واحدمرکزی خبر نوشت:

وزیر دفاع عراق روز یکشنبه از آمریکا به علت اعلام جدول زمانی شروع عملیات نظامی عراق برای بازپس گیری شهر موصل، دومین شهر بزرگ این کشور، از دست گروه تروریستی داعش انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، خالد العبیدی گفت فرماندهان نظامی نباید «دست خود را برای دشمن رو کنند.» وی گفت زمان عملیات موصل را خود عراقی ها باید تعیین کنند. وی افزود آن مقام نظامی آمریکا که پیش بینی کرده بود این عملیات در ماه آوریل یا مه صورت خواهد گرفت، اطلاعی از موضوع نداشت.
تروریست های داعش ماه ژوئن گذشته، موصل را تصرف کردند.
یک مقام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز پنجشنبه گفت یک نیروی نظامی 20 هزار تا 25 هزار نفر از ارتش عراق و کردها در حال آماده شدن برای بازپس گیری موصل هستند. به گفته وی این عملیات احتمال در ماه آوریل یا مه صورت گیرد.
وزیر دفاع عراق ضمن خودداری از تایید جدول زمانی اعلام شده از اعلام این مطلب توسط یک مقام آمریکایی انتقاد کرد.
وی در نشستی خبری در بغداد گفت:«این جنگ، جنگ شهری است و ما شاهد حضور جمعیت غیرنظامی هستیم. در تغیین زمان این قبیل نبردها ما باید مسئله زمان و دقت را مورد توجه قرار دهیم.»
العبیدی گفت:«یک مقام نظامی نباید زمان یک عملیات را اعلام کند. نبرد موصل زمانی آغاز می شود که مقدمات کامل باشد، انتخاب زمان نیز بر عهده فرماندهان نظامی عراق است.»
مقامات عراقی می گویند حمله موصل ظرف چند ماه آینده صورت خواهد گرفت. آنها با اشاره به اینکه عراق به کمک نظامی بین المللی بیشتری نیاز دارد از تعیین تاریخ دقیق برای این عملیات خودداری می کنند.
وزیر دفاع عراق گفت:«من نمی دانم مقام آمریکایی این اطلاعات را از کجا آورده بود. آنها درباره این موضوع هیچ اطلاعاتی ندارند.»
اظهارات عبیدی در شرایطی بیان می شود که حیدر العبادی نخست وزیر عراق با ژنرال لوید آستین، که مسئول نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است، دیدار کرده است.
وزیر دفاع عراق گفت نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه عملیاتی نظامی را برای بیرون راندن تروریستی های داعش از شهر البغدادی در استان انبار آغاز کردند. وی افزود: «اگر نیروهای عراق در ساعات آینده پیشروی مستمری داشته باشند، به نظر من، ما ظرف ساعات آینده به یک پیروزی عمده دست خواهیم یافت.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =