تسنیم نوشت:

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ازدواج آسان با افکار تجملاتی و تشریفاتی در تناقض است گفت: آموزش همسرداری در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 آیت الله ابراهیم امینی در نشست مشترک با معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که در دفتر آیت الله امینی برگزار شد اظهار داشت: جوانان ما امروز با مشکلاتی چون اعتیاد و مشکلات عقیدتی مورد تهدید واقع شده‌اند که باید زمینه‌های این مشکلات بررسی شود تا به راه حل جامعی برسیم.
وی افزود: پیشنهاد می‌کنم برای بررسی این مشکلات، شرایط و اتفاقات گذشته و تصمیماتی که سبب بروز این مشکلات شده مورد توجه و موشکافی قرار گیرد و پیش از اتخاذ هر تصمیمی در این بخش، باید به شیوه کار‌شناسانه علت یابی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موج حضور جوانان در دانشگاه‌ها ایجاد شد و جوانان به تحصیلات دانشگاهی تشویق شدند اما رشته‌هایی در دانشگاه‌ها ایجاد شده که امروز می‌بینیم کاربردی نیستند و تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار نیز نشان می‌دهد که به میزبان خروجی این دانشگاه‌ها و جذب بازار کار توجه کافی نشده است.

آیت‌الله امینی بیان کرد: بخشی زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها کاردان نیستند یعنی به خوبی برای قرار گرفتن در موقعیت شغلی از سوی دانشگاه‌ها تربیت نشده‌اند یا اینکه برخی مواقع استخدام فارغ التحصیلان زن به مرد ترجیح داده می‌شود که این قضایا نشان دهنده نیاز ضروری اقدامی برای رفع این موانع است که جوانان را دچار مشکل می‌کند.

وی عنوان کرد: کاهش آمار ازدواج به تغییر فرهنگ برمی‌گردد چنان که دختران زیادی مدارج دانشگاهی را طی کرده‌اند و دیگر حاضر نیستند با پسری که دارای مدرکی پایین‌تر از آن‌ها است ازدواج کنند و این سبب می‌شود آمار ازدواج در بین قشر تحصیلکرده کاهش معناداری داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم که این مشکلات را با جدیت پیگیری کنند و اگر فرهنگ ما ایراد داشته، باید این ایراد را بپذیریم و مسئولان از کار‌شناسان حوزه و دانشگاه برای تغییر فرهنگ ازدواج استفاده کنند.
آیت الله امینی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها، پسران و دختران ما باید برای همسرداری آموزش ببینند و باید توجه داشته باشیم که موضوع ازدواج آسان در شرایطی که جامعه افکار تجملاتی و تشریفاتی داشته باشد نمی‌توان عملی کرد وازدواج آسان با افکار تجملاتی و تشریفاتی در ازدواج در تناقض است و ابتدا باید فرهنگ را مورد توجه قرار داد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زمانه IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    14 0
    ازدواج؟؟ اصلاچیه؟؟ من که 30 سالمه وفوق لیسانس دارم نمیدونم ازدواج چیه؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    5 6
    من احترام فراوانی برای آیت الله قائلم اما وقتی تجملات و تشریفات تا اعماق جامعه نفوذ کرده و نهادینه شده است چگونه می توان بی توجه به آنها دست به کاری زد که مطلوب نظر ایشان است؟