ایسنا نوشت:

فریدون جیرانی در یادداشتی، درباره‌ی جزییات سریال جدیدش توضیحاتی را ارائه داد.

این کارگردان سینما و تلویزیون در ابتدای یادداشت خود تأکید کرده است که از گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگاران همیشه فرار می‌کند؛ حتی اگر این گفت‌وگوها جنبه‌ی خبری داشته باشد.

او در ادامه آورده است: «هفته گذشته با دو خبرنگار در دو خبرگزاری به شکل تلفنی مصاحبه کردم و هر دو خبر با فاصله کمی از هم منتشر شد؛ هر دو خبر با وجود اینکه کوتاه بودند و خبرنگاران عزیز قابل اعتماد، اما متأسفانه به دور از غلط نبودند؛ بنابراین مجبور شدم این یادداشت را برای تکمیل آن دو خبر بنویسم.»

کارگردان «تعبیر وارونه یک رویا» درباره‌ی داستان اصلی مجموعه‌اش نوشته است: ««تعبیر وارونه یک رویا» یک تریلر جاسوسی است که فیلمنامه آن بر مبنای اطلاعات واقعی و ماجراهای اتفاق افتاده در ایران، بدون اغراق در شخصیت‌پردازی‌ها و فقط با اضافه کردن تعلیق داستانی و روابط خانوادگی قهرمانان قصه و حتی قهرمانان خارجی داستان نوشته شده است. در واقع در این سریال ملودرام و فضای جاسوسی با هم ادغام شده‌اند و در عین حال این مجموعه روایتگر یک ماجرای عاشقانه تلخ هم هست.»

او همچنین در ادامه مطالب ارائه شده‌اش به ایسنا اعلام کرده است که «تعبیر وارونه یک رویا» در 20 قسمت 50 الی 55 دقیقه‌ای بدون در نظر گرفتن زمان تیتراژ پایانی برای پخش آماده خواهد شد.

همچنین «تعبیر وارونه یک رویا» تیتراژ ابتدایی نخواهد داشت و سیاه و سفید پخش خواهد شد تا فضای کار بیشتر به بیننده منتقل شود.

این کارگردان سینما و تلویزیون در بخشی دیگر از یادداشت خود به عوامل پشت صحنه سریال «تعبیر وارونه یک رویا» اشاره کرده است.

او نوشته است: مدیر تصویربرداری پروژه «تعبیر وارنه یک رویا» داوود امینی است که از آغاز کار در ارمنستان همکاری‌اش را با این مجموعه شروع کرده است؛ ضمن اینکه قبل از سفر به ارمنستان، سهیل نوروزی لطف کرد و برای اینکه کار دچار وقفه نشود، تصویربرداری «تعبیر وارونه یک رویا» را در تهران پذیرفت. همچنین در بخش تدوین کار نیز ابتدا با بهرام دهقان صحبت شد و وی چند جلسه سر صحنه آمد اما به لحاظ مالی با تهیه‌کننده به توافق نرسید و بعد از آن با هیچ تدوین‌گری صحبت نشد تا اینکه سیاوش کردجان برای تدوین سریال انتخاب شد که هم اکنون هم مشغول کار است.

او در ادامه مطالب ارائه‌شده‌اش به ایسنا آورده است: بهزاد عبدی برای موسیقی سریال «تعبیر وارونه یک رویا» انتخاب شده اما هنوز قراردادی با وی بسته نشده است.

جیرانی همچنین در بخش بازیگران اصلی سریال «تعبیر وارونه یک رویا» آورده است: «امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، داریوش ارجمند، فرهاد قائمیان، قاسم زارع، فرزین صابونی، الهام کردا، نیما نادری، آزاده سُدیری، صفا آقاجانی، علی صالحی، کریم امینی، ابراهیم عزیزی، نیلوفر شهیدی، دانیال حسین‌زاده، ستاره حسینی، سهیل ساعی و ساناز حاذق‌سا بازیگران ایرانی این مجموعه هستند. همچنین نگار عابدی بازیگر خوب تئاتر هم برای ایفای یکی از نقش‌های اصلی «تعبیر وارونه یک رویا» انتخاب شده و با او قرارداد بستیم که از هفته آینده بازی‌اش در این سریال شروع خواهد شد.»

کارگردان سریال جاسوسی «تعبیر وارونه یک رویا» در یادداشت خود اعلام کرده است که بازیگران دیگری هم قرار است به سریال «تعبیر وارونه یک رویا» اضافه شوند که به تدریج اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد. همچنین بازیگران خارجی سریال «تعبیر وارونه یک رویا» همگی از میان بازیگران تئاتر ارمنستان انتخاب شده‌اند و در 40 جلسه صحنه‌های خارجی این مجموعه تصویربرداری شده است.

فریدون جیرانی که سال‌ها پیش سریال «مرگ تدریجی یک رویا» را برای شبکه دو سیما ساخت، در پایان یادداشت ارسالی‌اش به خبرگزاری ایسنا به زمان پخش این مجموعه جاسوسی اشاره کرد.

وی یادآور شده است: «زمانی که برای پخش این سریال از شبکه اول در نظر گرفته‌اند، 20 فروردین‌ ماه سال آینده است که امیدوارم مجموعه تا تاریخ اعلام شده آماده پخش شود اما اگر هم به پخش 20 فروردین نرسید اصلا حرفی از پاییز در میان نیست و من هم در هیچ کجا به زمان پخش «تعبیر وارونه یک رویا» اشاره نکرده‌ام؛ بنابراین امیدواریم بتوانیم مجموعه را برای پخش در بهار سال آینده آماده کنیم.

با تشکر: فریدون جیرانی»

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 0
    هنوز طعم شیرین حس خوب و طعم شوری اشک و هیجان رو از سریال جذاب "مرگ تدریجی یک رویا" کاملا به خاطر دارم