ایسنا نوشت:

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با مراجعه مجدد تشکیلات خودگردان فلسطین به شورای امنیت به منظور ارائه پیش نویس قطعنامه تعیین سقف زمانی برای تشکیل کشور فلسطین و درخواست رأی‌گیری مجدد درباره آن مخالفت کرد.

 سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد: ما بر مخالفت قاطع خود با بازگشت تشکیلات رام‌الله به شورای امنیت تاکید می کنیم و این کار را نوعی بازی سیاسی با سرنوشت ملی فلسطینیان می دانیم.

ابو زهری همچنین از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان خواست از بازی سیاسی خود دست بردارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این در حالی است که عباس از احتمال مراجعه مجدد به شورای امنیت و ارائه دوباره و چندین باره پیش نویس قطعنامه پایان اشغال فلسطین به این شورا خبر داده است.

مقامات تشکیلات خودگردان معتقدند که با پیوستن اعضای جدید به شورای امنیت، پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغال می‌تواند رای موافق 10 عضو از 15 عضو شورای امنیت را کسب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در افتتاحیه همایش یادبود قدس که با حضور ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در رام‌الله تشکیل شد، اعلام کرد: ما همچنان در تصمیم خود برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل به شورای امنیت ثابت قدم هستیم تا اینکه بالاخره همگان ما را به عنوان کشوری که تحت اشغالگری اسرائیل است، به رسمیت بشناسند.

پیشتر نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان اعلام کرد که تشکیلات تصمیم دارد بار دیگر پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری را به شورای امنیت ببرد.

پیش‌نویس قطعنامه فلسطینی‌ها با وتوی آمریکا و استرالیا و با کسب تنها 8 رای موافق نتوانست آراء مورد نیاز (9 رای) را در شورای امنیت کسب کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    8 0
    سیاست محمود عباس کاملا درست و منطبق بر آرمان فلسطین است یک اقدام قانونی که هیچ فرد ازاده ای در جهان نمیتواند با ان مخالف باشد. فلسطینیان باید انقدر به شورای امنیت مراجعه کنند تا افکار عمومی دنیا در مقابل اقدام ظالمانه امریکا در وتو کردن قطعنامه تشکیل کشور فلسطین و پایان اشغالگری بایستد و در نهایت إمریکا تسلیم شود. اقدامات حماس و مخالفت با مراجعه به شورای امنیت راهی به ناکجا آباد است.