معاون وزیر نفت توقف توسعه فازهای پارس جنوبی را رد کرد

ایسنا نوشت:

در حالی که گفته می شود تعدادی از فازهای پارس جنوبی به دلیل مشکل مالی متوقف شده، معاون وزیر نفت این موضوع را رد و اعلام کرده که در سال آینده توسعه 5 فاز پارس جنوبی با ظرفیت تولید 100 میلیون متر مکعب گاز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سید عماد حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره مسائل مطرح شده مبنی بر توقف فعالیت حفاری برخی فازهای پارس جنوبی، اظهار کرد: هیچ یک از فازهای پارس جنوبی متوقف نشده است.

وی درباره اعلام شرکت پتروپارس مبنی بر توقف برخی فازهای پارس جنوبی به دلیل مسائل مالی، تصریح کرد: ممکن است برخی پروژه ها به دلایلی توقف کوتاه مدت داشته باشد، اما هیچ فازی به طور کامل متوقف نشده و نخواهد شد.

معاون وزیر نفت در ادامه با اشاره به این که تکمیل فازهای پارس جنوبی با جدیت دنبال می شود، ادامه داد: عملیات اجرایی کلیه پروژه ها و فازهای پارس جنوبی طی یک فرایند سه الی چهار ساله به پایان خواهد رسید.

حسینی همچنین افزود: در سال آینده نیز عملیات اجرایی 5 فاز پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 100 میلیون متر مکعب، گاز طبیعی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، پیش تر شرکت پتروپارس، از بروز مشکلات مالی برای کارفرمای پروژه فاز 13 پارس جنوبی خبر داد و اعلام کرده بود که کارفرمای پتروپارس در این پروژه شرکت پترو پایدار ایرانیان (وابسته به سپانیر) است که به دلیل مشکلاتی موفق به پرداخت هیچ یک از صورتحسابها نشده است و به دلیل تشدید معضلات مالی و حجم بالای بدهی، پتروپارس را مجبور به تعلیق عملیات حفاری فاز 13 کرد. در مورد فاز 23 نیز با توجه به مشکلات مالی با کارفرمای این پروژه (شرکت پتروسیا آریا، وابسته به سپانیر) ابلاغ توقف عملیات داده شده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =