ایرنا نوشت:

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش مردم در انقلاب اسلامی، صوری و تشریفاتی نیست و رستگاری نظام و مردم نیز در گرو تبعیت از ولایت است.

به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام ˈعلی سعیدیˈ در همایش ائمه جمعه و جماعات این استان که با موضوع ˈانقلاب اسلامی ایران، زمینه ساز ظهورˈ برگزار شد، گفت: ائمه جمعه و طلاب باید در راستای معرفی صحیح انقلاب به مردم، همه تلاش خود را به کار بگیرند.

او گفت: ما تاکنون سه انقلاب را پشت سر گذاشته ایم و انقلاب اسلامی ایران، چهارمین انقلاب از نوع توحیدی است.

او با اشاره به تأکید آیات قرآن و روایات روی تاریخ پیشنیان، اولین انقلاب توحیدی را انقلاب حضرت نوح اعلام کرد که بعنوان شیخ الانبیاء است و جزئیات این انقلاب در شش سوره مطرح شده و بیش از40 بار نیز در قرآن از آن حضرت سخن به میان آمده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، انقلاب دوم توحیدی را انقلاب حضرت موسی ابن عمران در جامعه بنی اسرائیل معرفی کرد و گفت: در قرآن 35 سوره و 136 بار از حضرت موسی ابن عمران سخن به میان آمده و به تفصیل، این دو انقلاب( انقلاب حضرت نوح و انقلاب حضرت موسی) مورد تحلیل قرار گرفته است.

او گفت: دو تحلیل و تفسیر برای امت پیامبر آخرالزمان وجود دارد تا آنها دیگر اشتباهات پیشینیان را مرتکب نشوند و از درس های گذشتگان عبرت بگیرند و نقاط مثبت آنها را استفاده و از نقاط منفی شان پرهیز کنند.

حجت الاسلام سعیدی، دلیل شکل نگرفتن انقلابهای حضرت نوح و موسی را عدم حمایت مردم دانست و گفت: انقلاب حضرت موسی شکل گرفت، اما وقتی رهبر مردم به آنها فرمان داد مردم سرپیچی و نافرمانی کرده و از این رو بود که این انقلاب نیز فروریخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه، سومین انقلاب توحیدی را انقلاب پیامبر اعظم حضرت محمد(ص)معرفی کرد و گفت: تحقیقاً می توانیم بگوییم که چهارمین انقلاب نیز در ادامه انقلابهای توحیدی پیشین قرار گرفته و دهها آیه در قرآن، انقلاب پیامبر اعظم را تحلیل می کند.

او با بیان اینکه امروز ما انقلاب چهارم را با سه تجربه پیشین در اختیار داریم، گفت: امروز با سه تجربه گسترده روبرو هستیم، یعنی انقلاب ما از جهات دیگری غنای بیشتری دارد و از منابع گسترده تری نیز برخوردار است و روز قیامت هم بیشتر مورد مؤاخذه قرار می گیریم لذا از ما انتظار و توقع بیشتری وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ولایت در عصر پیامبر را بر عهده پیامبر و در عصر امام را بر عهده امامان معصوم دانست و گفت: در عصر غیبت، رهبر مردم ولی فقیه است و این اجتهاد و عدالتی است که به آن معتقدیم.

سعیدی گفت: مشترکات رهبری در مورد رهبران الهی در پنج نقطه محوری خلاصه می شود و یکی از این اشتراکات، حجیت و اعتبار رهبر است.

همایش ائمه جمعه و جماعت با حضور جمعی از ائمه جمعه و روحانیون و طلبه های حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398795

برچسب‌ها