وزیر بهداشت به عراق رفت/ پیگیری ریزگردها در خاک همسایه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور شرکت در اولین همایش گروه دوستی فعالان سلامت ایران- عراق و افتتاح و بازدید از نمایشگاه توانمندی های شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی ایران در عراق صبح امروز در معیت معاون اول رییس جمهور عازم عراق شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ در پی امضای تفاهم نامه همکاری های دارویی بهداشتی و آموزش پزشکی ایران و عراق در دی ماه سال جاری که در سفر عدیله حمود حسین وزیر بهداشت عراق به تهران و دیدار وی با وزیر بهداشت کشورمان به امضا رسید، مقرر شد راهکارهای عملیاتی کردن روابط راهبردی سلامت دو کشور بررسی شود.

بنابراین گزارش سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت ایران در سفر به عراق ضمن دیدار با وزیر بهداشت عراق و بررسی و پی گیری موضوع ریزگردها در نشست با مقامات بهداشتی کشور عراق، در اولین همایش گروه دوستی فعالان سلامت ایران- عراق سخنرانی خواهد کرد.

ملاقات روسای دانشگاه های علوم پزشکی دو کشور با حضور وزیر بهداشت ایران و عراق، بازدید از نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی، بازدید از بیمارستان در حال ساخت نجف توسط ستاد عتبات، امضای اسناد تفاهم نامه و برنامه عملیاتی، ملاقات با مرجعیت عراق و زیارت عتبات عالیات از جمله برنامه های سفر دو روزه وزیر بهداشت کشورمان به عراق است.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پ . ن IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    1 0
    جناب آقای وزیر بهداشت، ممنون از زحمات همه جانبه ای که می کشید. اما فکر نمی کنید، سمت "نماینده ویژه رئیس‌جمهور، با اختیارات کامل" در حل بحران خوزستان، جنابعالی را در انجام وظایف مربوط به وزارت بهداشت و درمان منفک کند؟؟ تا آنجایی که مطلع هستم، بحران خوزستان و ریز گرد ها، فقط در قسمت "درمان عوارض ناشی از آن" به وزارت بهداشت و درمان مربوط می شود و مسلما سفر به عراق در درمان این عوارض کمکی نمی کند اگر صحبت از "پیشگیری از بیماریها" نیز به عمل آید، جنابعالی باید با حفظ سمت وزارت بهداشت فقط راهکارهایی را به سایر سازمانهای مسئول ارائه دهید و اجرای آنها را دورادور پیگیری بفرمایید. نه اینکه نمایندگی حل این بحران را به عهده بگیرید
  • حمید A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    1 0
    اقا مواظب باشید بکدفعه ریزگردهای دنیارو درست نکنید همین ایران کافیه دستتون درد نکنه
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    2 0
    یک میلیون هکتار از تالابهای خوزستان را عمدا به دلایل مختلف خشک کرده اند و در حقیقت به خشن ترین شکل ممکن با طبیعت این استان مفلوک برخورد کرده اند ، حالا تو عراق دنبال علت می گردند. خدمت مسولین باید بگم این استان هم جزیی از ایرانه.شما از نابود کردن بزرگترین تالاب خاورمیانههورالعظیم نباید خوشحال باشید.