ایرنا نوشت:

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز خود به روزنامه وطن امروز تذکر مجدد داد و پرونده این نشریه را به دادگاه مطبوعات معرفی کرد.

هیات نظارت بر مطبوعات در این جلسه پرونده روزنامه «وطن امروز» را مطرح کرد و مقرر شد به این نشریه بابت اصرار به تخلف و نقض مجدد مصوبات شورای عالی امنیت ملی تذکر داده و مراتب به دادگاه اعلام شود.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی نیز هفته گذشته و حسب وظایف ذاتی خود به این روزنامه تذکر داده بود.

به گزارش ایرنا، هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه هفته گذشته خود نیز به روزنامه وطن امروز بابت توهین به رئیس جمهوری از طریق درج کاریکاتور (مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات) تذکر داده بود.

بر اساس ماده 6 قانون مطبوعات، نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در این فصل مشخص می شوند آزادند.

طبق بند 8 این ماده افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد، جرم محسوب می شود.

همچنین اعضای هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه هفته گذشته خود به روزنامه وطن امروز بابت تیتر اولی که در تخریب رابطه با همسایگان و در مغایرت با مصوبات شورای عالی امنیت ملّی زده بود تذکر داده بود. همچنین مقرر شده بود که پرونده این روزنامه به دادگاه ارجاع شود.

به گزارش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ، همچنین در این جلسه پرونده روزنامه مردم امروز بررسی و پروانه انتشار این روزنامه بابت درج تیتر' من هم شارلی هستم' به استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنین ماده ٢٧ این قانون لغو و پرونده این روزنامه را به دادگاه ارسال شد.

براساس ماده 6قانون مطبوعات، نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در این فصل مشخص می شوند آزادند.

طبق بند 7 این قانون اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن و همچنین اهانت به مقام معظم رهبری و مراجع مسلم تقلید ، جرم محسوب می شود.

ماده 27 قانون مطبوعات می گوید: هر گاه در نشریه ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران و یا مراجع مسلم تقلید اهانت شود، پروانه آن نشریه لغو و مدیر مسئول و نویسنده مطلب به محاکم صالحه معرفی و مجازات خواهند شد.

روزنامه مردم امروز به مدیرمسئولی احمد ستاری و سردبیری محمد قوچانی فعالیت خود را از ششم دی ماه جاری آغاز کرد.

این روزنامه به دلیل چاپ مطلبی در خصوص نشریه شالی ابدو با حکم دادستان دادسرای فرهنگ و رسانه 27 دی ماه جاری توقیف شد.

روزنامه 'مردم امروز' به دلیل انتشار تصویر جورج کلونی با سنجاق سینه 'من شارلی هستم' و تیتر 'کلونی: من هم شارلی هستم' به دستور دادسرای رسانه و فرهنگ توقیف شد. این روزنامه تنها 19 شماره منتشر شد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =