واحد مرکزی خبر نوشت:

منابع خبری از تلاش های نافرجام آمریکا برای مشارکت ارتش های مصر، عربستان سعودی و ترکیه در جنگ زمینی علیه داعش در منطقه خبر دادند.
منابع خبری اعلام کردند واشنگتن از چند وقت پیش تلاش هایی را برای مشارکت مصر، عربستان و ترکیه در ائتلاف بین المللی برای آغاز حمله زمینی علیه داعش در سوریه و عراق آغاز کرده است.
این منابع افزودند تلاش های آمریکا برای اینکه مقامات این سه کشور را متقاعد سازد ارتش آنان در جنگ زمینی علیه داعش حضور یابند تاکنون بی نتیجه بوده است .
درخواست اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از کنگره برای اینکه اختیارات جدیدی به وی برای مبارزه با گروه داعش در عراق وسوریه بدهد ، جنجال زیادی را در میان نمایندگان کنگره درباره راهبرد ایده آل واشنگتن برای نابودی گروه داعش به وجود کرده است .
اوباما در درخواست جدید خود استفاده از نیروهای زمینی را در مبارزه علیه داعش مطرح کرد و اجرای این خواسته باید با موافقت کنگره همراه باشد .
مایکل ماکول رئیس کمیته امنیت داخلی کنگره گفت راهبرد جدید آمریکا در مبارزه با داعش با تاثیر گذاری بیشتر و شکست سنگین این گروه همراه خواهد بود چون حملات هوایی محدود است و نمی تواند به نابودی داعش منجر شود .
مایکل ماکول افزود در شرایط فعلی باید نیروهای زمینی برای مبارزه با داعش به ویژه در سوریه وارد عمل شوند و نیروهای اعزامی الزاما نباید آمریکایی باشند بلکه این نیروها باید تحت فرماندهی آمریکا وارد عمل شوند .
رئیس کمیته امنیت داخلی افزود با توجه به اینکه کشورهای جهان تمایلی برای مشارکت زمینی در جنگ علیه داعش نشان نمی دهند ، واشنگتن از سه کشور ترکیه ، مصر و عربستان خواسته است در این ماموریت مهم مشارکت کنند .
به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری شفق نیوز، منابع خبری گزارش دادند از زمان مخالفت مصر با مشارکت ارتش این کشور در حمله زمینی علیه داعش ، فشارهای آمریکا بر ضد مصر بیشتر شده است .
آمریکا در راستای تلاش برای تشدید فشارها بر مصر و متقاعد کردن این کشور با اعزام نیروهای زمینی در جنگ علیه داعش ، ملاقات های علنی و محرمانه با اعضای گروه اخوان المسلمین برگزار کرده است اما عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از همان آغاز حضور این کشور را در تهاجم زمینی علیه داعش منتفی دانست .

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =