نسیم آنلاین نوشت:

آیت‌الله جوادی آملی گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عبادت است. این مرجع تقلید گفت: آنها دائما می‌گویند گزینه‌ها روی میز است یعنی کار به دست ما است اما خداوند متعال می‌فرماید شما به وظیفه‌تان عمل کنید و دخالت نکنید من خودم بساط کافران و مشرکان و منافقان را بر می‌چینم.

آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم گفت: خدا فرمود ما نیازی به یاوری شما نداریم، امروز هم همین است خدا نیازی به یاوری ما ندارد بلکه وظیفه ما حفظ حرمت خون شهدا، امام و اکرام رهبری است اما بدانیم دیگری است که امنیت منطقه و کشور را حفظ کرده و خواهد کرد منتهی وظیفه ما عرض ادب به دین است.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی 22 بهمن عبادت است، گفت: باید وضو بگیریم در راهپیمایی شرکت کنیم، خیلی از دوستان ما وضو می‌گرفتند می‌آمدند و خیلی از خواص افکار دیگری هم داشتند و واقعا با همین شعارها انقلاب پیروز شد و شاه رفت و با همین شعارها هم انقلاب تا ظهور باقی می‌ماند، بنابراین منظور از تعبیر «ذرنی» این است که شما به وظیفه‌تان عمل کنید و دخالت نکنید من خودم بساط کافران و مشرکان و منافقان را بر می‌چینم.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: آنها دائما می‌گویند گزینه‌ها روی میز است یعنی کار به دست ما است همان حرفی که فرعون می‌زد، ولی ما باید در این راهپیمایی‌ها درود بر امام و شهدا بفرستیم و گرامی‌داشت رهبری را داشته باشیم اما یا احد و یا صمد یادمان نرود و بی وضو در این راهپیمایی شرکت نکنیم.

او ادامه داد: تفکر امروز غرب همان اومانیسم است اگر چه اصطلاحات و الفاظ عوض شده باشد. اینکه گفتند تا زنده هستید عالم باشید چون عالم اگر نتواند باری از دوش دیگران بردارد زیر بار استعمار هم نمی‌رود و باربری نمی‌دهد زیرا حوزویان و دانشگاهیان با یک دست تعلیم و یا دست دیگر تعلیل دارند ولی بیگانه با این دو را به جای تعلیل، تکرار به خورد او می‌دهند و اداره کردن اینها هم سخت است.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399301

برچسب‌ها