باران کوثری و هومن سیدی با «شب بیرون» به سینما می‌آیند

فیلم «شب بیرون » به کارگردانی کاوه سجادی حسینی از روز یکشنبه 26 بهمن در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این فیلم که به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی ساخته شده بازیگرانی هم چون سهیلا گلستانی، باران کوثری، هومن سیدی و نگار عابدی حضور دارند. این فیلم ماجرای دختری است که پیش از مهاجرت شبی را می‌خواهد در خیابان‌های تهران با گرفتن فیلم سپری کند. در این مسیر او به همراه برادر و یکی از دوستانش با آدمهای متفاوتی آشنا می‌شود و از مکان‌های خاطره‌انگیزی هم چون تئاترشهر، حسن آباد، راه آهن و... عبور می‌کند.

این فیلم روز یکشنبه ساعت 16 و 20 در سینما کوروش، ساعت 18 در خانه هنرمندان، ساعت 19 در سینما هویزه مشهد و سوره اصفهان و موزه سینما به نمایش در می‌آید.

سجادی حسینی کارگردان فیلم «شب بیرون» با اشاره به این که گروه سینمایی هنر و تجربه روز به روز در حال رشد است و مخاطب خود را به دست آورده است، گفت : «جای خوشحالی است که مدیران سینما و فرهنگی دل‌شان برای فیلمسازان جوان می‌تپد اکران فیلم‌ها برای این مدیران از هر اتفاق دیگری مهم‌تر است.»

این کارگردان درباره چگونگی ساخت فیلمش گفت: «فیلم از جهاتی فیلم تجربی است. فیلم به لحاظ ساختاری، تجربی نیست اما به لحاظ اجرا دست به یک تجربه نو در سینما زدیم. در واقع از یک بودجه خیلی پائین فیلم سینمایی ساختیم و همه گروه تلاش کردند تا با کمترین هزینه این فیلم ساخته شود. به صورت تیمی کارکردن در تمام دنیا وجود دارد وخوشبختانه تا کنون برای ما نتیجه بخش هم بوده است.»

سجادی حسینی گفت: «فیلم شب، بیرون حاصل سختی هایی است که من برای فیلمسازی کشیدم. من در دوره های پیش تلاش می کردم فیلم بسازم اما فیلمنامه هایم مورد قبول واقع نمی شد. به همین دلیل تصمیم گرفتم به جا ی اینکه بایستم و نگاه کنم، فیلمنامه بنویسم و فیلمم را بودجه خیلی کم بسازم. خوشبختانه یک فیلم با نگاهی خاص به سینما بسازم که هیچ گونه ادعایی هم برای آن ندارم. معتقدم فیلم ها به نوعی حرف خود را می زنند و انرژی هم دارند. «شب، بیرون» هم از همین گروه فیلم‌ها است.»

برای سجادی حسینی این فیلم فاصله ای از لحظه ورودش به سینما وساخت فیلم بلند است. البته تا پیش از فیلم «شب، بیرون» تله فیلم‌های زیادی ساخته بود. او که ساخت حدود 10 فیلم کوتاه و 8 تله فیلم را در کارنامه اش دارد ، تاکید کرد :« این فیلم یک فیلم تجربی است. فیلمی که شاید در سینمای بدنه باشد و وارد چرخه اکران عمومی نشود. فیلمی مستقل است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.»

این کارگردان که امسال با فیلم «بوفالو» در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشت، درباره مخاطبان اولین فیلم سینمایی‌اش «شب، بیرون» گفت: «این نوع فیلم‌ها جایگاه اکران عمومی را ندارند. بیشتر این فیلم ها تجربی هستند و فکر می کنم دانشجویان و اهالی سینما با این فیلم ها بیشتر ارتباط برقرار می کنند. به نظرم حضور فیلم های کوتاه و مستند در چرخه اکران فیلم های گروه هنر و تجربه واقعا تحسین برانگیز است. به هرحال این فیلم ها همیشه از اکران محروم بودند اما خوشحالم که این فیلم ها چه در جشنواره و چه در سالن های سینما دیده می‌شوند.»

سجادی حسینی به فضای متفاوت فیلم «بوفالو» اشاره کرد و گفت: «بوفالو در راستای نگاه من به فیلمسازی است. اگرچه جنبه سرگرمی سینما برای مخاطب، هدف من نیست. اما دوست دارم فیلمی بسازم که ژانر جدید در سینما باشد و نگاه من در آن پررنگ باشد.»

این کارگردان جوان در ادامه بیان کرد: «من تلاش می کنم فیلم هایی بسازم که در ذهن مخاطب باقی بماند و به نوعی تماشاگر را با خود همراه کند. در فیلم «بوفالو» همه اتفاقات تصویر و روایت است که این پازل را کنار هم می چیند. اما در فیلم «شب، بیرون» با ارتباط آدم ها داستان را پیش می برم. روابطی که در نگاه اول سطحی است اما آرام آرام رابطه آدم های داستان شکل می گیرد. 50 درصد این فیلم در ماشین است که کار سختی در اجرا بود. همچنین من سعی نکردم تهران را در این فیلم نشان دهم برخورد شخصیت های فیلم را در پس زمینه شهر تهران می بینیم. با اینکه این فیلم در شب می گذرد اما سعی کردم نماهای شهر را روشن بگیرم.»

حسینی درباره انتخاب عنوان فیلم هایش در ادامه گفت: «تحصیلات من در رشته تئاتر است. به همین دلیل آنچه خوانده ام و دریافت کرده ام، فکر می کنم نام فیلم مهمترین اتفاق آن اثری است که از سوی فیلمساز ساخته شده است. نام فیلم گاهی باعث می شود ذهن مخاطب برای دیدن یک فیلم درگیرشود. به هر حال نام فیلم «شب، بیرون» براساس این موضوع است که یک سری از جوان ها شب از خانه بیرون می زنند، در واقع ساده ترین شکل از یک جمله طولانی به نظرم تاثیر بیشتری روی ذهن مخاطب دارد. اما اسم «بوفالو» از آنجا می آید که بوفالو شکار خود را از آب نمی‌گیرد اما اگر این اتفاق برای این حیوان پیش بیاید، ممکن است خود طعمه تمساح شود. بوفالو در آب نمی رود اما در آب خورده می شود. شخصیت بهرام که معروف به بوفالو در این فیلم است از همین نگاه من می آید. از همان خودخواهی که بوفالو در بدست آوردن خوراک خود دارد.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    12 7
    درود بر باران عزیز