هرچند که قیمت نفت طی سه روز گذشته شش دلار رشد داشته است ولی همچنان نگرانی ها در کشورهای نوظهور برای اداره اقتصادشان باقی مانده است.

 

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، قيمت نفت در بازارهاي جهاني به تعادلي نسبي رسيده است. با اين وجود بهاي فعلي نفت با ايست روي قيمت 55 دلار و 35 سنتي با نقطه 72 دلاري سه ماه قبل فاصله قابل توجهي دارد. تحليلگران بازار جهاني اعتقاد دارند روند حرکتي بهاي طلا طي روزهاي آينده بين 49 دلار و 55 دلار خواهد بود. همين موضوع کشورهاي وابسته به نفت را به شدت نگران آينده کاريشان کرده است.

برخي تحليلگران بازار جهاني نفت نيز براين باورند که سال جاري ميلادي با بهاي نفت 45 دلاري به پايان مي رسد. براساس اطلاعات رسمي 94 دکل رسمي نفتي امريکا نيز طي روزهاي گذشته فعاليتشان را متوقف کرده اند. همين موضوع مقدمات رشد نسبي بهاي نفت در بازارهاي جهاني را فراهم آورده است.

قیمت نفت که از اواسط سال 2014 تاکنون به کمتر از نصف رسیده است در جریان معاملات هفته جاری و تحت تاثیر کاهش فعالیت های نفتی در آمریکا روندی صعودی را طی کرده است.

آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد دکل های فعال در آمریکا طی هفته گذشته به شدت کاهش یافته که بیشترین کاهش هفتگی فعالیت دکل ها در این کشور از 30 سال گذشته به این سو است. ميزان فعاليت دکل هاي نفتي امريکا 24 درصد کاهش در قياس با فصل تابستان را تجربه کرده است.

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

درحال حاضر تامين منابع مالي به يکي از نگراني کشورهاي نفتي جهان بدل شده است. ايران نيز در واکنش به کاهش قيمت نفت احتمال کاهش قيمت نفت در بودجه از 72 دلار به 50 دلار را پيش بيني کرده است. در اين صورت به ميزان 31 هزار ميليارد تومان از منابع بودجه عمراني دولت کاسته مي شود. با اين وجود کشورهاي نفت خيز همچنان به رشد قيمت طلاي سياه اميد دارند.

 


3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =