چرا کودکان امروز خشن شده اند؟/ فرزندان اعدامی ها،در خارج از کشور به گروه‌هایی تندرو می پیوندند

آنا نوشت:

رئیس اداره اجتماعی حوزه پیشگیری قوه قضاییه گفت: فرزندان افراد اعدامی در خارج از کشور به گروه‌هایی تندرو و انتحاری مانند طالبان و ... می‌پیوندند.

جعفر بای با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در مرکز پیشگیری قوه قضائیه گفت: کودکانی که در سنین پائین حوادثی مثل اعدام اعضای خانواده (پدر و مادر) را تجربه می‌کنند، بعدها در سنین بزرگسالی برای تخریب و ویرانگری (انتقام جویی) به گرو‌ه‌های مخالف و انتحاری می‌پیوندند.

او به انگیزه جذب افراد مستعد در گروه‌هایی که قصد تخریب و ویرانگری دارند نیز اشاره کرد و گفت: افراد از اتفاقات و شرایط خانوادگی تاثیر می‌پذیرند و بر اساس آن رفتار می‌کنند که خشونت ورزی یکی از این رفتارها است.

او در مورد آسیب‌هایی که بر اثر سبک زندگی و محیط اجتماعی نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند گفت: در تعریف از انسان گفته شده انسان حیوان با فرهنگ است، زیرا تنها ممیزه انسان از حیوان فرهنگ اوست. فرهنگ لطافت و نرمی می‌آورد و انسان را از خشونت و تبهکاری دور می سازد. افراد جامعه دور از فرهنگ، خشن، بی رحم و تبهکار تربیت می‌شوند. هر قدر جامعه از غنای فرهنگی بهره مند شود، جامعه از نرمی و لطافت آرامش و آسایش لبریز خواهد شد. به همان نسبت بی فرهنگی انسان را به سوی خشونت سوق می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر اجتماعی گفت: انسان در واقع به خوراک جسمی و روحی نیاز دارد. اما امروزه بیشتر به خوراک جسمانی نوجوانان توجه می‌کنند و اهمیت می‌دهند چون در کوتاه مدت تاثیر آن را مشاهده می‌کنند به طوری که پس از عدم رعایت رژیم غذایی با بیماری و یا چاقی و لاغری مواجه می‌شوند در حالی که اگر به خوراک معنوی نوجوان که فرهنگ را می‌سازد و رفتار انسان را رقم می‌زند بی‌توجهی کنند طبیعتا فقدان نظارت و عدم دقت در خوراک معنوی فرزندان باعث بروز برخی حوادث مهم و ناگوار در زندگی انسان و گرایش فرد به سمت خشونت خواهد شد.

او به نمونه فرزندان معدومین (افرادی که اعدام شده‌اند) اشاره کرد که در خارج از کشور به گروه‌های انتحاری می‌پیوندند که برای ویرانگری ایجاد شدهاند.

بای یادآور شد: حوادث ناگوار و دلخراش مانند قتل والدین در زندگی نوجوانان اثر گذار است بنابراین اگر چنین حوادثی در کودکی و نوجوانی افراد به وقوع بپیوندد در آینده و بزرگسالی اثرات جبران نشدنی برجا خواهد گذاشت و باعث گرایش نوجوان به خشونت می شود زیرا بچه ها خوراک فرهنگی خود را از خانواده ها دریافت میکنند، در حالی که متاسفانه امروزه بسیاری از کودکان ما لالایی های کودکانه خود را از دست داده اند و این لالایی های لطیف و روح نواز به آهنگ‌ها و ترانه‌های اکشن و خشن تبدیل شده است.

او ادامه داد: خوراک نوجوانان ما که از غرب تامین شده فرزندان را به سمت خشونت و رفتارهای پرخاشگرانه سوق می دهد. تماشای فیلم های خشن که از صدا و سیما پخش می‌شود وقتی جنایت و خیانت و فیلم های خشن از سینمای ما به صورت تفکیک نشده برای فرزندان پخش می شود آنان را به صورت نا خودآگاه به سمت خشونت هدایت می‌کنند.

رئیس اداره اجتماعی حوزه پیشگیری قوه قضاییه گفت: ساخت بازی‌های رایانه ای امروز به سمت بازیهای فردی جنگ طلبانه و خشونت طلبانه گرایش پیدا کرده در حالی که در گذشته کودکان به صورت گروههای دوستانه بازی میکردند. افزایش رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه فرزندان ما بخاطر این‌ است که روزانه به وسیله بازیهای کامپیوتری رفتارهای خشونت آمیز و خشن را هر روز تمرین میکنند و خانوادهها نیز هیچ نظارت و مدیریتی بر نوع بازی‌های فرزندان خود ندارند.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    13 1
    این مطالب که تکراری بود. با اون تیتری که زدید فکر کردیم مطلب جدیدی برای گفتن دارید.