سایت صدای اقتصاد نوشت:

این روزها موضوع پدیده شاندیز و فروش سهام به مردم بر سر زبان ها افتاده است.برخی اخبار نشان می دهد که رابطه ای میان محسن پهلوان مقدم مالک پدیده شاندیز و دولت قبل وجود داشته است.

در این رابطه مشخص شده است که  سطح رابطه پهلوان با دولت دهم به قدری بالا بوده که به عنوان مشاور اقتصادی هیات وزیران فعالیت می کرده است. پهلوان مقدم با همین عنوان در جلسات هیات دولت نیز شرکت می کرده است.

با آغاز به کار دولت جدید اما مشکلات او آغاز شده است. شورای عالی شهرسازی سال گذشته گزارشی از وضعیت زمین های محل اجرای پروژه پدیده به دستگاه قضایی ارسال کرد و از برخی تخلفات در زمینه مجوزهای قانونی پرده برداشت.

طی هفته های اخیر هم موضوع فروش سهام توسط این گروه زیر ذره بین قرار گرفته است تا شاید پهلوان مقدم روزهای سخت تری را در پیش داشته باشد.

او مجبور شده است برای مدیریت این بحران نشستی خبری را در مشهد ترتیب دهد تا پس از سال ها فعالیت اقتصادی وارد فضای رسانه ای شود.

پس از پلمب چند دفتر فروش سهام پدیده در مشهد، مقامات قضایی در این مورد به اظهار نظر پرداختند.

رئیسی دادستان کل کشور تخلف این شرکت در فروش سهام به عموم را تایید کرده است.

فروش سهام به عموم مردم برای شرکتی که سهامی خاص محسوب می شود، مهمترین ابهام پدیده شاندیز است که این موضوع خریداران سهام را با نگرانی مواجه ساخته است.

فروش گسترده سهام بدون حضور در بورس با تبلیغات گسترده موجب شده تا دستگاه قضایی وارد این پرونده شود.

طی سال های اخیر نام پدیده شاندیز از طریق رستوران های زنجیره ای مطرح شد و حالا پروژه ای بزرگ در مشهد به راه افتاده تا سوال های زیادی در مورد مالک متمول آن ایجاد شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    هر دم از این باغ بری میرسد
    • محمد A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      47 5
      تازه تر از تازه تری می رسد...
    • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      77 5
      خوب شد نوش جان بخور اقا .پول این مردم خوردن داره یک بار دو بار از اول انقلاب دارن این مردم را می چاپند .بخور اقا نوش جان .نوش دبی .ترکیه .مشهد کیش اصفهان همه جا رونق داره .نوش جان .اقا می توند می چاپند شرکت مضاربه ای .خانم اقا ............................حالا اگر یک جوان بیادبگه اقا من فرصت کار می خواهم یک ریال هم نمی دهند .نوش جان
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    هرجا سخن ار اختلاس است ، نام دولت عدالت محور ميدرخشد.... آريا... خاوري... زنجاني... پديده... و ........
    • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      73 6
      اینا همش دلیلش بخاطر دروغ و تهمت و افترا بود که به دولت خاتمی زد اسم برد برای خود شیرینی
  • محمد رضا IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    متاسفانه هر کجا ردی از فساد مالی بزرگی است ردپای دولت سابق وجود دارد چرا؟ دلواپسان کجایید که عده ای زالو صفت کشور را چاپیدند و شماها در طول هشت سال دولت یارتان که این اتفاقات در آن رخ داد جیک تان هم بلند نشد چرا؟ جواب بدهید. می دانم که شماها غیر از عده ای معدود مثل خودتان بقیه را مردم ایران حساب نمی کنید که پاسخی بدهید.
    • مهدی RS ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
      5 15
      اگه به حرف زدن باشه که مالک پدیده گفته: استاندار فعلی خراسان رضوی حمایت خوبی از پدیده داشته است. پ ن 1: نه این نوشته میتونه ارتباط دولت جدید با پدیده رو ثابت کنه و نه این نوشته. پ ن 2: وجدان خبری هم چیز خوبیه. پ ن 3: یک سایت درجه 4 یک خبری میزنه و بعد سایت های دیگه به نقل از اون خبر رو منتشر می کنند و بعد هم تکذیبیه منتشر میشه و هیچ کدامشان تکذیبیه را منتشر نم کنند. اگر هم منتشر کنند برد رسانه ای قبل رو نداره. اینجا فقط آبروی یک شخص یا یک مجموعه می رود. پ ن 4: تخلفاتی که در اظهارنظرها مطرح شده پدیده انجام داده در ارتباط با شهرداری شاندیز بوده
  • بهروز IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    204 7
    دستگاه قضای عزیز محبت کرده و پرونده های درشت و دانه درشت های محترم را سریعا" رسیدگی نمائید تا پس از سالها تبلیغات تلوزیونی و جذب حداکثری منابع مالی مردم با رقم های سنگین مطالبات و بدهی های آنان مواجه نشوید و ضربه مهلک به اقتصاد ضعیف کشور نخورد .
  • شهریار IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    دفاتری که پلمب شدن شخصی بودن دوست عزیز نه دفاتر پدیده دفاتر پدیده همچنان باز هستند و جواب گو
  • سامان RO ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    دزدان و همراهان "مرد پاک ترین دولت ایران" به قول مشهدی ها گاماس گاماس رو می شوند و این سریال ادامه دارد
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      9 13
      گاماس واژه ارمنی هست به معنی "آهسته" . ای دوست لغت ساز
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    آقا کشش ندهید
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    خب که چی ؟بر فرض محال راست گفته باشید این چه ربطی داره ؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    حالا از هر کی خوشتون نیومد زرتی ربطش بدین به احمدی نژاد. انصاف و وجدان هم خوب چیزیه والا. بابا این آدم مخی هست واسه خودش که باید دست مریزاد بهش گفت تو این اوضاعی که پول های مردم بی هدف روانه بازار ارز و طلا و مسکن میشد اومد سرمایه های خرد رو تجمیع کرد که یه مجموعه رویایی و بی نظیر تو ایران بسازه که همه حالشو ببرن. ولی خب یادش رفت که تو ایران هر کسی موفق بشه بقیه عزمشون رو جزم میکنن که زمینش بزنن چون چشم دیدنش رو ندارن. از طرفی اصلا زمانی که واسه 8/8/88 و رستوران معروفش تبلیغ میکرد همه جا که اصلا سهام فروشی رو شروع نکرده بود . پس این آدم خودش یه چیزی داشته که از سال 83 که استارتش رو زده به همچین رشد فوق العاده ای رسیده. این پهلوان و پدرش از بچگی تو کار ساخت وساز بودن.
    • بهنام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      17 21
      این نتیجه جامعه سیاست زده ماست که هر طرح خوبی رو طبق بغض و کینه های جناحی و گروهی میخواد نابود کنه.کاری ندارم که این طرح در زمان کدوم جریان و دولت شروع به کار شده ولی واقعا یه طرح فوق العاده است
    • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      24 17
      اره بعضی ها با پول مردم خوب رشد کردن و میلیاردها پول مردم را چاپیدن و فقط شعار دادن . ولی افتاب پشت ابر نمی مونه .
    • رهجو IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
      17 0
      از شماها یاد گرفتیم ..هرچیزی رو ربط میدین به سال 88 ....این همون دولت پاک و قدیس بود دیگه ..هاله نور و ارتباط با امام زمان . ....شعیب بن صالح ...خخخخخخ ....
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    143 8
    پاک ترین دولت
  • صبا A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    خرابکاری هست که دولت دهم مقصر نباشه؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    یعنی هرچی مصیبته داره سرنخ اش میرسه به پاک ترین دولت عالم
  • mohammad IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    ساختن همچین خبرهایی قابل پیش بینی بود. تو یک و نیم سال گذشته می بینیم برخی هوادارای روحانی از هر کی که در موردش حاشیه درست میشه و میخوان تخریبش کنن ربطش میدن به دولت قبل. اگه همچین خبری رو نمیساختن تعجب میکردم. طبیعیه. غافل از اینکه این بار زدن به کاهدون و این بابا یعنی پهلوان اینکاره نیست و الان استاندار روحانی و وزرای عاقل دولت دکتر روحانی و افرادی همچون ترکان در روزهای گذشته از پدیده حمایت ضمنی داشتن و گفتن باید قدر همچین سرمایه گذاری هایی رو بدونیم و به جای برخوردهای سلبی و فراری دادن، منطقی برخورد کنیم. دولت روحانی اتفاقا دست سرمایه گذارها رو به گرمی میفشاره که تو این رکود تولید و ساخت و ساز و بیکاری همچین پروژه های عظیمی رو با کمک بخشی از پول های سرگردان دست مردم داره میسازه.
    • حمید EU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      آی کی یو پس کجا رفت درآمد 540 میلیارد دلار نفت؟ این دولت بیچاره هم که داره یارانه با نفت بشکه ای 55 دلار میده پس مابه التفاوت بشکه 150دلاری با 55 دلاری کجاست؟
    • امین IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      جناب حمید خان... فعلا پاسخ بدن که چطور میشه در یک ماه 4.1 میلیارد دلار برداشت میشه و دیوان و قوه قضائیه میگن برداشت کرده ولی دولت میگه برداشت نکرده... ضمنا چرا دلار شده 3600؟؟؟ مگر همین ها نبودند که میگفتند دلار بالای 3300 مضر هست؟ چه شده اینگونه بر اشفته شدند. بانک مرکزی که به تازگی دادن دستشون؟ چطور میشود بانک مرکزی که مرکز پول هست دستشون باشه و اینگونه در بازار نوسان داشته باشیم؟ همه اقتصاد در دستان دولت است اما بهانه اوردن ... چیست؟ باید عمل کرد نه اینکه حرف زد. بورس رو ببینید... دلار رو ببینید. وضعیت کار رو ببینید. این وعده های 100 روزه و انتخاباتی چه شد؟ چرا مردم یارانه گرفتند؟ مگر به دولت اعتماد نداشتند؟ پس چه شد؟ این گرو کشی های سیاسی چیست که ملت رو بیچاره کرده؟؟؟؟؟
    • یک رهگذر A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      42 4
      آقا امین بالاترین درآمد تاریخ نفت ایران کجا رفت؟ ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی در کدام دولت بود؟ اختلاس تامین اجنماعی چطور؟ یادت رفته سکه در دولت قبل به یک میلیون و چهارصد هزار تومان کشیده بود؟ میدونستی که آشفتگی نرخ ارز از زمان هدفمندسازی یارانه ها در آذر 89شروع شد؟ حالا به نظر شما سخن "پاکترین دولت تاریخ" واقعیت بود یا یه جک مضحک؟ این سخن یادت باشد: "تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها........"
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
      4 6
      اگر انلاین تایید کنه. ولش کنید اینا رو یکی بگه کرسنت چی شد... 4هزار میلیارد دلار چی شد... 12هزار میلیارد دلار چی شد... اصلا 300میلیون شهرام جزایری چی شد... بابا بگین نمایندمون تو سازمان ملل چی شد...؟گوجه 7هزار تومانی رو عشق است...کارت سوخت. هدفمندی یارانه ها. مسکن مهر. سهام عدالت. انرژی هسته ای 20 درصد و... این همه ساخت و ساز تنها هر کدوم از اینها ارزوی یک دولته. اما همش تو دولت احمدی نزاد بود و واسه ایشون یک خاطه س
  • بدون سانسور A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    44 83
    کلا خیلی باحالین ... قوه تخیلتون خوب کار میکنه ...
  • علی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    67 8
    هر دم از این باغ بری میرسد
  • اصغر A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    67 39
    آقا .وابسته به هر دولتی که میخواد باشه .مهم سازندگی ایران.چه عیبی داره بخش خصوصی کمک به ابران بکنه
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    58 22
    رفته بودم یزد هنوز تابلوهای تبلیغاتش را چند جا دیدم.دیگه کسی به دادستانی هم محل نمیذاره.
  • راد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    خبرگزاری وزین خبرآنلاین شما خودت چرا توی اون 4 سال نه حرفی از پدیده زدی ، نه از فساد؟ نه رابطه بین این و اون؟
    • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      10 2
      بابا ای ول دمت گرم
    • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      16 9
      مگه خبر انلاین علم غیب داشته ؟
    • علی A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      1 0
      فکر کنم اوایل سال 91 بود تبلیغات پدیده ممنوع شده بود و تابناک یک خبر در این مورد کار کرد که صدا و سیما علی رغم ممنوع شدن تبلیغات هنوز داره تبلیغ میکنه
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    7 26
    بابا ول کنید احمدی نژاد رو...الان رو بچسبید......خبرآنلاین تموم اخبارت شده یا محمود یا کیهان1 هیچ فکر کردی اگه دوره بعد محمود رای بیاره، آرشیو اخبارت دستشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس همه پل های پشت سرت رو خراب نکن.....مدیونی منتشر نکنی
  • محمد A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    17 4
    این بود پاکترین دولت تاریخ؟؟؟
  • ممد آقا A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    12 4
    من دچار پارانویا شدم. فکر کنم معنی پاکترین دولت و مخلص ترین کابینه و عادل ترین رئیس جمهور و... نمیفهمم.... یک راهی نشون بدین لطفا.
  • حسين رضائي A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    26 4
    رانت خواري در دول نهم و دهم بايد ثبت كينز بشود. بنده با بيش از پنجاه سال سنم يادم ندارم چنين دولتي به سر كشور بلا آورد باشد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    36 18
    حالا بازم بادمجان دور قاب چینها بیان از احمدی نژاد دفاع کنند
  • کروش A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    5 0
    هه هه
  • مراقبتی A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    10 1
    بیشترین بحران های کشور ناشی از عملکرد سو دولت قبل و کار گراران ناپخته اوست است
  • رضا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    2 0
    با تبلیغات واهی و دروغینی که پدیده داشت معلوم بود که داره کلاهبرداری میکنه و جیب مردم رو خالی میکنه دلم به حال سهامدارایی که فقط یه کاغذ باطله دستشونو گرفته میسوزه
  • ابهام RO ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 1
    آیا فروش سهام اتفاق جدیدی بوده که می گن شرکت سهامی خاص نمی تونه سهام بفروشه ؟ آخه چرا حالا بعد از 5 سال یادتون اومده و کتاب قانون راوزق می زنید بعد ار اینکه پروژها تقریبا کامل شده و نزدیک بهره برداری و مردم تقریبا آلوده این موضوع شدند حالا کتاب قانون داره ورق می خوره این واقعا بی انصافی و پشت کردن آبه آبادانی کشور نیست