روزنامه ایران نوشت:

چندی پیش یک دختر جوان در حالی که بشدت نگران و مضطرب بود به کارآگاهان پلیس فتای مازندران مراجعه کرد. این دختر جوان در این باره به مأموران گفت: مدتی پیش یکی از دوستانم در تماس با من اعلام کرد یک ناشناس با قرار دادن عکس‌های شخصی‌ام در فضای مجازی یکی از شبکه‌های اجتماعی به نام «بیتالک» شرایط سختی را برایم به وجود آورده است.


وی در ادامه گفت: من نیز عضو این شبکه اجتماعی هستم، این کاربر ناشناس از عکس‌هایی که در صفحه خودم گذاشته بودم سوء‌استفاده کرده و آنها را در صفحه جدیدی که برای خودش باز کرده قرارداده و متنی را زیر آن نوشته و در این نوشتار از قول من عنوان کرده حاضرم در ازای دریافت شارژ تلفن و پول با مردان رابطه پنهانی داشته باشم. 

با توجه با اطلاعاتی که این دختر از این صفحه اینترنتی در اختیار مأموران پلیس فتای مازندران قرار داده بود تجسس‌های تخصصی در این باره آغاز شد.  کارآگاهان فضای سایبری بعد از بررسی‌های ویژه توانستند رد و نشانی مرد شیطان صفت را به دست آورند، آنان بعد از یافتن نشانی مخفیگاه وی آنجا را به محاصره خود در آورده و در اقدامی غافلگیرانه مرد جوان را بازادشت کردند.  «محمد» 25 ساله در جریان بازداشت خود با اظهار نظرهای ضد و نقیض سعی کرد خود را بی‌گناه نشان دهد، اما در برابر داشته‌های پلیسی چاره‌ای نداشت تا اینکه سرانجام به عمل خلافکارانه خود اعتراف کرد. 

وی در اعترافاتش به مأموران گفت: مدتها بود که در شبکه‌های مختلف اجتماعی موجود در فضای مجازی عضویت داشتم، یک روز فکر عجیبی به ذهنم خطور کرد. با خودم گفتم میلیون‌ها کاربر در شبکه‌های مختلف اجتماعی وجود دارد و اگر من عکس یکی از آنها را برداشته و خودم را به جای او به بقیه معرفی کنم چه اتفاقی خواهد افتاد.  همین کار را کردم، کسی متوجه نشده و اعتراضی هم صورت نگرفت. وسوسه شدم به این طریق پول در بیاورم بنابراین عکس‌های یک دختر عضو شبکه را از صفحه خودش دانلود کردم. خودم را به جای این دختر معرفی و با ساختن صفحه جدیدی اعلام کردم در صورت ارسال شارژ تلفن همراه و پول حاضرم با مردان ارتباط پنهانی داشته باشم.
سرهنگ کارآگاه احمدرضا رستمی رئیس پلیس فتای استان مازندران درباره شگرد این مرد و قربانیانش گفت: محمد از ساکنان یکی از شهرهای غرب مازندران بود و عکس‌های دختر جوان را به طور اتفاقی از صفحه اجتماعی دانلود کرده بود اما از بخت بد این دختر قرعه به نام او خورده بود.  سرهنگ رستمی در ادامه افزود: پس از شناسایی محمد، کارآگاهان با دستور قضایی وی را به دام انداختند و در تحقیقات فنی و پلیسی محمد با اقرار به جرم خود اعتراف کرد که در شبکه اجتماعی بیتالک وقتی صفحه دختر جوان را دیده، عکس‌های وی را دانلود کرده و مدتی بعد با ساخت صفحه‌ای با نام و مشخصات و تصویر شاکی و نسبت دادن این صفحه به وی با وعده ارتباط پنهانی به کاربران از آنها شارژ تلفن همراه و پول دریافت کرده است.  سرهنگ رستمی ادامه داد: با اعترافات محمد مشخص شد وی از این طریق اقدام به کلاهبرداری از 90 مرد جوان کرده و پول زیادی از آنها برای شارژ تلفن همراه یا پول نقد دریافت کرده است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ذاکر A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    وقتی می گوییم این فضای مجازی باید به کلی از بین برود همه بیایید و منفی بدهید حالا بفرمایید این همه نمونه کوچکی از عدم ظرفیت در استفاده . تا کی باید تحمل چنین رفتارهایی که دور از شان انسان است انجام بگیرد؟
    • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      اول فکر کن بعدا حرف بزن
    • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      24 2
      شاید بهتر باشد بگوییم،فضای مجازی جای هر آدم ساده لوح و ساده اندیشی نیست
    • shirin A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      21 2
      فرهنگ استفاده رو باید داشت
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      37 1
      اگه كسي آش رو شور كرد آشپزخونه رو كه خراب نميكنند
    • بی نام US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      27 3
      من میگویم که شما الان امده اید و از فضای مجازی استفاده میکنید. من میگویم که بروید جمش کنید
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      7 1
      با موشک هم میشه آدم کشت و هم به فضا رفت. از شما می پرسم چرا ایران موشک می سازه؟ با استدلال شما تمام کاردهای میوه خوری هم باید از سطح کشور جمع آوری بشه
    • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      7 1
      دوست عزیز میخوای کل چاقوهای شهرم جمع کنیم خیلی خیلی خطرناکه ، نمیدونی چه وسیله وحشت ناکیه
  • بدون نام ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    193 1
    ببخشيداون احمقهايي كه نديده شارژوپول فرستادن حقشونه عقلم خوب چيزيه
  • بی نام DK ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    87 3
    اون مردا که ازشون کلاهبرداری شده چی میشن اصن کسی میاد شکایت کنه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    حالا فرض کنیم اون دختر خانوم بلد نبود اسمش رو بخونه و گفت "بیتالک" شما اعضای تحریریه "خبرگزاری خبرآنلاین" هم باید همون اشتباه رو بکنید؟ بابا این اسمش "بیتاک"ه در زبان انگلیسی اون "ال" خونده نمی‌شه. ببینم منتشر می‌کنی یا نه
    • ذاکر A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      5 17
      این هم یک نمونه از مردمی که بجای پرداختن به اصل موضوع و ارائه طریق در خصوص حل مشکل می آیند و غلط املایی می گیرند
    • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      6 8
      مجید جان "ال" چیه دیگه؟ نمیتونی بگی "لام" ؟ خودت ایراد میگیری ولی بلند نیستی زبان فارسی رو
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    33 2
    ما باید در مدارس فرهنگ سازی کنیم . دنیای مجازی دنیا بزرگی است
  • مهدی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    3 16
    شبکه اجتماعی یعنی آسیب، ما متاسفانه خودمون آسیب رو دوست داریم
  • افشار IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    1 8
    عکستونو تو فضای مجازی میذارین که چی بشه هزار محرم و نامحرم ببینه ؟ دخترا برای چشم و هم چشمی تا یه لباس نو میخرن تا میرن یه روز خارج از شهر یا یه عمل زیبایی می کنن عکس میدارن . خوب آخه این چه کاریه .