قرار داد همکاری ایران و ژاپن در سلامت/ تبادل استاد و دانشجو، همکاری های دارویی و ...

ایران و ژاپن موافقت کردند از این پس همکاریهای خود در حوزه سلامت را توسعه داده و در زمینه های بهداشتی و پزشکی تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

گسترش همکاریهای بهداشتی و پزشکی میان ایران و ژاپن شامگاه دوشنبه با امضای یک یادداشت تفاهم میان دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن در توکیو مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا براساس این یادداشت تفاهم دو کشور ایران و ژاپن از این پس علاوه بر تعاملات بیشتر در زمینه های مختلف پزشکی بر همکاریهای خود در زمینه های بهداشتی نیز خواهند افزود.

وزرای بهداشت دو کشور همچنین بر توسعه همکاری ها در عرصه سلامت تاکید کردند و یادآور شدند، با برگزاری نشست های مشترک علمی و تخصصی می توانند از تجارب علمی یکدیگر بیشتر بهره مند شوند.

تبادل استاد و دانشجو، برگزاری سمینارهای علمی پزشکی و تعاملات علمی میان دانشگاههای پزشکی دو کشور نیز از نکات مورد توجه وزیران بهداشت ایران و ژاپن در یادداشت تفاهم امضا شده بود.

همکاری در زمینه درمان، آموزش، بهداشت، دارو و تحقیقات نیز از موارد دیگری بود که از سوی دو مقام عالیرتبه بهداشتی دو کشور به آن تاکید شده است.

حسن هاشمی یکشنبه شب به وقت محلی و به دعوت رسمی دولت ژاپن، در راس هیاتی وارد شهر توکیو پایتخت ژاپن شد.

این سفر در راستای توسعه همکاری های دوجانبه تهران - توکیو در حوزه سلامت صورت می گیرد.

وی روز گذشته و در اولین روز سفر خود به این کشور، علاوه بر دیدار با وزیر بهداشت کار و رفاه اجتماعی ژاپن از مرکز ملی تحقیقات پزشکی توکیو نیز بازدید کرد و از نزدیک با نحوه کار این مرکز مهم تحقیقاتی ژاپن آشنا شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در جریان بازدید از این مرکز به همکاری دو کشور در زمینه تولید واکسن مشترک اشاره کرد که با استقبال طرف ژاپنی مواجه شد.

قرار است دو کشور پس از برگزاری نشست های تخصصی میان کارشناسان خود و بررسی چگونگی همکاری در تولید واکسن مشترک، آن را عملیاتی کنند.

هاشمی امروز - سه شنبه - علاوه بر شرکت در نشست اتاق بازرگانی ایران و ژاپن و ایراد سخنرانی، با ایشی گه، رئیس سازمان تجارت بین المللی ژاپن و ساساواکی رئیس بنیاد صلح این کشور نیز دیدار و گفت وگو می کند.

سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به ژاپن فردا - چهارشنبه - به پایان می رسد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =