۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۴
طنز/ چگونه در انتخابات رای آوردم؟

با توجه به پرسش‌های فراوان ملت برای ورود به شهرداری و یا شورایاری محل در ادامه برخی راه‌های حضور و یا انداختن لنگر در شهرداری را بر اساس اسنادی که موجود است به محضرتان ارائه می کنیم تا شاید برای برخی کارساز باشد.

 

صفدر مشتی/ قصاب محل

نامبرده با درج یک آگهی به دستخط مبارک خودش پشت شیشه قصابی در عرض یک روز معادلات انتخابات را بهم ریخت و رای اول محل را از آن خود کرد: «به من رای بدهید، تا آخر سال گوشت با تخفیف ببرید». گفته می‌شود نامبرده قرار است با رای اکثریت و در فضایی صمیمی و کاملا دموکراتیک رییس شورایاری محل شود. او به یارانه گوشت اعتقاد زیادی دارد و معتقد است مردم باید گوشت بخورن تا گوشت بیارن و این کار شهرداری هاست.

عمو حسن/ سبزی فروش

نامبرده با اختلاف 15 رای نسبت به صفدر مشتی، وارد شورایاری محل شده است. بسیاری معتقدند او از دل‌ها وارد شده و رای مردم کف کوچه و بازار را کسب کرده است. برخی کارشناسان محلی نیز ترانه معروف «عمو سبزی فروش» و قرائت دسته جمعی آن توسط بانوان محل را رمز موفقیت او می‌دانند. آخرین خبرها از محبوبیت بالای 100 درصدی او نزد زنان محل حاکی است به طوری که خانم های محل، عمو سبزی فروش را نماینده خود در شورایاری می دانند.

فری سگدست/ زورگیر

نامبرده بدون شمارش آراء وارد شورایاری محل شده است و گفته می‌شود نوک تیزی او همه کارها را حل کرده. شعار انتخاباتی او نیز «امنیت با من!» بوده است. برخی کارشناسان معتقدند قبل از آغاز رای گیری، نام او در 70درصد برگه های اخذ رای به عنوان نفر اول نوشته شده بوده که 302 رای به خاطر غلط املایی، رای باطله اعلام شده است. بسیاری از کارشناسان سیاسی، عکس تبلیغاتی او همراه با یک «تیزی بزرگ» را برگ برنده او اعلام کرده‌اند.

ملیحه مصفا/ کدبانو

نامبرده که رکورددار 27 بار عمل زیبایی در محله است با کسب بیشترین آرا و تنها به دلیل ضایع نشدن مردها، به عنوان نفر چهارم اعلام و وارد شورایاری محل شده است. گفته می شود شعار انتخاباتی او «خوشگل باش تا کامروا شوی» از جمله علل پیروزی او در انتخابات عنوان شده. همچنین شنیده ها حاکی است نامبرده تا لحظه رای گیری بالغ بر 324 پیشنهاد ازدواج را رد کرده. 823 برگ رای نیز با وجود اسم ملیحه مصفا به خاطر درج شماره تلفن زیر نام نامزد مورد اشاره، باطل شده است.

او به شدت به وام‌های بلاعوض در حوزه سلامت، شاخه زیبایی اعتقاد دارد و گفته برنامه مفصلی برای مردم محل دارد چرا که در بروشورهای انتخاباتی او آمده است: زیبایی حق شماست، عمل کنید تا تغییر را احساس کنید.»

 

مهندس سینا زیبانگر/ دکترای بیکار

نامبرده به علت محاسبات اشتباه در خصوص مقایسه انتخابات شورایاری در مناطق تهران و سوئد به خاک سیاه نشست و بعد از هزینه کردن 3.5 میلیون تومان و برگزاری 17 نشست و میتینگ در محل، با کسب 21 رای نفر آخر شد. گفته می‌شود فرد مذکور در حال حاضر در قصابی صفدر مشتی مشغول به کار شده و نامه‌های مردمی شورایار محل را برای مشتی می‌خواند و در ازای آن گوشت چرخ کرده واقعی بدون «دنبه و پیاز و خاک اره و نان خشک و گوشت خر» به خانه می‌برد.

 

فرید دانشگر/ کتابدار

نامبرده بعد از حضور در مدارس و مساجد محل و گفتگوی چهره به چهره با مردم و اهدای یک جلد کتاب و انتشار شعار «هر شهروند یک کتاب» ساعتی قبل از آغاز رای گیری «کناره گیری» شد! که بعد از اعتراض، به لیست نامزدها بازگشت و ساعتی پس از آغاز رای گیری، به خاطر آنچه که «شوربختی و بدبختی» می‌نامید از انتخابات کناره گیری کرد. با این حال از مجموع 15هزار 863 رای، او توانست 7 رای مردم محل را به خود اختصاص دهد. گزارش‌های غیر رسمی حاکی است نامبرده می‌خواهد با کتاب شهر را اداره کند و گویی قصد دارد مدیران شهرداری را مسخره کند. همچنین در نظرسنجی‌های مردمی، اغلب مردم درباره او گفته‌اند: دیوانه اس طرف! دلش خوشه! خیلی خودشیفته‌اس هی کتاباشو به رخ آدم می‌کشه! مردم نون ندارن بخورن، این یارو می‌گه به من رای بدین تا کتابخون بشین!

 

 

 

 

محسن حدادی

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شگفت زده A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    25 4
    «کناره گیری» شد..... عالییییییییییییییی
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    11 3
    بد نبود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    11 2
    اي واي ..................
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    10 3
    خیلی خوب بود
  • 44 IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    15 4
    کل انتخابات تو کشور و دیدگاه و نوع رای دادن مردم رو به خوبی بیان کردید . ما تو جهان اول میشیم البته از آخر درود برخبر آنلاین عزیز
  • حسین آقا A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    19 1
    خدا پدرتو بیامرزه حقیقت محضو میگی دمت گرم
  • دانشجو IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    10 1
    823 برگ رای نیز با وجود اسم ملیحه مصفا به خاطر درج شماره تلفن زیر نام نامزد مورد اشاره، باطل شده است. ترکیدم...
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    2 0
    دمتان گرم حالا معرکه بعد از انتخابات شروع می شود هر نماینده تبدیل به مشکلی بزرگ به مملکت می شود
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    خدا می داند وعاقلان