زمان حذف یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از 2.5 میلیون تومان/توضیح جعفر قادری درباره نحوه حذف یارانه

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره زمان حذف یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از 2.5 میلیون تومان توضیح داد.

بر اساس گفته های جعفر قادری اگر مجلس شورای اسلامی مصوبه کمیسیون تلفیق را تایید کند از ابتدای سال آینده یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از 2.5 میلیون تومان حذف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه مجله اقتصادی صبحگاهی روزآمد که هر روز صبح از شبکه پنج سیما پخش می شود در باره جزییات حذف یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از 2.5 میلیون تومان گفت: « دولت با توجه به پایگاه های اطلاعاتی که در اختیار دارد می تواند با توجه به اطلاعات مربوط به حقوقی که افراد در بخش های دولتی، بخش عمومی و غیر دولتی می گیرند و همچنین سپرده های بانکی که دولت دسترسی به آنها دارد و اطلاعات مربوط به خودرو، املاک، سهامی که افراد در بورس دارند و سایر مجوز هایی که از اتحادیه های صنفی گرفتند و به شکل های مختلف دیگر می تواند به کف حقوق افراد دسترسی پیدا کند. »  

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اعتقاد دارد که ایراد هایی به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حذف یارانه خانوارهایی با درآمد بیشتر از 2.5 میلیون تومان وجود دارد: « البته این طرحی که در کمیسیون تلفیق مصوب شده به نظر می رسد ایراداتی داشته باشد. ممکن است این اشکال را مطرح کنند وقتی تعداد افراد متفاوت باشد چطور می شود که عدد دو و نیم میلیون تومانی را برای همه به صورت یکسان در نظر گرفت؟  این نقیصه ای است که باید برطرف شود.»

قادری در ادامه توضیحات خود به تفاوت هزینه زندگی شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: « بحث دیگری که وجود دارد تفاوت هزینه ها در شهر های مختلف است. در جایی ممکن است هزینه زندگی بسیار پایین باشد. برخی خانوار  ها ممکن است مسکن ملکی داشته باشند و برخی ممکن است هیچ مسکن و زمینی را در شهر ها نداشته باشند که این هم به راحتی قابل کنترل است و می شود برای افرادی که دسترسی به منزل ملکی ندارند کف مبلغ را بالاتر در نظر گرفت. یا برای خانوارهایی که تعداد افراد بیشتری دارند این کف را اضافه کرد. »

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره زمان اجرای این تصمیم نیز اینگونه توضیح داد: « اگر مجلس هم این مصوبه کمیسیون تلفیق را تایید کند از ابتدای سال آینده می تواند اجرایی شود. مگر اینکه دولت آمادگی لازم را برای اجرا نداشته باشد و یکی دو ماه فرصت نیاز داشته باشد تا بتواند این آمادگی را در خودش ایجاد کند. »   

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    56 2
    بیخودی تلاش نکنید ومنابع را تلف.شما قادر نیستید که ماست را دوغ کنید چون از مردم بخاطر رایشان بشدت می ترسید.میگید نه این گوی و این میدان.
    • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
      11 1
      لطفأبرای تعیین درآمدسری به املاکی ها بزنید که اکثر مردم خانه ماشین یا هرچه که داشتند بنام فرزندانشون زدندتاچیزی بنام خودشون نباشه که دولت نتونه کف درآمدشون راشناسایی کنه
  • علی ر A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    41 9
    دولتی که قرار بود ظرف 100شاهکار اقتصادی داشته باشد اوج بی تدبیری و ناامیدی در امور داخلی که میگن همینه
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    81 4
    لطفا از مراجع استفتاء بفرمایید با این همه پولی که به اسم مالیات و عوارض و تورم و غیره از جیبمون میزنن... بازم لازمه خمس و زکات بدیم؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    45 5
    احسن به دولت تدبیر و امید که امید به اینده رو هم از بین برد.
  • مریم A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    31 1
    هربایه تصمیم میگیریددیروزمیگفتیدشناسایی افرادزیر2/5ملیون امکان نداره ودولت چنین ریسکی نمی پذیره ،خط فقربه 3ملیون رسیده .امروزدوباره ازحذف یارانه ها و......................
  • ایرانی RO ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    31 1
    مجلس این کار رو نمی کنه، چون انتخابات نزدیکه
  • ایرانی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    32 1
    بابا این طرح هدفمندی از بیس مشکل داره و با انجام هراقدامی اوضاع بدتر میشه باید فکر اساسی کرد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    32 1
    اگه کسی امروز داشت فرداش بابت بدهی هاش ملکش رو ف وخت چی؟یا. ازش گرفتن چی؟
  • pooo A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    72 0
    یارانه حق نفت مردم بود که قرار بود به حساب تمام مردم ایران که تمایل دارند ریخته شه و این حق فقیر و ثروتمند نمیشناخت گار کسی حقش را نمیخواست میتوانست نگیرد اما الان این قانون دارد هر روز دچار تغییر میشود و به هر شکلی در می اید در ضمن تورم این سالها باید به یارانه اضافه میشد که نشد و همان مبلغ اولیه ماند ... گفته بودند یارانه همان پول اب برق گاز بنزین است که خلاصه میشود در یارانه و هر ایرانی حق دارن از ان بحره ببرد اما امروز دیگر ان شعارها را عوض کردند و دارند جنگ فقیر و غنی راه می اندازند که این به ضرر نظام خواهد بود
  • آتقی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    44 1
    این طرح هدفمندی مثل اره میمنوه که در منهاالیه سیستم گوارش دولت گیر کرده عقب بره درد داره جلو هم بره درد داره . دلم واسه دولتی ها میسوزه بد گیر کردن
  • محمد IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    4 0
    حذف یارانه اشتباه بزرگیست و دولت قطعا تاوان آن را خواهد داد
  • احمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    6 1
    اين همه پول توكشور حيف ميل ميشه نمايندگان ودولت خوابند فقط كاربه چندرقازپول يارانه دارند تمام مشكلات داخلي وخارجي رابه يارانه ربط مي دهند يك نگاه به پول گاز كنند كه چطوري حساب مي شه
  • اسدی A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    3 1
    این دولت ترسوتر وبی عرضه تر از این حرفهاست. دولت می ترسد مبادا میلیاردرها برنجند. وقتی عدالت در دولت اصل نباشد حذف یارانه پولدارها غیر ممکن هست.
  • بی نام ES ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    7 0
    فقط كارمندان دولت اند كه امارشان مشخص است.ودلالان و.......
  • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    5 0
    اخه بی وجدانها من استاد دانشگاه حکمم 2 و هفتصد هست ولی 500 صدش بیمه و مالیات جدود 1وچهارصد قسط مسکن ازش کم میشه و خورده باقی مانده آیا به نان و گوجه میرسه؟ شما چقدر بی وجدانین؟ شرم و حیا و پر رویی هم حدی داره بخدا. البته از ماست یر ما هرچی بیشتر بارمون کنن بیشتر رامیم.
  • علی IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    5 2
    تیم استقلال طبق آماری برنامه نود داد حدود 5میلیارد تومان پول بیت المال را به بازیکنای خارجی بی کیفیت داده حالا دارید گیر می دید به 45هزار تومان که مردم دارند میگیرند
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    3 1
    لطفا نماينده ها از خودشان شروع كنند اينقدر به مردم بدبخت گير ندند اين همه تحمل فشار بس است ديگه.پدر مردم دراومده در اين78سال اخيراز خبرآنلاين هم متاسفم كه نظر مردم رو پخش نمي كنهآزادي بيان رو رعايت نيمكنه
  • مرتضی A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    2 0
    بابا بسته خسته شدیم بس شعار دادید ما در شعار حرف اول در جهان میزنم مثه تولید علم اما عمل چی؟ اول تو یغه خودتون رو ببینید برای این همه درس خونده چه کار کردید تا الان مجبور به کارهای کاذب نباشند؟
  • بی نشان A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    5 0
    سلام در ایران شرکتهایی هستند که بصورت دو دفتره کار می کنند. بخشی از حقوق رو در فیش وارد کرده و به اندازه آن هم لیست بیمه و مالیات و واریزی به بانک دارند و بخش زیادی از پرداختیهای حقوق بصورت نقدی صورت می پذیرد. اینان چگونه شناسایی می شوند؟ بعضا دیدم طرفی درآمد 8م تومانی دارد ولی در فیشش یک میلیون هم ثبت نشده و بیمه ایشان هم به همین مبلغ رد میشود و از مالیات هم معاف آیا راهی برای شناسایی این افراد وجود دارد؟ هم سبد کالا میگیرن و هم یارانه اونوقت شرکتی که بصورت رسمی و یک دفتره کار میکند و حقوق واقعی افراد را می پردازد به راحتی شناسایی میشوند این یک ظلم در حق این افراد هست.
  • سیدرضا A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    5 1
    برنامه حذف یارانه کارمندی نشانه بی تدبیری و ناامیدی