تروریست‌ها با انفجارهای پیاپی بغداد را در وحشت بازگشت ناآرامی فروبردند

عراق بیست و چهار ساعت است که دقایق پرالتهابی را پشت سر می‌گذارد . از بعد از ظهر دیروز ساکنان پایتخت صدای انفجارهای مهیب را پشت سر هم می‌شنوند و درست چند ثانیه بعد در فاصله آرامش پیش از طوفان؛ رسانه های داخلی از اعدام علی شیمیایی خبر دادند. بمب‌گذاران انتحاری درست چند دقیقه پیش از اعلام خبر علی شیمیایی سه هتل در بغداد را به شدت تخریب کردند. هتل شرایتون،بابل و فلسطین مکان‌هایی بودند که عاملان انتحاری با هماهنگی و در فاصله اختلاف زمانی چند ثانیه‌ایذ آنها را لرزاندند. سی و هفت نفر حداقل در این ماجرا جان خود را از دست دادند و آمار زخمی‌ها نیز به صد نفر می‌رسد . از ماه آگوست تا‌کنون دولتمردان عراقی در حال پاسخگوئی به این پرسش هستند که چرا و چگونه این تعداد نیروی امنیتی قادر به تامین امنیت پایتخت نیستند.

انتخابات هفتم ماه مارس از راه خواهد رسید و هر انفجاری که بغداد را با این حد از تدابیر امنیتی بلرزاند در حقیت رای رای دهنده‌ای ست که از تلاش‌های نوری مالکی در جامه نخست وزیر ناامید شده و به سبر رقیب او انداخته می‌شود . تمامی انفجارها در فاصله زمانی پانزده دقیقه از هم رخ داد. درست چند دقیقه بعد تلویزیون عراق اعلام کرد که علی شیمیایی که عامل قتل عام کردهای عراق در دهه هشتاد بود، اعدام شد . بسیاری اعدام بی‌خبر علی شیمیایی را به انفجارهای زنجیره‌ای در هتل‌های پایتخت نسبت دادند. انفجار در هتل شرایتون تا اندازه‌ای وسیع بود که شیشه‌های منازل تا فاصله چند کیلومتری منفجر شد و خودروهای پارک شده در اطراف هتل به تلی از آهن‌پاره تبدیل شدند. دو هتل دیگر از زمان حمله نیروهای امریکایی به عراق مورد استفاده خبرنگاران و نیروهای امنیتی خارجی است . البته در جریان این انفجار هیچ خبرنگار خارجی جان خود را از دست نداد . تا‌کنون کسی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.


به گزارش اسوشییتدپرس ، از سری قبل که انفجارها در بغداد 127 نفر را به کشتن داد تاکنون دولت بر حجم تدابیر امنیتی افزوده اما عملا در کاهش نسبی این حملات تاثیری نداشته است . نوری مالکی پیش از این اعلام کرده بود که آنچه در پایتخت‌ در حال جریان است نتیجه فعالیت‌های مخرب بعثی‌ها است . هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده نخستین فردی بود که نسبت به این حملات واکنش نشان داده و اعلام کرد که تروریست‌ها به دنبال بر هم زدن فضای امنیتی پایتخت پیش از انتخابات هستند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =