۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
دیدار مولاوردی با «پاپ فرانسیس»

«شهیندخت ملاوردی» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، 23 بهمن ماه با پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا؛ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که در سفری سه روزه به همراه هیاتی به دعوت شورای پاپی امور خانواده به ایتالیا سفر کرده است، عصر روز گذشته با رهبر مذهبی کاتولیک ها در واتیکان دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار ملاوردی با پاپ فرانسیس، پشت درهای بسته به مدت 35 دقیقه برگزار شد.

پس از این دیدار، ملاوردی درباره‌ی محتوای این دیدار گفت: من با ابراز خوشبختی از این دیدار، پیام سلامت و محبت رییس جمهور جناب آقای روحانی را به پاپ فرانسیس ابلاغ کردم و به بازخوردهای مثبت دیدگاه‌های مصلحانه و مترقیانه پاپ در ایران اشاره کردم.

وی افزود: از مواضع پاپ علیه خشونت و افراطی‌گری و تلاش او برای حل و فصل بحران‌های جهانی، به ویژه بحران سوریه و عراق تقدیر و از حمایت او از ادامه مذاکرات هسته‌ای تا حصول توافق نهایی - به عنوان تنها راه حل با حفظ منافع طرفین - تشکر کردم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت:‌ من در این دیدار به سطح خوب روابط دو کشور و تحرک و پویایی آن پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در چارچوب سیاست تعامل سازنده و موثر با جهان اشاره کردم و از مواضع پاپ در محکوم کردن برخی تحریکات صورت گرفته و توهین به دین تحت لوای آزادی بیان تشکر کردم و همچنین به نظر دکتر روحانی در محکوم کردن ترور و توهین اشاره کردم؛ بر اساس نظر رییس جمهور سوءاستفاده از نام دین و نام آزادی، بلای جان بشریت شده است و اسلام هراسی را تشدید می‌کند که این بار در نهایت محدود به یک دین نمی‌شود و دامنه آن به سایر ادیان ابراهیمی توسعه می‌یابد. کما این که خشونت‌ها به خاورمیانه محدود نشده است و به تدریج اروپا و کل جهان را در بر خواهد گرفت.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اشاره کرد: من در دیدار با پاپ فرانسیس به نقش رهبران دینی اشاره کردم، چرا که آنان باید به هر نحو ممکن جلوی پیشرفت خشونت و افراطی‌گری را بگیرند و به قطعنامه جهان علیه خشونت و افراطی‌گری و اراده ایران در کاهش این خشونت‌ها اشاره کردم.

وی افزود: در دیدار خود با پاپ فرانسیس در زمینه ضرورت خاتمه دادن به استفاده ابزاری از دین و بازگشت دین به کارکرد اصیل خود که ارتقای معنویت، ارزش‌های اخلاقی، مدارا و آرامش است پرداختم و به نقش استراتژیک ایران و واتیکان در منطقه و جهان و ظرفیت‌های موجود در زمینه مواجهه با بحران‌های اجتماعی، سیاسی و... اشاره کردم.

ملاوردی در ادامه گفت: در دیدار خود با پاپ به ضرورت گفت‌وگوی میان ادیان، به ویژه مسیحیت کاتولیک و اسلام شیعی و بهره‌مندی از دیپلماسی دین جهت پیشبرد اهداف مشترک اشاره و درباره چالش‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده و ضرورت ارائه راه حل‌های مشترک، اجماع و ائتلافی در زمینه بحران ازدواج، کاهش فرزندآوری و خشونت علیه زنان و کودکان و... گفت‌وگو کردم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به دیگر موارد گفت‌وگوی خود با پاپ فرانسیس گفت: در زمینه ضرورت همکاری دو کشور دینی، به منظور اثبات کارآمدی دین در اداره امور و اهمیت تبادل تجارب در زمینه تقویت کارکرد خانواده و توانمندسازی تک تک اعضای آن، گفت‌وگو کردم و با تضعیف کارکرد خانواده امروزی که موجب ایجاد مشکلات روحی و عقده‌های روانی برای بشریت شده است پرداختم.

وی اضافه کرد: در این دیدار به دیدگاه پاپ در زمینه ضرورت ایجاد تعادل در حقوق زن و مرد با حفظ تفاوت‌ها اشاره کردم و به نیاز جامعه بشری به نگاه زنانه و مادرانه در مدیریت جوامع و تلطیف فضا اشاره کردم.

