روایت استاد خطاطی از نگارش خط‌نوشت فیلم «محمد(ص)» / نوشتن نام پیامبر خدا لرزه به دستانم انداخت

جلیل رسولی از اساتید خوشنویسی در نشست خبری فیلم «محمد(ص)» در مورد جریان نگارش خط نوشت نام این فیلم توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نخستین نشست خبری فیلم «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی با حضور این فیلمساز و جمعی از دست‌اندکاران این پروژه در سالن کنفرانسی مستقر در شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

جلیل رسولی استاد خوشنویسی از جمله افرادی بود که در این نشست توضیحاتی را در مورد کار خود در پروژه «محمد(ص)» ارائه کرد. او گفت: «حدود یکسال و نیم قبل از من خواسته شد همراه گروهی داوری اسم ‌نوشت فیلم «محمد(ص)» را انجام دهم. معمولا به دلیل مشغله کاری خیلی این پیشنهادها را قبول نمی‌کنم، اما در نهایت این کار را پذیرفتم و همراه دیگر داوران حدود 2600 اثر را در 5 جلسه مورد داوری قرار دادیم سه نفر برگزیده معرف شدند.»

او ادامه داد: «کارهای برگزیده نتوانست نظر آقای مجیدی را به خود جلب کند و ایشان پیشنهاد کردند داوران هم خود خط‌نوشته‌هایی ارائه دهند. مدتی روی این کار فکر کردم و سپس محمد رسول‌الله را به شکل گرافیکی نوشتم که به نظرم کار خوب و متفاوتی بود و از آثاری که داوری کرده بودیم نیز قوی‌تر از آب درآمد اما بعد از آنکه سه چهار روز به این نوشته نگاه کردم احساسم این بود که فضای نوشته با فضای کار هماهنگ نیست.»

این استاد خوشنویسی گفت: «روزی به پیامبر متوسل شدم و مرکب قهوه‌ای را برداشتم و انگشت اشاره‌ام را به مرکب آغشته کردم و روی کاغذ میم اسم محمد را نوشتم، دستانم می‌لرزید و همین‌طور که پیش می‌رفتم، این لرزه وجود داشت تا اینکه «محمد رسول‌الله» را نوشتم؛ نوشته‌ای که برای خودم رضایت‌بخش بود.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منفی خور IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    5 3
    به دنبال محمل سبک تر قدم زن/مبادا غباری به محمل نشیند
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    10 1
    عجب این لوگو بسیار فانتزی است و آن صلابت و جدیت را ندارد و اصلن به فضای یک فیلم مذهبی سازگار نیست