فارس نوشت:

نایب رئیس اول مجلس اعلام کرد طبق اعلام کمیسیون برنامه و بودجه، مبلغ برداشت شده 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی صرف پروژه‌های عمرانی شده است نه هزینه‌های جاری.

مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در صحن علنی در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی با اشاره به سخنان روز گذشته غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون بودجه، گفت: آقای کاتب گفت که مبلغ 4.1 میلیارد دلار برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی در امور عمرانی مناطق مختلف صرف شده است.

او گفت: من به عنوان نماینده آذربایجان غربی عرض می‌کنم که از این مبلغ 4.1 میلیارد دلار برداشت‌شده ریالی در طرح‌های عمرانی دارای 25 تا 30 درصد پیشرفت در استان ما هزینه نشده است، اگر دولت صدای من را می‌شنود بیاید و در این زمینه پاسخ دهد. این مبلغ در مناطق ما صرف نشده است.

عیسی‌زاده در ادامه در تذکری به هیأت رئیسه مجلس یادآور شد: بنده از دوره هشتم از وزرای راه، نیرو و نفت سؤال دارم و هنوز هم این سؤال ادامه دارد اما هیأت رئیسه محترم اجازه طرح سؤال در صحن علنی را نداده است و حتی در کمیسیون‌ها نیز مطرح نشده است.

او با بیان اینکه وقتی این بی‌عدالتی‌ها را از هیأت رئیسه می‌بینیم به چه کسی باید گلایه کنیم، ادامه داد: تدبیری بفرمایید که این سؤالات ما که انباشته شده، مورد رسیدگی قرار گیرد و در صحن مطرح شود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار عیسی‌زاده توضیح داد: اخطار نخست شما راجع به دستور نبود اما در مورد تذکر دوم‌تان پیگیر خواهیم شد و به روند تسریع بررسی سؤالات شما کمک خواهیم کرد.

او همچنین با اشاره به تذکر اول عیسی‌زاده گفت: دوستان کمیسیون بودجه اظهار داشتند که این منابع در مصارف عمرانی هزینه شده است نه در هزینه‌های جاری از جمله حقوق و دستمزد و معنای آن این نیست که در همه استان‌ها به طور خاص هزینه شده باشد و ارزیابی کمیسیون نیز این است که مبلغ یادشده به بودجه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    26 1
    یه روز میگید برداشت نشده ، یه روز میگید برداشت شده ، ی روز میگید خرج فلان مورد شده ، خودتون هم نمیدونین چی میگین
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    23 13
    چرا همش میخواید دولت را به چالش بکشید مجلسی ها باید از مردم عذرخواهی کنید
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    13 6
    برادر من برداشت شده اما نه برای این دولت در دولت همسایه هزینه شده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    11 16
    سازمان بازرسی باید دولت را توبیخ کند واز ملت عذر خواهی کنند .
  • جاوید IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    9 4
    حالا کجا هزینه شده مهم نیست چون معلوم نیست .مسئله اینجاست که نوبخت در برنامه زنده تلویزیونی این خبر رو کذب و نماینده ها رو دروغگو اعلام میکنن.آقای جهانگیری معاون اول هاشمی هم میگن باید کسانی که گفتن تحت تعقیب قرار بگیرن.