فرقی نمی کند که مدیر باشید یا یک کارمند ساده، هفت توصیه زیر به شما کمک می کنند که در محیط کار بهره وری بیشتری داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از رفتارهای شغلی می‏توانند نقش تعیین کننده ای در میزان موفقیت و یا ناکامی شما ایفا کنند و تفاوتی هم نمی‏ کند که مدیر یک کسب و کار و یا کارمند آن باشید. وبسایت اقتصادی بیزنس اینسایدر با در نظر گرفتن نتایج یک تحقیق که در مجله انجمن روانشناسی آمریکا به چاپ رسیده گزارش داده افرادی که بهره وری کاری آن ها بالاتر است معمولا عادت دارند که فعالیت های زیر را پیش از ظهر یعنی ساعت 12 انجام بدهند:

1- فهرست امور

در واقع فعالیت کاری شما از صبح آغاز نمی‏ شود بلکه باید از شب قبل در مورد امور مربوط به فردا بیاندیشید و فهرستی از آن ها را تهیه کنید. افرادی که بدون هیچ برنامه ای در محل کار حاضر می‏شوند، ممکن است وقت زیادی را بیهوده تلف کنند. در واقع رفتن به سر کار بدون برنامه ای که از شب قبل تهیه شده شبیه تیم فوتبالی است بدون برنامه وارد زمین می‏ شود.

2- خواب کافی

تهیه فهرستی از امور تنها کاری نیست که شما باید شب قبل انجام دهید بلکه خواب کافی نیز نقش تعیین کننده ای در میزان بهره وری فرد در محل کار دارد. اگر شب ها بسیار دیر می‏ خوابید و انتظار دارید که در محل کار راندمان بالایی داشته باشید احتمالا در مورد توانایی های بشر تصور درستی ندارید.

3- ورزش صبجگاهی

شاید طاقت فرسا به نظر برسد اما تحقیقات علمی‏ نشان داده اند که ورزش کردن پیش از رفتن به سر کار می‏ تواند به افزایش توانایی های فرد در محل کار بیانجامد. مدیریت بهتر زمان، افزایش سرعت فکر کردن و همچنین افزایش میزان صبور بودن فرد در مواجهه با مشکلات کاری از جمله نتایج ورزش صبحگاهی هستند.

4- صبحانه

در مورد لزوم خوردن صبحانه و تاثیر کوتاه مدت و بلند مدت آن بر عملکرد ذهن مقالات متعددی منتشر شده است. اجتناب از خوردن صبحانه بر میزان تمرکز ذهن شما تاثیر منفی دارد و در همین حال یک صبحانه سالم و سبک به افزایش بهره وری شما می ‏انجامد.

5- وقت شناسی

افرادی که با تاخیر در محل کار حاضر می‏ شوند در واقع از همان ابتدا از برنامه زمان بندی عقب می‏افتند و در نتیجه نه تنها تلاش آن ها برای سریع کار کردن از دقت انجام امور می‏ کاهد بلکه احتمالا آرامش ذهنی این افراد نیز به هم می‏ خورد و از بهره وری آن ها کاسته می‏ شود.

6- سخت ترین امور

بیشتر افراد در ساعات اولیه صبح توانایی ذهنی بیشتری دارند و به همین خاطر بهتر است ابتدا سراغ امور اصلی و سخت تر بروید و زمان اوج کارایی خود را به اموری پیش پا افتاده اختصاص ندهید.

7- پرهیز از جلسات صبحگاهی

موارد قبلی در مورد اموری بود که پیش از ظهر باید انجام بدهید اما آخرین مورد درباره پرهیز از برگزاری جلسات کاری پیش از ظهر است. افرادی که در یک جلسه کاری حاضر می‏شوند باید مفیدترین ساعات خود را به فعالیتی اخصاص بدهند که در مورد مفید بودن آن تردید جدی وجود دارد، به همین خاطر جلسات کاری که تمرکز زیادی نمی‏خواهد را به بعد از ظهر منتقل کنید.

3535

 

کد خبر 403160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    8 1
    این موارد بر اساس استاندارد و یا تحلیل در چه کشورهایی است؟ کشور به کشور فرق دارد.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    8 2
    من همه این امور را پیش از ظهر انجام می دهم. . . . . . . الکی مثلا من یک فرد موفق هستم
  • میلاد A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    17 4
    باشه. حقوق به موقع هم خیلی کمک میکنه هاا منی که توی 8 ماه یک بار حقوق گرفتم افزایش راندمان کاری آخرین چیزیه که بهش فکر میکنم
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    9 1
    معیار موفق بودن چیست؟ یک زمانی میگفتند که هر کسی اول صبح و زودتر بیدار شود موفق تر است ولی بعد مشخص شده که این افراد یا کیسه کش حمام شده اند یا نانوا و افرادی که تا 11 میخوابند و با تلفن کار میکنند و تحریم را دور میزنند یا نرخ دلار را بالا و پائین میبرند یا کارهای مشابه میکنند موفق تر بوده اند.
  • بی نام DE ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    4 2
    یعنی مسولان ما همه این مواردو دارند که رئیس و همه کاره شدند؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    12 1
    پدرم میگفت که پسرم افراد موفق صبح زود بیدار میشوند و روزی در صبح توزیع میشود و باید سحرخیز بود ولی من میگفتم که هر کسی زود بیدار شده یا نانوا یا کیسه کش حمام شده. الان هم خودش به این نتیجه رسیده و تا ساعت9 میخوابد و رویه الان با 100 سال پیش فرق دارد که درامد از کشاورزی و روند تجارت سنتی و .... بوده. الان نان در دور زدن و کلاهبرداری هست.
  • بیدار IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    7 1
    عالی بود