هومن سیدی: ندیدن فیلم و نخواندن کتاب، شوی خوبی نیست/ تلاش کردم  فیلمم شبیه آثار مهم دنیا نشود

ایسنا نوشت:

کارگردان فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت: برای ساخت این فیلم بسیاری از آثار مهم دنیا را دیده‌ام و تلاش کردم فیلمم شبیه آن‌ها نشود.

این بازیگر سینما که با ساخت این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد‌، اضافه کرد: کپی از آثار بزرگ باعث بزرگ شدن فیلممان نمی‌شود، بنابراین سعی کردم فیلمم کپی هیچ اثری نباشد.

سیدی که شامگاه پنجشنبه 16 بهمن ماه در نشست پرسش و پاسخ فیلمش در برج میلاد سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد: ندیدن فیلم و نخواندن کتاب شوی خوبی نیست و من با افتخار می‌گویم آثار‌ تمامی بزرگان سینما را دیده‌ام و از آنها بهره برده‌ام اما تلاش می‌کنم شبیه آنها نباشم. فیلمم ابدا شبیه اثر خاصی نیست اما سینمای دنیا را دوست دارم و برایش احترام قائل هستم.

او در پاسخ به پرسشی درباره گنگ بودن فیلمش گفت: فکر نمی‌کنم، گنگ حرف زده‌ام بلکه معتقدم خیلی سر راست سخن گفته‌ام اما اگر گنگ شده است ببخشید.

این بازیگر و کارگردان سینما اضافه کرد: یک داستان یک خطی در ذهنم بود و انتخاب فرم برایش سخت بود چرا که در این فیلم فضا برایم اهمیت بیشتری داشت و تلاش کردم خط داستانی را با جذابیت‌های سینمایی تعریف کنم.

در این نشست بابک حمیدیان یکی از بازیگران فیلم که امسال پرکارترین بازیگر حاضر در جشنواره است‌، گفت: پرکارترین تعریف ویژه‌ای نیست برای من، بودن در کنار دوستانم مهم‌تر است.

او یکی از جذابیت‌های فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» را بی زمانی و بی‌مکانی این اثر دانست و خطاب به حاضران در جلسه گفت: خوب است چشممان را به دیدن اتفاقات خارق عادت در سینما عادت دهیم. چون کمک می‌کند فضا و جهان جدیدی را در سینمای ایران ببینیم.

او اضافه کرد: چطور وقتی چنین فیلمی را به عنوان یک اثر خارجی می‌بینیم، می گوییم فوق العاده است‌، اما اگر فیلم هومن سیدی باشد‌، می‌گوییم چرا باید برای دیدنش وقت بگذاریم.

حمیدیان با اشاره به پیشینه‌اش در تئاتر یادآور شد: زمانی حسرت پرده سینما را داشتیم خوشبختانه کسانی اجازه دادند بچه‌هایی که خاستگاهشان تئاتر بود سینما را تجربه کنند و با آمدن بازیگرانی مانند پانته‌آ بهرام‌، رویا نونهالی و ... چقدر فضای سینما تغییر کرد.

او با اعقتاد بر اینکه سینمای مستقل که علی مصفا و مانی حقیقی از پیشگامانش هستند‌، مسیر درستی را طی کرده است‌، خطاب به حاضران گفت: اجازه بدهید سرمایه‌گذارانی مانند آقای نوروز بیگی که به جوانان اعتماد می‌کنند‌، برای ساخت این فیلم‌ها انگیزه داشته باشند. مهم نیست این اثار در اکران موفق باشند‌، مهم این است که رد پای هم نسلان من در سینما، ردپای خوش‌ یمنی است.

همچنین رویا نونهالی یکی از بازیگران این فیلم که نقش کوتاهی دارد‌، در سخنانی گفت: بازی در چنین نقش‌هایی یاد می‌دهد که در لحظه حضور داشته باشیم و قدر همان لحظه کوتاه را بدانیم. همچنان که توصیه می‌شود در زندگی قدر لحظات را بدانیم و من امیدوارم لحظه‌ کوتاه حضورم در این فیلم را هدر نداده باشم.

جواد نوروز‌بیگی تهیه کننده فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» نیز با ابراز رضایت از همکاری با هومن سیدی گفت: هیچ چیز آزار دهنده‌ای در این همکاری وجود نداشت و همه عوامل فیلم در کنارم بودند و خودشان هم سرمایه‌گذاری کردند.

چکامه چمن‌ماه دیگر بازیگر این فیلم در پاسخ به پرسشی درباره کم کاری‌اش در سینما توضیح داد: به اندازه کافی فیلم بد بازی کرده‌ام و حالا می‌خواهم گزیده کار باشم.

نگار جواهریان دیگر بازیگر این فیلم نیز با بیان علاقه‌اش به این اثر گفت: وقتی فیلمنامه به دستم رسید برایم مانند یک کادو بود که معمولا نقش‌های تکراری به بازیگران پیشنهاد می‌شود ولی این فیلم متفاوت بود.

عباس غزالی یکی دیگر از بازیگران فیلم در پاسخ به پرسشی درباره تکراری بودن حضورش در این فیلم گفت: برای ورود به سینما خیلی صبر کردم و دوست داشتم با اتفاقی خوب وارد سینما بشوم. برای بازی در این نقش تمام انرژی‌ام را گذاشتم و تا همینجا هم برنده هستم.

در این نشست سیامک صفری یکی از بازیگران اصلی این فیلم به دلیل سفرش به ایتالیا غایب بود اما پیام صوتی او پخش شد که صفری طی آن به خاطر غیبت نداشتنش در نشست عذرخواهی کرده بود و گفت: فستیوال را دنبال می‌کنم اما متاسفم به دلیل بیماری همسرم، نمی‌توانم ایران باشم.

همچنین بامداد افشار آهنگساز این فیلم و پیمان شادان‌فر مدیر روابط عمومی آن نیز در این نشست حضور داشتند.

 

45503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =