۰ نفر
۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴

مراسم انتخاب بهترین های جهان در زوریخ سوئیس برگزار شد.

 

ایسنا نوشت: مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2014 امشب در زوریخ و مقر فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برگزار می‌شود و سه بازیکن برتر جهان در سال گذشته میلادی یعنی کریستیانو رونالدو، مانوئل نویر و لیونل مسی برای به دست آوردن ارزشمندترین عنوان سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در زیر می‌توانید گزارش لحظه به لحظه اتفاقات این مراسم را دنبال کنید.

 

ساعت 15:30

مانوئل نویر که به همراه سایر هم‌تیمی‌هایش در اردوی بایرن مونیخ در دوحه به سر می‌برد ساعتی پیش به همراه آرین روبن هلندی، با یک هواپیمای اختصاصی به زوریخ پرواز کردند تا امشب در مراسم حضور داشته باشند. نویر به همراه آلمان در سال 2014 قهرمان جام جهانی شد و عملکرد فوق‌العاده‌ای در این جام از خود به نمایش گذاشت. او همچنین با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی آلمان شد.

 

 

نویر و روبن در حال پرواز به سوئیس

 

 

ساعت 15:31

رسانه‌های اروپایی خبر می‌دهند که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هم در راه خود به سمت زوریخ هستند. این دو نفر پس از پیروزی تیم‌هایشان در هفته هجدهم لالیگا برای حضور در مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان امروز با پروازهایی جداگانه به سوئیس می‌روند.

 

ساعت 15:50

اوتمار هیتسفلد سرمربی سابق بایرن مونیخ که هدایت تیم ملی سوئیس را در جام جهانی 2014 بر عهده داشت در گفت‌وگو با سایت فیفا مدعی شد مانوئل نویر باید برنده جایزه بهترین بازیکن جهان شود. او همچنین گفت که حق یواخیم لوو است که جایزه بهترین مربی سال را کسب کند.

 

ساعت 15:55

فیفا به یک تولیدی جواهرآلات در پاریس سفارش داد که نام سه نامزد کسب توپ طلا را روی یک قطعه طلای مستطیل مانند که زیر توپ قرار می‌گیرد حک کنند. لیونل مسی به دنبال پنجمین توپ طلایش است. رونالدو آرزوی به دست آوردن سومین عنوانش در این زمینه را دارد و مانوئل نویر هم می خواهد نخستین دروازه‌بانی باشد که توپ طلا را در تاریخ 24 ساله این مراسم کسب می‌کند.

 

فیفا گالا

 

 

ساعت 16

ساختمان محل برگزاری مراسم در شهر زوریخ از صبح امروز حال و هوای برگزاری مهم‌ترین جشن سالانه فوتبال جهان را گرفته است.

برنامه این مراسم به این شرح است:

16 تا 18:30 - نشست خبری نامزدهای عناوین مختلف

19:30 تا 20:45 - ورود مسئولان فیفا و سوئیس،‌ نامزدهای جوایز و میهمانان مختلف به تالار برگزاری مراسم

21 - آغاز رسمی مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2014 (Ballon d'Or Gala)

(ساعت‌ها به وقت تهران است)

 

فیفا گالا

 

 

ساعت 16:30

رابین فان‌پرسی مهاجم هلندی منچستریونایتد که گل زیبایش به اسپانیا در مرحله گروهی جام جهانی 2014 نامزد کسب جایزه پوشکاش (بهترین گل سال) شده نمی‌تواند برای حضور در این مراسم به زوریخ برود. او در این رابطه گفت: طبق توصیه پزشکان باشگاه نمی‌توانم به زوریخ پرواز کنم و برای نامزد شدن به عنوان زننده بهترین گل سال در مراسم حضور داشته باشم. برای همه کسانی که در این مراسم هستند آروزی بهترین‌ها دارم.

 

ساعت 16:35

ماریو گوتسه هم‌تیمی نویر در تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ با حمایت از او عکسی از این دروازه‌بان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام قرار داده و نوشته است: مانوئل نویر، تو شایسته توپ طلا هستی.

 

مانوئل نویر

 

 

ساعت 16:45

سرخیو راموس که به همراه رئال مادرید سال خوبی را پشت سر گذاشت و با هم‌تیمی‌هایش دهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند به همراه همسر و برادرش در حال پرواز به سوئیس این عکس را از خود در اینستاگرام گذاشته است.

 

راموس به همراه همسر و برادرش در حال ورود به هواپیما

 

 

ساعت 16:50

آرین روبن که به همراه نویر به سوئیس سفر کرده درباره برنده توپ طلا می‌گوید: نویر شایستگی کسب این جایزه را دارد اما من کاپیتان تیم ملی کشورم هستم و نمی‌توانم به او رای بدهم. این تصمیم از میان کاپیتان‌ها و مربیان همه جای جهان انجام می‌شود از جمله آسیا، آمریکا و آفریقا. به همین خاطر اسم مسی و رونالدو در همه جا برند است و از این نظر شانش نویر کمتر می‌شود.

 

ساعت 16:55

مجله معتبر فرانس فوتبال برای جلد فردای خود که تکلیف برنده توپ طلا مشخص شده سه طرح متفاوت را آماده کرده است که در عکس ‌می‌بینید.

 

مجله فرانس فوتبال

 

 

ساعت 17

روی صفحه رسمی اینستاگرام باشگاه بارسلونا تصویری از لیونل مسی و آندرس اینیستا منتشر شده که امروز صبح خود را برای پرواز به زوریخ آماده می کردند. این دو بازیکن در حال حاضر وارد زوریخ شده‌اند.

 

مسی و اینیستا

 

 

ساعت 17:15

مارتا (برزیل)، نادین کسلر (آلمان) و ابی وامباخ (آمریکا) که نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن زن جهان شده‌اند برای حضور در نشست خبری وارد سالن شدند.

 

ساعت 17:20

مانوئل نویر پس از رسیدن به زوریخ در اظهارنظری کوتاه گفت: قطعا من شانس زیادی برای کسب توپ طلا ندارم. آمده‌ام که از حضور در مراسم امشب لذت ببرم.

 

ساعت 17:30

پپ گواردیولا سرمربی بایرن‌مونیخ پیش از رفتن نویر به زوریخ به او توصیه کرده که فکرش را زیاد مشغول انتخاب شدن یا نشدن نکند: مانوئل همین الان هم یک قهرمان است. اینکه او را به عنوان یکی از 3 بازیکن برتر جهان انتخاب کرده‌اند افتخار بزرگی است که باید به این خاطر خوشحال باشد. توصیه من به او همانند همانی است که پارسال به ریبری گفتم. به مراسم برو و از همه چیز لذت ببر. خودت را با این فکر که برنده توپ طلا می‌شوی یا نه اذیت نکن.

 

ساعت 17:40

کریستیانو رونالدو با پرواز مستقیم مادرید به زوریخ وارد سوئیس شد. او با 17 گل زده در لیگ قهرمانان فصل قبل رکورد بیشترین گل در طول یک فصل این تورنمنت را به نام خود ثبت کرد.

 

رونالدو وارد زوریخ شد

 

 

ساعت 17:50

لیونل مسی پس از ورود به فرودگاه زوریخ به طور اتفاقی تیری آنری هم‌بازی سابق خود در بارسلونا و حامی بزرگش در سال‌های گذشته را دید و دقایقی با او هم‌کلام شد.

 

برخورد آنری و مسی در فرودگاه زوریخ

 

 

ساعت 18:10

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین مربی سال در نشست خبری گفت: زمانی که مربیگری را آغاز کردم، برای هر بازی یک هفته وقت داشتیم. الان اما این یک رویاست. ما باید هر سه روز یک بار بازی کنیم و تعداد بازی‌ها خیلی زیاد است.

 

نشست خبری سه مربی نامزد در مراسم

 

 

ساعت 18:15

یواخیم لوو سرمربی آلمانی دیگر نامزد کسب این عنوان است که می‌گوید: سه بازیکن بسیار بزرگ داریم که عملکرد درخشانی داشته‌اند. رونالدو و مسی هر سال 50-40 گل می‌زنند و در سطح بسیار بالایی هستند. اما برای من، کاری که نویر امسال انجام داد خاص‌تر است. او قهرمان جام جهانی است و با عملکردش به ما در این راه کمک کرد. او یک روش جدید برای دروازه‌بانی ابداع کرده که تاکنون هیچ‌یک از ما ندیده‌ایم. نویر شایسته توپ طلاست.

 

نشست خبری سه مربی نامزد در مراسم

 

 

ساعت 18:20

دیه‌گو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید هم در نشست خبری گفت: برای من خیلی مهم است که بازیکنان با نگاه من به فوتبال آشنا شوند. یکی از بزرگترین چالش‌های من این است که دیدگاه خودم را به بازیکنانم منتقل کنم. آنها باید توان درک این نگاه را داشته باشند. زمانی که به این مهم برسیم یک موفقیت فوق‌العاده است.

 

نشست خبری سه مربی نامزد در مراسم

 

 

ساعت 19

وین رونی: از نظر من توپ طلا به کریستیانو رونالدو می‌رسد. فان‌پرسی هم زننده بهترین گل سال است.

 

ساعت 19:15

کریستیانو رونالدو در نشست خبری پیش از آغاز مراسم: دوست داشتم با دو همکارم (مسی و نویر) اینجا روی صحنه فوتبال بازی کنم. عجب مسابقه‌ای می‌شد!

جام جهانی فوق‌العاده‌ای بود. با قهرمانی آلمان، بهترین تیم سزاوارانه به عنوان قهرمانی رسید. جام جهانی بسیار خوب بود. بهترین تیم قهرمان شد. آنها خیلی خوب بودند همان‌طور که آرژانتین در سطح بالایی بود. اما برای پرتغال این جام خوب نبود و امیدوارم در دوره بعد همه چیز برایمان بهتر پیش برود.

در رئال مادرید بسیار خوشحال هستم اما فقط خدا می‌داند که سال بعد کجا هستم.

 

ساعت 19:20

مانوئل نویر در نشست خبری پیش از آغاز مراسم: با بایرن می‌خواهیم در هر سه جام به قهرمانی برسیم که بدون تردید کار دشواری است. فینال لیگ قهرمانان در سال جاری در برلین برگزار می‌شود و این انگیزه بسیار ویژه‌ای برای ماست. در واقع دوست دارم در تیم‌های موفق بازی کنم. بازیکنان خوب زیادی در تاریخ هستند و انتخاب یکی از میان آنها اشتباه خواهد بود. در جام جهانی فضایی عالی وجود داشت. هر دوره قهرمانی در جام جهانی سخت‌تر می‌شود. خیلی خوب بود که کارمان را با قهرمانی تمام کردیم.

ساعت 19:30

لیونل مسی: آنچه رونالدو در سال گذشته به آن دست یافته فوق‌العاده است. او در بازی‌های بسیاری بازیکن سرنوشت‌ساز بود.

امسال جام جهانی فوق‌العاده‌ای داشتیم. بعضی تیم‌ها خیلی خوب بودند و سازماندهی بازی‌ها هم مناسب بود. ساعت‌ها در سفر بودیم و راه‌های طولانی را طی کردیم اما اصلا به مشکل نخوردیم. در کل جام جهانی مثبتی بود.

شاید یک روز به نیوولز اولدبویز برگردم اما همانطور که همیشه گفته‌ام دوران بازیگری‌ام را در بارسلونا تمام می‌کنم. با این حال مطمئن نیستم سال بعد کجا باشم. همانطور که کریستیانو گفت فقط خدا می داند آینده چگونه می‌شود. اتفاقات فوتبال می‌تواند در یک شب عوض شود.

 

نشست خبری نامزدهای توپ طلا 2014

 

 

نشست خبری نامزدهای توپ طلا 2014

 

 

 

ساعت 20:15

وین رونی که مشغول تماشای مراسم از تلویزیون است در اظهارنظری که در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرامش داشت، گفت: امشب مراسم گالا است. دوست دارم رونالدو بهترین بازیکن شود و گل فان‌پرسی به اسپانیا هم جایزه بهترین گل را ببرد.

 

ساعت 20:45

مراسم عبور از فرش قرمز و ورود به سالن اصلی مراسم هم برگزار شد. رونالدو، نویر، مسی، راموس، دی‌ماریا، روبن، خامس رودریگس، دل‌پیرو، آنری، سیمئونه و ... به هواداران خود امضای یادگاری داده‌اند و در حال حاضر همه روی صندلی‌های مشخص شده خود در سالن نشسته‌اند. جمعیت منتظر شروع مراسم است و از همه مهم‌تر منتظر انتخاب مرد سال فوتبال جهان!

 

ساعت 21:15

تیم منتخب سال فوتبال جهان انتخاب شد. 11 مرد برتر با حضور روی سن جوایزشان را دریافت کردند و عکسی به یادگار گرفتند.

ترکیب تیم منتخب سال 2014:

دروازه‌بان: مانوئل نویر

مدافعان: فیلیپ لام، سرخیو راموس، تیاگو سیلوا، داوید لوئیز

هافبک‌ها: تونی کروس، آنخل دی‌ماریا، آندرس اینیستا

مهاجمان: لیونل مسی، آرین روبن، کریستیانو رونالدو

 

ساعت 21:20

هیروشی کاگاوا روزنامه‌نگار مسن و کارکشته ژاپنی روی سن حاضر شدو به پاس پوشش دادن ده جام جهانی به عنوان پیرترین خبرنگار ورزشی جهان، جایزه مخصوص فیفا ملقب به جایزه ریاست را از دستان سپ بلاتر دریافت کرد. پیش از او افرادی همچون پله، آلکس فرگوسن و فرانتس بکن‌باوئر این جایزه را برده بودند. او بعد از دریافت این جایزه گفت: این بهترین جایزه‌ای است که می‌شد گرفت. یادم می‌آید که بلاتر در سال 1979 به عنوان عضو کمیته سازماندهی فیفا به ژاپن آمد اما از آن زمان تاکنون انگلیسی من چندان پیشرفتی نداشته است! دوستانم گفتند که به اینجا بیایم و از مسی و رونالدو امضای یادگاری بگیرم.

 

ساعت 21:30

کریستیانو رونالدو روی سن آمده و درباره سال 2014 می‌گوید: کار کردن با آنچلوتی لذت‌بخش است. امسال برای ما فوق‌العاده بود. وقتی به مادرید رسیدیم فشار برای کسب "لادسیما" را حس کردیم. کسب دهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان بهترین لحظه امسال بود. لحظه‌ای که متعلق به همه هواداران است. آنها لایق این قهرمانی هستند.

 

ساعت 21:37

رالف کلرمن از آلمان جایزه بهترین مربی سال در بخش زنان را کسب کرد.

 

ساعت 21:45

جایزه بازی جوانمردانه سال به دواطلبان فیفا (FIFA Volunteers) در همه تورنمنت‌های برگزار شده از سوی این کنفدراسیون رسید. جروم والکه گفت: از کمک‌ها و خدمات شما متشکریم.

 

ساعت 21:55

مهلت رای دادن برای انتخاب بهترین گل سال به پایان رسید و باید دید از بین گل‌های فان‌پرسی، خامس رودریگس و استفانی روشه کدام یک جایزه پوشکاش را می‌برد.

 

ساعت 22

لیونل مسی روی سن می‌آید و به عنوان دومین نامزد کسب توپ طلا معرفی می‌شود. او می‌گوید: در جام جهانی توانستیم به فینال برسیم اما متاسفانه مغلوب شدیم اما دوباره برای دوره بعد تلاش می‌کنیم. ما باید هر سال بهتر و بهتر شویم.

 

ساعت 22:05

یواخیم لوو و فیلیپ لام روی سن می‌آیند. لو گفت: ادامه دادن موفقیت به هیچ وجه آسان نیست. اسپانیا با کسب سه عنوان پشت سرهم در جام جهانی و جام ملت‌ها به ما نشان داد که این کار باید چگونه انجام شود. این همان چیزی است که ما باید از آن الگو بگیریم.

 

ساعت 22:18

خامس رودریگس کلمبیایی برنده جایزه پوشکاش شد. او در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی گل دوم تیمش را به اروگوئه زد که با رای بیشتر بهترین گل سال انتخاب شد. او گفت: می‌خواهم به همه کسانی که به من رای دادند تشکر کنم. این گل لحظه به یادماندنی برای من و مردم کشورم بود.

گل رودریگس 42 درصد، گل استفانی روشه 33 درصد و گل فان‌پرسی 11 درصد آرا را به دست آوردند.

 

 

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    151 2
    مراسم به صورت کاملا زنده و بدون 1 پالس تاخیر و سانسور از شبکه ورزش پخش شد انقدر زنده بود که اخرش معلوم نشد بهترین بازیکن کی شد
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    20 92
    چرا هميشه مسي و رونالدو؟؟؟چرا بازيكنان آسيايي و اروپايي و آفريقايي و حتي قاره آمريكا حداقل به عنوان نامزد انتخاب نشدن؟؟؟؟؟كاش ساعتهاي پرواز امروز علي دايي رو هم مينوشتيد.
  • محمد US ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    3 6
    به امید آنکه یک روز ، یکی از 11 نفر برتر ایرانی باشد.