سازمان ملل متحد اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران نزدیک به یک میلیون پناهنده از کشورهای افغانستان و عراق را در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس گزارش جدید سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی ایران میزبان 982 هزار پناهنده است.

در گزارش کمیساریای امور پناهندگان ملل متحد آمده است جنگ در بخش های وسیعی از خاورمیانه و آفریقا موجب گردیده در شش ماهه اول 2014 تعداد پنج میلیون و500 هزار نفر مجبور به جابجایی یا آوارگی شوند که این امر نشانگر رکورد دیگری است.

کمیساریا می گوید از پنج میلیون و 500 هزار آواره در جهان، تعداد یک میلیون و 400 هزار نفر از مرزهای بین المللی عبور کرده و پناهنده شده اند. این در حالی است که بقیه این افراد در کشور های خود جابه جا شده اند و"اوارگان داخلی" نامیده می شوند.

بر اساس آمار جدید در گزارش کمیساریای امور پناهندگان ملل متحد که روز چهارشنبه انتشار یافت، کمیساریا تا نیمه 2014 ،46 میلیون و 300 هزار پناهنده راثبت  کرده که سه میلیون و 400 صد هزار نفر بیشتر از امار2013 است و رکوردی جدید را تشکیل می دهد.

تا ژوئن 2014، سه میلیون پناهنده سوری 23 درصد از همه پناهندگانی هستند که کمسیاریا به آنان کمک می کند.

دو میلیون و 700 هزار افغانی، پس از سوری ها بیشترین جمعیت پناهندگان در جهان هستند که به وسیله کمیساریای امور پناهندگان ملل متحد کمک می شوند.

پاکستان با یک میلیون و 600 هزار پناهنده همچنان  میزبان بزرگترین جمعیت پناهنده در جهان است و ایران در رتبه دوم قرار دارد .

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    5 4
    حقوق بشر یعنی ما نه این کشور های بوق پشتیبان داعش
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    9 4
    کم کم دارد تعدادشان به تعداد ایرانیان نزردیک می شود گر و گر بدون سند و قاچاق وارد می شوند مثل اینکه سرمایه داران ایرانی هم خوششان می آید بدون بیمه و جان بر کف کارگر داشته باشند این که سازمان ملل اعلام کرده آنهایی هستند که در بین دو کشور رسما وارد ایران شده اند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    5 10
    چه منفعتی برا ما داره قبول اوارگان ومهاجرین؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    9 7
    هرجای تهرانو میری تقریبا نصفه آدم هاش افغانی هستن تازه جدیدا هم بعضی هاشون رو میبینم که یه پراید انداختن زیر پاشونو مسافر کشی میکنند هر چه زود تر اینا باید جمع شن برن کشور خودشون موقعیت شغلی خیلی از جوان های کشورمون هم اشغال کردن
  • فرزاد A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 3
    افغانی ها اریایی های اصیل فارس هستند و باید در ایران باشن چون فارس ها با تشکیل کره زمین در ایران بودند