايكا ) از پانزدهم آذرماه آغاز و تا ششم دي ماه سال جاري ادامه داشت.  

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =