ایسنا نوشت:

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از زمان تشکیل سازمان ملی جوانان سابق تاکنون برای نخستین بار کد برنامه حمایت دولت از تشکل‌های اجتماعی جوانان و زنان از ردیف وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال 1394 حذف و بودجه این حمایت‌ها به نصف کاهش یافته است.

رضا حجتی گفت: حذف کدبرنامه حمایت از تشکل‌ها و مشارکت‌های جوانان با شعارها و رویکرد دولت تدبیر و امید به نسل جوان همخوانی ندارد و برخلاف تصورات و انتظارات جوانان از دولت است. معاون امور جوانان و همکاران ما در وزارت ورزش و جوانان پیگیر باز گرداندن کد برنامه‌های حذف شده هستند و ما تصور می کنیم اشتباهی رخ داده است.

او در پاسخ به اینکه آیا حذف کد برنامه و کاهش بودجه مربوط به حمایت از تشکل‌های غیردولتی جوانان به علت احتمال تفکیک حوزه جوانان از ورزش رخ داده است، گفت: از زمان تاسیس سازمان ملی جوانان و سپس ادغام آن با سازمان تربیت بدنی و تشکیل وزارت ورزش و جوانان تا به امروز ، این شماره برنامه‌ها در لوایح بودجه سالانه دولت‌ها وجود داشته است و احتمال تفکیک حوزه جوانان از ورزش، نمی‌تواند علت حذف کد برنامه حمایت از تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی جوانان و زنان باشد.

حجتی با اشاره به اهمیت رشد سازمان‌های مردم نهاد جوانان گفت: سازمان‌های مرم نهاد جوانان فرصتی موثر و مغتنم برای گسترش مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان و ارتقاء دانش و مهارت‌های ارتباطی آنها با هدف دستیابی به سطح مناسبی از توسعه در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی هستند. بنابراین دولت‌هایی که به دنبال توسعه ملی پایدارند تلاش می‌کنند و البته ناگزیرند تا بهره‌مندی از خلاقیت و توان جوانان را روشمند و نهادینه سازند.

او گفت: از بدو تاسیس سازمان ملی جوانان در ابتدای دهه 80 تا کنون بر اساس مصوبات شورای عالی جوانان چندین برنامه برای ساماندهی امور جوانان از جمله رشد مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان تدوین شده است که برنامه‌های مرتبط با مشارکت‌های اجتماعی، ارتقای فرهنگ و هویت دینی - ملی، اوقات فراغت و ساماندهی ازدواج جوانان از آن زمان تا به حال، توسط دولت و از طریق بودجه‌های سنواتی مورد حمایت قرار گرفته است.

حجتی در پایان گفت: در طول یک دهه اخیر سالانه بودجه‌ای ولو ناچیز برای اجرای این برنامه‌ها در لوایح بودجه گنجانده می‌شد ولی به یک باره در لایحه بودجه سال 94، چهارکد برنامه و بویژه کدبرنامه حمایت از تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی جوانان و زنان از ردیف وزارت ورزش و جوانان حذف و بودجه حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های تشکل‌های جوانان و به عبارتی همان سمن‌ها به نصف و رقمی ناچیز و ناکارآمد کاهش پیدا کرده است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =