بر اساس گزارش های محرمانه دو زیر دریایی هسته‌ای متعلق به انگلیس و فرانسه اوایل ماه جاری در اقیانوس اطلس با یکدیگر برخورد کردند.

 

به گزارش فارس، دو روزنامه "دیلی تلگراف " و "سان " امروز دوشنبه در گزارشی افشاگرانه نوشتند که در ساعات اولیه روز چهارم فوریه سال جاری میلادی، زیردریایی هسته‌ای انگلیس بنام " HMS Vanguard " و زیردریایی هسته‌ای فرانسه بنام "Le Triomphant " بشدت با یکدیگر برخورد کردند اما از میزان خساراتهای وارده و اینکه آیا به بخشهای هسته‌ای این دو زیردریایی آسیبی وارد شده است یا خیر تاکنون گزارشی منتشر نشده است.
بر اساس این گزارش، روز ششم فوریه( دو روز پس از برخورد این زیردریایی‌ها) وزیر دفاع فرانسه تنها اعلام کرد که زیر‌دریایی هسته‌ای Le Triomphant که یک زیردریایی هسته‌ای بالستیک است با شیء بزرگی در اعماق آبها برخورد کرده است اما وی نیز هیچ اطلاعاتی در مورد شیء مذکور و میزان خسارتهای وارد به زیردریایی فرانسوی ارائه نکرد.
در این گزارش همچنین افزوده شده است که زیردریایی هسته‌ای انگلیس اکنون بمنظور تعمیرات کلی به پایگاه نظامی "فاسلین " در غرب اسکاتلند فرستاده شده است.
این در حالی است که این دو زیردریائی مدرن بمنظور دفاع در برابر کشتی‌ها و زیردریایی‌های دیگر، به ردیاب‌های بسیار پیشرفته زیرآبی( داخل اعماق آبها) مجهزند که بوسیله‌ امواج‌ صوتی‌ عمل می‌کنند.
زیردریایی " HMS Vanguard " انگلیس که در سال 1992 به آب انداخته شد قادر به حمل موشکهای پیشرفته ترایدنت است اما وزارت دفاع انگلیس تاکنون از ارائه هرگونه اطلاعاتی در مورد قابلیتها و عملکردهای این زیردریایی خودداری کرده است.
از سوی دیگر زیردریایی فرانسوی "Le Triomphant " نیز یکی از چهار زیردریایی هسته‌ای این کشور است که بعنوان بخشی از سیستم دفاع هسته‌ای عمل می‌کند

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =