۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰
امیدها به بهبود تجارت ایران

شریف نظام مافی

طی یک سال و نیم گذشته وضعیت تعاملات اقصادی ایران با کشورهای دیگر جهان بهبود نسبی پیدا کرده است. البته همچنان هم با کاهش سطح و میزان تحریم ها امیدواریم. با این حال برای نمونه می توانیم، به وضعیت مبادلات تجاری ایران و سوئیس توجه کنیم. طی یک سال و نیم اخیر وضعیت ارتباطات اقتصادی ایران و سوئیس خیلی بهتر شده است. در واقع وضعیت تجاری راحت تر شده است. البته وقتی لغت راحت را استفاده می‌کنیم. باید در نظر بگیریم که در کجا قرار داشتیم و در هشت سال دولت قبل به کجا رسیدیم. طی سال های گذشته وضعیت اقتصادی ایران با دلیل فشار ناشی از تحریم ها بسیار دشوار شده بود. اما امروز می توانیم امیدوار باشیم که به سمت بهبود نسبی حرکت می کنیم. البته باید در نظر داشت که هنوز هم ارتباطات عادی نشده است. برای رسیدن به نقطه مطلوب تر نیاز است تا گام های بلندتری برداشته شود. اما در  همین دوران موفق شدیم با کمک سفارت سوئیس و اتاق ایران، اتاق بازرکانی مشترک ایران و سوئیس را تاسیس کنیم. همین اقدام هم مورد استقبال گسترده صاحبان کسب و کار قرار گرفت چراکه به عنوان اقدامی مثبت در جهت بهبود وضعیت اقتصادی  و دیپلماسی اقتصادی کشور تلقی شده بود.

سوئیس کشوری است که از لحاظ اقتصادی مکمل کشور ما است؛ یعنی کالاهایی که آنها تولید می‌ کنند ما در صنعت‌ مان نیاز داریم و بالعکس.

سوئیس پتانسیل های بسیار بالایی برای ما دارد و فکر می کنم در صنایع داروسازی و صنایع غذایی شرکت های سوئیسی می توانند سرمایه گذاری های خوبی در ایران انجام دهند. کشور سوئیس در صنایع داروسازی جزو پیشرفته ترین کشورهای جهان  است و برندهای بسیار بزرگ و موفقی در این کشور وجود دارد که با نگاه بسیار مثبت به اقتصاد و پتانسیل بازار ایران نگاه می کنند. در حال حاضر نیز تاحدودی در ایران حضور دارند ولی برنامه ریزی آن ها این است که بتوانند کار خود را در ایران گسترش دهند و حتی درآینده کارخانه در ایران داشته باشند و محصول تولید کنند.

شرکت های سوئیسی همیشه به کیفیت محصولات خود در جهان شهره بوده اند و باتوجه به این حضور شرکت های داروسازی و صنایع غذایی سوئیسی در ایران می تواند باعث بالا رفتن کیفیت کالاهایی که در این زمینه ها در ایران تولید می شود، بشود.

نایب رئیس اتاق ایران و سوئیس

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =