وزیر راه می گوید مشکلی که در ایران داریم نرخ پایین بهره وری است، این مسئله ای است که در حمل و نقل هم باید به آن توجه جدی شود.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای افزایش سهم 20 درصدی حمل و نقل بار و مسافر توسط ناوگان ریلی در افق 1405، به بیش از 35 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید نیاز داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نشست با اعضای انجمن صنعت حمل ونقل ریلی افزود: نرخ کم سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل ریلی و پایین بودن کیفیت آن میزان نارضایتی را افزایش داده است.

وی با بیان آنکه الان زمان آزمون و خطا کردن نیست، گفت: مشکلی که در ایران داریم نرخ پایین بهره وری است، این مسئله ای است که در حمل و نقل هم باید به آن توجه جدی شود.

وی تاکید کرد: پایین بودن نرخ سرمایه گذاری ریلی از وجود مشکلات زیادی در این بخش حکایت دارد و طبق اعلام اعضای انجمن حمل ونقل ریلی در 6 سال گذشته ارزش سرمایه گذاری برای ورود لکوموتیو و واگن باری و مسافری در این بخش کمتر از 350 میلیون دلار بوده که متاسفانه بخش عمده آن نیز کارکرده و دست دوم بوده است.

آخوندی افزود: 127 هزار دستگاه کامیون بالای 25 سال در کشور داریم که حدود دو برابر استاندارد سوخت مصرف می کنند یعنی در حمل و نقل جاده ای هم سرمایه گذاری نکرده ایم لذا لازمه سرمایه گذاری در این بخش تجدیدنظر در بخش های دولتی و خصوصی است تا نرخ بهره وری ملی را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: میانگین سن ناوگان ریلی 25 سال است یعنی نرخ سرمایه گذاری در آن کم، کیفیت پایین و میزان نارضایتی بالاست.

وی افزود: راه آهن در ایران وسیله حمل و نقل طبقات ضعیف و متوسط است و دولت به دلیل مسائل زیست محیطی و اجتماعی به آن ارزش افزوده می پردازد.

در ابتدای این نشست سیدحسن موسوی نژاد مدیرعامل شرکت مسافری رجاء گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته رابطه شرکت راه آهن با انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی بسیار بهبود یافته و در بسیاری از موارد تصمیم گیری ها با همفکری و مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، ضمن آنکه برنامه های دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی دلگرمی و امیدی برای فعالان این عرصه فراهم کرده است.

وی افزود: طی قراردادی که با شرکت پلور سبز داریم مقرر شد 22 بهمن امسال هشت دستگاه واگن مسافری و در نوروز سال 94 نیز هشت دستگاه دیگر به شبکه ریلی اضافه شود، هرچند برای نوسازی و بهسازی ناوگان ریلی با شرکت واگن پارس قرارداد دیگری منعقد شده است.

4545

کد خبر 394758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرین A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    16 0
    اگر اینقدر اختلاس نمی کردین اعتبار برای همه مدل سرمایه گذاری وچود داشت .
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    از آقای پهلوان بخواید پول خورده های ته جیبش رو بیاره اینجا سرمایه گذاری کنه.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    شما اگر 50000 میلیارد تومان سالانه یارانه ثروتمندان را قطع کنید پول راه آهن درست می شود.