مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 110 در شرایط ناسالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی با بیان این مطلب گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و کمتر از 10 میکرون نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

به گفته او ، در حال حاضر میانگین غلظت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در بیشتر ایستگاه ها ازحد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

حسینی گفت: در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در ایستگاه شهر ری روی عدد 152 ایستاده و این منطقه آلوده ترین منطقه پایتخت است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد شدید به تدریج همراه با بارش برف و باران است به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط ناسالم باقی بماند.

او گفت: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

 

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    تعربف ذرات زیر 2.5 میکرون ...مانند ذرات معلقی که در دود و مه‌دود یافت می‌شوند و قطرشان 2.5 میکرون یا کمتر است. این ذرات یا به طور مستقیم از منابعی مانند آتش‌سوزی‌های جنگلی وارد هوا می‌شوند یا در نتیجه واکنش گازهای خروجی از نیروگاه‌ها، صنایع و خودروها در هوا شکل می‌گیرند.منبع همشهری آنلاین.....پس انکار نکنید که مال بنزین است.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    تعربف ذرات 2.5 میگرون از همشهری آنلاین.. ذرات معلقی که در دود و مه‌دود یافت می‌شوند و قطرشان 2.5 میکرون یا کمتر است. این ذرات یا به طور مستقیم از منابعی مانند آتش‌سوزی‌های جنگلی وارد هوا می‌شوند یا در نتیجه واکنش گازهای خروجی از نیروگاه‌ها، صنایع و خودروها در هوا شکل می‌گیرند....تهران که آتش سوزی جنگل نداشته پس نتیجه سوخت خودرو ها هم هست که ابتکار با افتخار میگه 2.5 میکرون باقی مانده فقط.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    تعریف ذرات 2.5 میگرون ..ذرات معلقی که در دود و مه‌دود یافت می‌شوند و قطرشان 2.5 میکرون یا کمتر است. این ذرات یا به طور مستقیم از منابعی مانند آتش‌سوزی‌های جنگلی وارد هوا می‌شوند یا در نتیجه واکنش گازهای خروجی از نیروگاه‌ها، صنایع و خودروها در هوا شکل می‌گیرند....حالا که بنزینها رو ابتکار میگه درست کرده پس آلودگی الان مال آتش سوزی جنگل ناهار خوران گرگانه لابد....خنده داره حرفهای ابتکار