وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در پنجمین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور در دولت یازدهم گفت : اجرای برنامه‌های ملی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی زمینه‌ساز احیای امر قرآن در عرصه علمی کشور است .

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، محمد فرهادی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی و تقدير از تلاش‌های صورت گرفته در راستای تدوين برنامه هاي ملي کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور و اقدامات مرتبط با جاري‌سازي آن بیان کرد: مطابق با مصوبه جلسه پیشین، کارگروه های تخصصی به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون وظیفه راهبری برنامه‌ها ي ملی را بر عهده دارند.

فرهادی در ادامه گفت: به موازات کارگروه ها، کمیته تخصیص اعتبارات و نظارت بر اجرای برنامه های ملی به عنوان رکن دیگر تحقق برنامه‌هاي ملی با مأموریت اصلی پایش، ارزیابی و رصد اجرای برنامه‌ها ذیل کمیسیون نيز تشکیل خواهد شد.

رییس کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور با تأکید بر لزوم اهتمام مدیران برنامه‌هاي ملی بر اجرای هر چه بهتر وظایف محوله بیان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت ملی کشور در هر دو سطح ستاد و صف برای اجرای برنامه‌هاي ملی نویدبخش احیای امر قرآن در نظام پژوهش و آموزش عالی قرآنی است.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود ، با اشاره به مصوبات شوراي توسعه فرهنگ قرآني مبنی بر تخصیص اعتبارات به توسعه فرهنگ قرآنی و لزوم احتراز از هزينه‌كرد اين بودجه در برنامه‌هاي جاري دستگاه‌ها، بودجه ریزی عملیاتی را به عنوان یکی از مطالبات اصلی قانون گذار برشمرد و گفت: آنچه برای کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور اهمیت دارد، دستیابی به اهداف تعیین‌شده برای هر برنامه ملی و خرد پروژه های مرتبط است.

او در ادامه گفت : در اين راستا مدلي كارآمد با هدف تأمين نيازهاي نظام توسعه فرهنگ قرآني و اولويت‌هاي اسناد بالادستي و همچنين ظرفيت‌پردازي براي نهادهاي آكادميك كشور طراحي شده كه اين مدل مي تواند مبناي تخصيص بودجه قرآني در ساليان آتي قرار گيرد.

فرهادی در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به ارائه پیش‌نویس سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی، از همه نهادها و دستگاه‌های عضو کمیسیون و دیگر صاحب‌نظران مرتبط دعوت کرد تا با ارائه نظرات خود زمینه غنای هر چه بیشتر این سند ملی را فراهم آورند.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =