در رزمایش پیامبر اعظم امروز چه گذشت؟/از انهدام ماکت ناو هواپیما بر تا نابودی پهپادهای دشمن فرضی

نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس با رمز محمد (ص) انجام شد.

به گزارش سپاه نيوز، در اين رزمايش تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی سپاه با انجام عملیات هلی برن و از طریق شناورهای ویژه ناو هواپیما بر شبیه سازی شده را به تصرف درآوردند. پس از انهدام کامل ناو هواپیمابر شبیه سازی شده با انجام عملیات شلیک موشک و راکت، تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی سپاه با انجام عملیات هلی‌برن و از طریق شناورهای ویژه این ناو هواپیما بر را به تصرف کامل درآوردند. این بخش از رزمایش توسط بالگردها و شناورهای ویژه نیروی دریایی سپاه صورت گرفت.

اصابت موشک های بالستیک به اهداف ثابت

در ادامه برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موشک‌های بالستیک نقطه‌زن فاتح 110 و زلزال از منطقه رزمایش شلیک و هدفی در فاصله 270 کیلومتری را مورد اصابت قرار دادند. این موشک‌ها اهداف از پیش تعیین شده در جزیره‌ای غیر مسکونی را مورد اصابت قرار دادند.

انهدام ماکت ناو هواپیمابر در عملیات همه جانبه دریایی

همچنين، در ادامه برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) 9 سپاه در تنگه هرمز ماکت ناو هواپیمابر شبیه سازی شده نیروهای فرا منطقه‌ای در عملیاتی گسترده مورد اصابت موشک ها و راکتهای سپاه قرار گرفت و منهدم شد. این ماکت در ابعادی واقعی ساخته شده و توسط ده‌ها فروند شناور تندرو مورد اصابت قرار گرفت.

از جمله موشک هایی که ماکت ناو هواپیمابر را مورد اصابت قرار داد می توان به دو موشک بالستیک و 5 موشک کروز اشاره کرد.

اجرای عملیات مین‌ریزی توسط شناورهای نیروی دریایی سپاه

در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص)9 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح مین ریزی توسط بیش از 30 شناور نیروی دریایی سپاه انجام شد. طرح مین ریزی که در قالب عملیات دفاع دریایی صورت گرفت در زمان بروز تهدیدات احتمالی می تواند بسیار موثر واقع شود.

انهدام پهپادهای دشمن فرضی توسط شناورهای نیروی دریایی سپاه

در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص)9 سپاه بیش از 100شناور نیروی دریایی سپاه پهپادهای دشمن فرضی را مورد هدف قرار دادند. این پهپادها توسط موشک‌های دوش پرتاب میثاق و توپ‌های نصب شده روی قایق‌های تندرو منهدم شدند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =