جام جم نوشت:

دو کودک خردسال که مدعی هستند از سوی والدینشان مجبور به گدایی شده بودند، پس از فرار از خانه در یکی از بوستان‌های دزفول شناسایی و تحویل بهزیستی شدند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول در این باره گفت: پنجشنبه گذشته فرد ناشناسی پیامکی به اورژانس اجتماعی ارسال کرد مبنی بر این که دو دختر خردسال را دیده که در بوستان دولت این شهر پرسه می زنند و وضع ظاهری مناسبی ندارند.

با دریافت این پیامک تحقیقات برای بررسی صحت موضوع آغاز شد. امدادگران واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی به محل مورد نظر اعزام شدند و به جستجو در اطراف آنجا پرداختند، اما موفق به یافتن دو دختر خردسال نشدند.

سعید ایثاری افزود: در حالی که جستجو ها ادامه داشت، امدادگران از طریق مردی که صاحب رستورانی در آن بوستان است متوجه شدند دو دختر خردسال در پارک زندگی می کنند.

وی یادآور شد: روز بعد، دوباره امدادگران واحد اورژانس اجتماعی و ماموران انتظامی در بوستان دولت حاضر شده و آنجا را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و پس از ساعاتی دو دختر خردسال را در حال پرسه زدن در حوالی بوستان، شناسایی و به بهزیستی منتقل کردند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول خاطرنشان کرد: این دو کودک که پنج و 10 ساله هستند، در تحقیقات اولیه گفتند ساکن شهر دیگری هستند و والدینشان آنها را در شرایط بد نگهداری می کردند. حتی برای این که پولی به خانه ببرند مجبور به گدایی بودند. همین موضوع باعث شده آنها از خانه فرار و به این شهر سفر کنند و از روز بیست و سوم دی امسال وارد شهر دزفول شده اند.

ایثاری گفت: تحقیقات برای شناسایی والدین آنها و این که چرا این دو کودک از خانه خارج شده اند، آغاز شده است. اگر مشخص شود گفته های این دو کودک صحت دارد و خانواده هایشان صلاحیت لازم برای نگهداری از آنها را ندارند در بهزیستی از این دو کودک نگهداری می شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زلت IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    9 0
    یا خدا کمک کن
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    13 0
    بدبختا تو پارک و خیابون آواره بودن اونوقت شما تازه دارین میگین " اگر مشخص شود ..." اما و اگر میارین؟
  • جیمی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    15 0
    معلومه که صلاحیت ندارند ولی افسوس که این دو طفل معصوم سرانجام تحویل والدین شده و چه عاقبت شومی در انتظارشان است.