عیادت وزیر بهداشت از غبارزدگان اهواز: دولت مصمم است این مشکل را در سریع ترین زمان حل کند

مهر نوشت:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دوست مصمم است پدیده مخرب گرد و غبار خوزستان را در سریع ترین زمان ممكن شناسایی و نسبت به حل آن اقدام كند.

سید حسن هاشمی سه شنبه شب هنگام بازدید از بیماران تنفسی بستری شده در اهواز در جمع خبرنگاران گفت: با وجود حجم بالای آلودگی ناشی از گرد و غبار در اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان، ولی باید عنوان كنم از خدمات ارائه شده به مردم از سوی دستگاه های متولی امر بهداشت و سلامت راضی هستم.

او گفت: رئیس جمهور به من ماموریت داده است تا ضمن سفر به استان خوزستان از نزدیك مشكلات این ناشی از بروز این پدیده مخرب را بررسی و با نگاهی دقیق به همه جوانب آن، گزارشی دقیق به هیئت دولت ارائه كنم تا مبنای تصمیم گیری آنها برای حل مشكل گرد و غبار و ارائه خدمات لازم برای آسیب دیدگاه این پدیده باشد.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان استانی تمام قد وارد موضوع شده اند. استاندار خوزستان هم تلاش فراوانی برای ورود دولت به موضوع پدیده گرد و غبار داشته است كه نشان می دهد وی حساسیت فراوانی برای حل این معضل كه زندگی مردم استان را مختل كرده است، دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت و شخص رئیس جمهور تاكید ویژه ای برای حل مشكل پدیده گرد و غبار خوزستان دارند به همین دلیل قصد داریم در سریع ترین زمان ممكن نسبت به شناسایی منشا این پدیده به صورت دقیق اقدام كرده تا در سریع ترین زمان ممكن نسب به رفع این پدیده مخرب در خوزستان اقدام كنیم.

هاشمی با تاكید بر حساسیت ویژه رئیس جمهور به پدیده گرد و غبار خوزستان گفت: به نظر می رسد در اولین نشست هیئت دولت، تصمیمات ویژه ای برای حل مشكل پدیده گرد و غبار خوزستان اتخاذ شود.

بروز پدیده گرد و خاک در دو هفته گذشته زندگی مردم استان خوزستان را مختل کرده و بر اساس اعلام سازمان محیط زیست میزان آلایندگی هوا در برخی نقاط استان خوزستان از ۶۶ برابر حد استاندارد هم تجاوز کرد.

همچنین هفته جاری، مدارس اهواز و ۱۲ شهرستان دیگر استان در اثر آلودگی هوا بارها تعطیل شده اند. ادارات اهواز و ۹ شهرستان دیگر استان خوزستان روز سه شنبه تعطیل اعلام شد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسیم RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    6 1
    تورو به خدا به داد ما برسین،ما داریم زنده به گور میشیم،کی میخواین یه کاری بکنین؟وقتی کار از کار گذشت،بخدا دلمون برای نفس کشیدن تنگ شده
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    8 2
    این خیلی خوب است که وزیر بهداشت برای بررسی تشریف بردند خوزستان اما بهتر بود مسئولین مرتبط با شروع مشکل به خوزستان سفر می کردند وزیر بهداشت برای مرحله درمان عوارض ناشی از مشکل در مراکز درمانی مناسب هستند نه برای ریشه یابی این اقدام فقط برای بسته شدن دهان مردم است
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    5 1
    واقعا راست گفتند که ما ناظر وقایع هستیم اول صبر میکنیم مشکل ایجاد شود بعد به دنبال درمان عوارضیم خب عزیزان به جای ناظر بودن مداخله گر باشید از اول نگذارید این مشکل دامن مردم را بگیرد
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    4 2
    اینا منتظرن مردم چه بلای دیگه ای سرشون بیاد؟ ساله ما درگیر این بدبختی هستیم تازه دارن کارشناس میفرستن . تا الان چه کردید ؟؟؟
  • ایرانی A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    8 1
    عجب سرعنی مردم چند سالی است که گرفتار این ریز گردها هستند اگر حزکت لاک پشتی هم بود تا حال باید این مشکل رفع شده بود شعار شعار ندهید کاش یک تابلو شعار ممنوع هم در مجلس و در ریاست جمهوری مکانهای دیگر نسب میشد
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    7 1
    وضعیت اینجا قابل تحمل نیست تا ثبت یک فاجعه زمان زیادی باقی نمونده. بحران جدیه. خوزستان موزاییکی که رفتار زیست محیطی با اون کل ایران رو در آینده درگیر میکنه.