علی معلم، ‌تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آل» گفت مصطفی زمانی با بازی در «آل» خود را از سینمای بدنه دور نگه داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، معلم که به همراه سایر عوامل تولید «آل» در نشست خبری فیلم در مجموعه برج میلاد حاضر شده بود، گفت: «مصطفی زمانی بعد از بازی در مجموعه «یوسف پیامبر» پیشنهادهای بسیاری داشت و خیلی از تهیه کننده علاقمند بودند این چهره محبوب مردم را به فیلم های خود دعوت کنند، اما زمانی با دقت نظری که در انتخاب داشت، اجازه نداد این اتفاق بیافتد و تصویر او در سردر شش سینما در فیلم‌های مختلف دیده شود و به وادی این نوع کار در سینما بیافتد.»

او ادامه داد: «باید برای این انتخاب ها ارزش قائل باشیم، زیرا زمانی می‌توانست در وادی دیگری از بازیگری بیافتد و در فیلم‌هایی که 15 روزه ساخته می شود جای بگیرد و تصویر او مانند برخی بازیگران فقط از پوستر یک فیلم به فیلم دیگری برود.»

معلم در مورد ویژگی‌های «آل» گفت: «سه نوع فیلم در سینمای ایران ساخته می شود. یک نوع از فیلم‌ها آثاری هستند که موضوع و حرفی که در آن مطرح می شود بر سایر موضوعات و ساختار ارجحیت دارد.»

او ادامه داد: «نوع دیگر فیلم‌هایی هستند که جریان اصلی و غالب در آن تولید فیلم است و اغلب مخاطب چندانی هم ندارد. گونه سوم نوعی از فیلم ها هستند که اصطلاحاً سینمای میانه و یا جریان اصلی سینما نامیده می شوند. سینمای میانه، سینمایی است که داستان تعریف می‌کند و ساختاری استاندارد دارد. «آل» در این گروه از سینما جای می گیرد.»

تهیه کننده «آل» در توضیح این فیلم گفت: «این فیلم زبان و بیان سینمایی دارد و متکی بر محور ژانر است. این مساله که اظهار می شود «آل» فیلم ژانر وحشت است، استنباط درستی از فیلم نیست، زیرا در واقع این فیلم یک تریلر ترسناک است.»

این منتقد سینما گفت: « من از آن تهیه‌کنندگانی نیستم که سرمایه ای را از جاهای مختلف بگیرم و بعد ادعای ساخت فیلم های هنری داشته باشم. «آل» تجربه ای در سینمای ایران محسوب می‌شود که می‌تواند آغازگر یک مسیر باشد و نباید با برخوردهای دفعی اجازه دهیم این تجربه از سینمای ایران بیرون برود.»

معلم گفت: «جای حرف سیاسی محافل اینچنینی نیست. فیلم سینمایی و سینمای سیاسی واقعیت و چارچوبی دقیق دارد که فقط محدود به «تیکه» انداختن در فیلم‌ها نمی‌شود.»

«آل» داستان مهندسی جوان با بازی مصطفی زمانی است که همراه همسر باردار خود به ارمنستان می‌رود و آنجا با مشکل مواجه می‌شود. این فیلم را بهرام بهرامیان بر مبنای فیلمنامه بهرام عظیمی کارگردانی کرده و آنا نعمتی، همایون ارشادی و هنگامه حمیدزاده از دیگر بازیگران آن هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =