تیم ملی ایران روز جمعه در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های 2015 آسیا در شهر کانبرا به مصاف عراق می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایران و عراق تاکنون 22 بار باهم روبرو شده اند که 14 برد برای ایران و 4 برد برای عراق ثبت شده و 4 بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است. ایران 31 گل و عراق 14 گل به ثمر رسانده اند.

عراق اولین تیم عربی در تاریخ است که تیم ملی ایران با آن روبرو شده است. در اولین بازی رسمی بین دو تیم که 11 خرداد 1341 در امجدیه انجام شد، ایران و عراق در یک بازی دوستانه به تساوی یک - یک دست یافتند.
ایران آخرین بار در سال 1382 و در مسابقات چهارجانبه تهران به عراق باخت و پس از آن در 11 سال اخیر باختی مقابل این تیم نداشته است.
در 5 بازی آخر دو تیم، ایران 5 برد متوالی مقابل عراق به دست آورده که آخرین رویارویی دو تیم 20 روز قبل و پیش از شروع جام ملت های آسیا بود و ایران با گل زیبای سردار آزمون، عراق را شکست داد.
علی دایی با 4 گل زده بهترین گلزن ایران مقابل عراق در مصاف های رو در رو است. حمید شیرزادگان و حسین کلانی نیز 3 گل به عراق زده‎اند که هر دو نفر هت تریک کرده اند. پرویز کوزه‎کنانی، حسن روشن و علی کریمی نیز هر کدام 2 بار مقابل عراق برای تیم ملی ایران گل زده اند. در مجموع 20 بازیکن ایرانی مقابل عراق در بازی های ملی موفق به گلزنی شده اند.
تیم های ملی ایران و عراق برای ششمین بار در تاریخ جام ملت های آسیا باهم روبرو می شوند. در 5 دیدار قبلی دو تیم در جام ملت های آسیا، 4 برد برای ایران و یک برد برای عراق رقم خورده است و آمار برتری کاملا به نفع ملی پوشان کشورمان است. هر 5 بازی قبلی دو تیم در مرحله گروهی مسابقات بوده است و این اولین رویارویی در مرحله حذفی مسابقات است. این هم آمار کامل بازی های ایران- عراق در تاریخ جام ملت های آسیا:


1972 (بانکوک): ایران 3- عراق صفر (گلزنان: حسین کلانی، 3 گل)


1976 (تهران): ایران 2- عراق صفر (گلزنان: ناصر نورایی و حسن روشن)


1996 (دوبی): ایران 1- عراق 2 (گلزنان: علی دایی)


2000 (صیدا): ایران 1- عراق صفر (گلزنان: علی دایی)


2011 (الریان): ایران 2- عراق 1 (گلزنان: ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی)

 


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =