۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۲

بیش از 20 هزار نفر از نمایشگاه «‌روزنه ای به رنگ»‌ مروری بر آثار سهراب سپهری در موزه هنرهای معاصرتهران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موزه‌ هنرهای ‌معاصر تهران، نمایشگاه مروری بر نقاشی‌های سهراب سپهری با عنوان «روزنه‌ای به رنگ» از روز 9 آذرماه با 113 اثر نقاشی و 25 عکس از دوره‌های مختلف زندگی این هنرمند نقاش و شاعر در موزه هنرهای معاصرتهران افتتاح و تا اول بهمن‌ماه ادامه داشت.

احسان آقایی، مدیر اجرایی موزه هنرهای معاصر تهران درباره این نمایشگاه گفت: ‌«در مدت برپایی این نمایشگاه که 45 روز برقرار بود بیش از  20 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید داشتند که 50 درصد از این بازدیدکنندگان را گروه‌های دانشجویی،‌ هنرجویی و دانش آموزی تشکیل می دادند. همچنین سفیران و رایزن‌های فرهنگی کشورهای مختلف خارجی از این نمایشگاه بازدید و اعلام آمادگی برای برپایی چنین نمایشگاهی را در کشورشان را داشتند.»

از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه برگزاری همایش ادبی با حضور اندیشمندان، استادان زبان و ادب فارسی، ‌شاعران و هنرمندان مطرح عرصه تجسمی بود که در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه «روزنه‌ای به رنگ» برگزاری هفته فیلم های سهراب سپهری و نمایش شش فیلم از کارگردان‌های مطرح سینما، که از روز 19 تا 24 دی‌ماه در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران برگزار شد.

کارگاه آموزشی تجربی با حضور هنرمندان هنرهای تجسمی و دانشجویان در فضای داخلی موزه هنرهای معاصرتهران نیز از دیگر برنامه‌های نمایشگاه «روزنه‌ای به رنگ» بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =