با مثبت اعلام شدن نمونه (ب) تست دوپینگ سعید علی حسینی، وزنه بردار فوق سنگین تیم ملی کشورمان نیز به جمع دوپینگی های این رشته اضافه شد.

با توجه به مثبت اعلام شدن هر دو نمونه آ و ب تست دوپینگ سعید علی حسینی، فدراسیون جهانی وزنه برداری تصمیم گرفت تا این وزنه بردار کشورمان را با محرومیت طولانی مدت مواجه کند.

اما حسین رضازاده و داراب ریاحی ،‌سرپرست و نایب رییس فدراسیون در نشست اخیر خود با تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی این رشته، از او در خصوص بررسی مجدد این مشکل مهلت خواستند که با موافقت این فدراسیون نیز مواجه شد.

داراب ریاحی، نایب رییس فدراسیون وزنه برداری روز دوشنبه با تایید این خبر می گوید« سعید علی حسینی در این رابطه مدعی است که داروهای مصرفی اش جزو داروهای پزشکی و دارای خاصیت درمانی بوده و می تواند مدارکی را دال بر تایید این مساله به فدراسیون جهانی وزنه برداری ارایه دهد. البته رضازاده در سفر اخیر خود به مجارستان که با دستاوردهای مطلوبی برای وزنه برداری کشورمان همراه بود از تاماش آیان، ‌رییس فدراسیون جهانی فرصت خواست تا با نگاه ویژه نسبت به ملی پوشان ایرانی یک بار دیگر فرصت دفاع به سعید علی حسینی داده شود.»

ریاحی ادامه می دهد«خوشبختانه در همین راستا قرار شد تا هیئت تصمیم گیرنده iwf، تا مسابقات وزنه برداری جهانی سال آینده از هرگونه اعمال محرومیت رسمی برای علی حسینی خودداری کرده و همزمان با آغاز مسابقات جهانی با بررسی مجدد مدارک علی حسینی، حکم نهایی خود را صادر کند.»

قرار است سعید علی حسینی عصر امروز به همراه پدرش در محل فدراسیون وزنه برداری حاضر شود تا در خصوص تفهیم این موضوع نشست ویژه ای را با حسین رضازاده و داراب ریاحی برگزار کند.

این اولین موردی است که فدراسیون جهانی وزنه برداری iwf در خصوص اعلام رای نهایی خود در خصوص دوپینگ وزنه برداران در خواست بررسی مجدد یکی از کشورهای عضو را می پذیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
    0 0
    اقا طرف دوپینگ کرده. محروم هم باید بشه. وفتی اقای رضازاده الگوی این ورزش باشه، اینجوری هم میشه... البته اگه از جیب این ملت رفع نکنن مشکلو...
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
    0 0
    تا مطمئن نشدی هیچ وقت تهمت نزن که طرف دوپینگ کرده... اون دنیا چطور جواب تهمت هاتون را میدید آقایون ؟
  • بیداد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
    0 0
    معلومه دوپینگ کرده ،البته احتمال هم هست دولت همرپرور با پول یتیمان بره تمام سازمانها را بخره تا ثابت کنه نکرده ولی معلومه که کرده بزار محروش کنن حقشه دادکاه هم بخاطر اینکه آبروی ایرانو برده کلی مجازاتش کنه
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
    0 0
    این کار انجام شد تا رکورد رضا زاده پا بر جا بماند
  • كوروش IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه محروميت يا دوپينگي در كار بود تو سايت فدراسيون جهاني iwf.net حتما خبرش رو ميذاشتند. اين رضازاده كثافت همش فكر منافع خودشه، بيگناه پاي چوبه دار ميره ولي بالاي دار نميره...
  • انوشيروان IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه دوپينگي شده پس چرا تو سايت فدراسيون جهاني وزنه برداري iwf.net هيچ خبري ننوشته اند؟!؟ همشون دروغ ميگن! كاش از ايران رفته بود...
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
    0 0
    رضا زاده برو براي مردم مهربون ايران املاك رابينسونو تبليغ كن چكار به دوپينگ داري؟ ركورد تو را همون پسرت مي زنه نترس بابا علي حسيني رفت!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
    0 0
    به نام خداوند بخشنده مهربان اين جوان متعلق به يك ملت است از مسئولين بلند پايه ورزش خواهش ميكنم موضوع را پي گيري كنند.
  • سامان IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
    0 0
    به نظر من سعید می تونه همه ی این اتفاقات رو با حضور خوبش تویه المپیک لندن جبران کنه.آقایان بلند پایه ی فدراسیون بدانند هر کی استحقاق داره به حقش میرسه.
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
    0 0
    کاش این وزنه بردار جوان رکورد را نمی شکست که این بلا به سرش بیاید
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۷
    0 0
    پسر نمیدونستی باکی طرفی؟ بايد فكرشو قبل از اينا مي‌كردي
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۷
    0 0
    harfe ayan va taeede dopinge ali hosseini harfaye kezbe Ali hosseinio babasho ba mardom sabet kard ke alaki ehsasate mardomo be bazi gereftan