وی تاکید کرد: باور داریم که به رغم تفاوت زن و مرد، هر دو در اداره جوامع نقش و مسئولیت دارند و زنان باید از دسترسی عادلانه به فرصت‌ها و منابع، برخوردار باشند تا عدالت جنسیتی که شعبه‌ای از عدالت اجتماعی است محقق شود. در این دیدار به ضرورت ایجاد توازن بین کار و زندگی و ایجاد تعادل در نقش‌های چند گانه زنان، نقش‌های زن‌ و مرد در خانواده، نقش‌های اجتماعی زن و مرد پرداختم.

ملاوردی درباره صحبت‌های پاپ فرانسیس در این دیدار گفت: پاپ سلام خود را به رییس جمهور ایران ابلاغ و اعلام کرد که در کنار ملت و دولت ایران ایستاده است. وی نظرات ما را در زمینه خشونت و افراطی‌گری و سوء استفاده از نام دین و نام آزادی، تایید و به مثالی در این زمینه اشاره کرد و گفت: من در فیلیپین گفتم اگر دستیار من به مادرم توهین کند، باید منتظر مشتی از سوی من باشد، اما این سخن هجمه‌هایی را متوجه من کرد.

ملاوردی اضافه کرد: پاپ در زمینه اسلام هراسی و دین هراسی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: با کشیدن نخ یک لباس کل یک لباس بی استفاده می‌شود.

وی افزود: پاپ از گفت‌وگوی ادیان که زمینه‌ساز صلح و آرامش در جهان و مانع از دین گریزی جوانان می‌شود استقبال کرد. همچنین با یادآوری ائتلاف ایران و واتیکان در کنفرانس جهانی زن در سال 1995 اظهار امیدواری کرد که در اجلاس پکن + 20 همین اتفاق تکرار شود.

ملاوردی در پایان گفت: پاپ ضمن اشاره به این که فقرا و نیازمندان در قلب من جای دارند، از ما درخواست دعا برای انجام وظایف و مسئولیت‌های خود کرد.

اظهارات رییس شورای پاپی ایتالیا درباره بنیان خانواده

رییس شورای پاپی ایتالیا در دیدار با هیات ایرانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کشورمان در ایتالیا، گفت: ما به ملت ایران احساس نزدیکی می‌کنیم.

اسقف «وینچنتسو پالیا» ادامه داد: همبستگی خود را با همه خانواده‌ها و زنان ایرانی اعلام می‌کنم و آرزوی صلح و توسعه برای ایران و ملت آن، خاورمیانه و کل جهان را داریم.

رییس شورای پاپی ایتالیا در این دیدار با رد فروپاشی بنیان خانواده ابراز عقیده کرد:‌ خانواده توسط خدا قبل از گناه ایجاد شد. پس خانواده از گناه قوی‌تر است. به همین علت باید در جهت برگزاری جلسات بیشتر به منظور تعامل میان خود تلاش کنیم.

اسقف اعظم پالیا افزود: ادیان ابراهیمی به زیبایی خانواده شهادت می‌دهند و نیروی ویژه زنان این است که می‌توانند جهانی توام با صلح ایجاد کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که باید با یکدیگر در زمینه خانواده بیشتر صحبت کنیم.

اسقف «وینچنتسو پالیا» خاطرنشان کرد: جوامع ما به یک بهار جدید برای خانواده و زن نیازمند است. از این طریق امکان صلح میان ملت‌ها فراهم می‌شود. مادران بیشتر مخالف جنگ هستند. چرا که جنگ فرزندان را می‌کشد. پس چه کسی بیش از مادران می‌تواند خواهان صلح باشد.

وی افزود: ما احساس نزدیکی به ملت ایران می‌کنیم و همبستگی خود را با همه خانواده‌ها و زنان ایرانی اعلام و آرزوی صلح و توسعه برای ایران و ملت آن، خاورمیانه و کل جهان را می‌کنیم.

در ادامه این نشست برخی از فعالان حوزه خانواده در شورای پاپی به مواردی مانند افزایش درصد زنان مهاجر، قاچاق انسان از جمله زنان و ضرورت مبارزه با آنان، حقوق متقابل زن و مرد اشاره کردند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حدیث US ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    2 9
    چه جوری میشه ازین خانم وقت برای مشکلمون بگیریم