رییس جمهوری با تأکید بر اینکه دستیابی به هوای سالم و مطلوب نیاز به کمک همه مردم دارد، گفت:‌ مشکلات زیست‌محیطی فراوانی وجود دارد که در یکسال و نیم گذشته اقدامات فراوانی برای حل آنها انجام شده، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به حضور و کمک همه مردم داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و به مناسبت روز هوای پاک پس از حضور در قطار شهری «مترو» برای رسیدن به محل کارگفت: پیش از این و در دوران قبل از ریاست جمهوری گاهی اوقات از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کردم و مترو وسیله خوبی است که در اختیار مردم قرار گرفته و سالیان بسیاری برای راه‌اندازی آن تلاش شده است.

 رییس جمهوری پیش از شرکت در جلسه شورای عالی محیط زیست که امروز برگزار می‌شود، گفت: امروز استفاده مسئولان از وسایل حمل و نقل عمومی به مناسبت روز هوای پاک نمادین است، برای اینکه مردم توجه کنند که باید به یک هوای سالم و مطلوب برسیم و یکی از راه‌های رسیدن به این نقطه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است.

دکتر روحانی ضرورت توجه به زمین، آب و هوای پاک را خاطر نشان کرد و اظهار امیدواری کرد که این روز آغاز توجهی از سوی مردم و مسئولان برای مبارزه با آلودگی هوا و تلاش همگانی و دلسوزانه برای رسیدن به نقطه مطلوب باشد.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص صحبت‌های رییس‌ جمهور با مردم در داخل قطار شهری، گفت: این اتفاق بسیار خوب بود که ناگهان با جمعیتی روبه‌رو شویم که خواسته‌هایی دارند و از پیش درباره اولویت‌هایشان نیز فکر نکرده اند . برخی از این خواسته ها که مطرح شد، قابل پیگیری است.

دکتر روحانی گفت: برخی راجع به سیاست خارجی نظر داشتند و می‌خواستند که مذاکره ادامه داشته باشد، برخی راجع به شرایط مترو و ازدحام و شلوغی بیش از حد در برخی ساعات گلایه داشتند، برخی راجع به دانشگاه و کنکور و مشکلات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نظراتشان را مطرح کردند و خانمی راجع به اخلاق عمومی در جامعه و اقداماتی که باید انجام شود، سخن گفت.

لازم به ذکر است، در این حضور سرزده، رییس جمهوری به همراه خانم معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست، حد فاصل ایستگاه آزادی تا ایستگاه امام علی(ع) را با قطار شهری طی کردند و رییس‌ جمهوری با قرار گرفتن در کنار مردم ، پای صحبت‌های آنها نشست و دیدگاه‌هایشان را درباره مسایل روز شنید.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    3 8
    سلام روحانی...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    7 6
    اگر هر روز بره مترو شاید باعث پاک شدن هوا بشه نه این که یک روز با مترو 364 روز با 10تا بنز تشربفات
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    روحانی دوسسسسسسسسسسست داریم
    • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
      20 0
      به چه خاطر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ali IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    5 1
    اقای روحانی رییس جمهور محترم اقتصاد ایران به دلیل سیاستهای غلط دولت گدشته مثل شخصی که در حال تشنج بود تحویل شما شد وشما بازدن امپول ضد تشنج ان را به کما فرستادین هر کاری حدی داره اخه نه اون تورم ونه این رکود ما تولید کننده هستیم 50سال با ابرو زندگی کردیم چکها مون داره به علت رکود برگشت میخوره اعتبار چندین سالمون داره به باد میره تورو به خدا یه فکراساسی بکشین
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    79 5
    از مسئولین خواهشمندم رئیس جمهور عزیز را ساعت 8 صبح در ایستگاه آزادی سوار مترو بفرمایید
    • بی نام DE ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
      4 0
      فکر کنم زودتر از ۸ می رود سرکار.
  • علي IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 18
    خدايا به بزرگي و عظمتت قسم كه اميركبير زمان دكتر محمود احمدي نژاد را دوباره بازگردان
  • بی نام NL ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    5 0
    با توجه به اینکه این حرکت آقای رئیس جمهور باعث شلوغی و ازدحام بیش از اندازه در مترو امروز شد ، امیدوارم روزهای آتی شاهد نتایج مثبت آن باشیم .
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    8 3
    آقای رئیس جمهور محترم اگه راست میگی هر روز با مترو بفرمایید دفترتون
    • شهاب A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      1 0
      رییس جمهور تو کجای دنیا با مترو میره که اینجا بره ؟ همه جا چنین حرکات نمادینی انجام میشه که نشان دهنده اهمیت دادن به اون حوزه در سیاست هاست ...
  • هومن IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    4 11
    روحانی مچکریم
  • حامی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    4 0
    وقتی دواتی با تدبیر و عاقل روی کار میاد نفت ارزون میشه بودجه کم میاد نمیتونن کار کنن وقتی هم نفت گرون میشه کسی نیست درست ازش استفاده کنهرابطه سازندگی با بودجه رابطه معکوس شده تو ایران