ایسنا نوشت:

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که کشورش بدون بررسی‌های دقیق تصمیمی در مورد مداخله نظامی در لیبی اتخاذ نخواهد کرد. این در حالی است که گروه شبه نظامی "فجر لیبی" در شهر مصراته 21 صیاد مصری را ربوده است. افراد مسلح نیز مقرهای دولتی را در شهر سرت تحت تصرف خود درآوردند.

به گزارش سایت الوطن العربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در سخنانی عنوان داشت: تصمیماتی که مصر اتخاذ می‌کند مبنی بر منافع ملی بوده و منفعلانه و یا تحت هیچ‌گونه اعمال فشاری نیست.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه لیبی و مصر مرزهای مشترک دارند و تعداد زیادی از مصری‌ها در لیبی حضور دارند، باید تصمیماتی مثبت اتخاذ شود. مقامات نظامی نیز براساس بررسی‌های دقیق و بنا به شرایط و چارچوب‌های مناسب تصمیم می‌گیرند.

در همین حال گروه فجر لیبی در شهر مصراته 21 صیاد مصری را از استان‌های کفرالشیخ ربود.

احمد نصار، رئیس سندیکای صیادان در کفرالشیخ عنوان داشت که سرنوشت این افراد نامشخص است.

در همین حال وزیر خارجه مصر در خصوص ربوده‌شدگان مصری در لیبی اعلام کرد: سفیران ما در لیبی و تونس تماس‌هایی را با قبایل بانفوذ لیبیایی و عشایر و طرف‌های سیاسی برقرار کرده‌اند و ما اوضاع مصری‌های روبه‌رو شده در لیبی را دنبال می‌کنیم. ما تماس‌های بسیاری را با وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، انگلیس و روسیه برقرار ساخته تا آنها را در جریان این امر قرار دهیم.

از سوی دیگر افراد مسلح مقرهای اداری و امنیتی متعلق به دولت در شهر سرت در شرق طرابلس تحت تصرف خود درآوردند.

در همین حال رمزی رمیحی، مشاور حقوقی سابق ارتش ملی لیبی اعلام کرد که امشب یا فردا خلیفه حفتر، فرمانده عملیات کرامت به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی و وزیر دفاع معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: این تصمیم تغییرات بسیاری را در لیبی ایجاد خواهد کرد چراکه بسیاری از لیبیایی‌ها وی را تایید می‌کنند.

همزمان انفجاری در خط لوله نفت خام در شهر طبرق لیبی رخ داد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =