فارس نوشت:

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امسال مابه‌التفاوت نرخ ارز 1830 میلیارد تومان بوده که برای سال آینده با کاهش 10 درصدی اعتبارات، 200 میلیارد تومان از بودجه غذا و دارو کاهش خواهد یافت.

رسول دیناروند، در مورد بودجه سال آینده سازمان غذا و دارو گفت: از نظر اعتباری برای سال 93 مشکلی نداریم و بودجه‌های سازمان، امسال طبق روال در حال تأمین است و مهمترین اعتباری که برای مردم مورد توجه است بحث حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص است.او ادامه داد: بودجه این بیماران امسال طبق روال در حال تخصیص است و امیدواریم تا پایان سال به صورت کامل پرداخت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای سال 94 کاهش 10 درصدی بودجه را داریم در بحث مابه‌التفاوت نرخ ارز بحث حمایت مالی از بیماران را خواهیم داشت که با توجه به سختی‌هایی که بودجه دولت دارد قابل توجه است و سال سختی پیش بینی می‌شود.

دیناروند ادامه داد: امیدواریم مشکل کمبود اعتبار پیدا نکنیم اما به هر حال باید شرایط دولت را درک کنیم در واقع ما افزایش بودجه‌ای نخواهیم داشت. امسال مابه‌التفاوت نرخ ارز 1830 میلیارد تومان بوده و برای سال آینده با کاهش 10 درصدی 200 میلیارد تومان از این بودجه کاهش خواهد یافت.او در مورد تجهیزات پزشکی گفت: این محصولات اعتبارات دولتی ندارند و عمدتاً حمایتی که از آنها می‌شود از طریق بیمه‌هاست و بودجه مستقیمی برای آن وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد واکسن‌ها نیز گفت: سال آینده واکسن جدیدی در برنامه نداریم و تعهدات امسال ما سر جای خود باقی می‌ماند و در چارچوب اعتبارات موجود، اولویت‌های خود را خواهیم داشت این در حالی است که اولویت ما واکسیناسیون است و از محل اعتبارات موجود تأمین می‌شود.

دیناروند گفت: یک ردیف اعتباری دیگر وجود دارد که از یارانه دارو، شیر خشک و واکسن است. این اعتبار کاهشی نداشته و سهم سازمان حدود 500 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد اینکه آیا سال سختی را از نظر بودجه‌ای پیش‌بینی می‌کند گفت: امیدواریم سال سختی نداشته باشیم باید شرایط بودجه کشور را درک کرد چرا که اوضاع خیلی مثبت نیست و کاهش بالای قیمت نفت را داریم که بر درآمدهای دولت اثر می‌گذارد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    خوب بساز