۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۳

دولت عربستان برای قبول آتش‌بس با مبارزان الحوثی و توقف کشتار مردم بی‌گناه در یمن سه شرط تعیین کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، امیر "خالد بن سلطان عبدالعزیز " معاون وزیر دفاع عربستان در واکنش به پیشنهاد "عبدالمالک الحوثی " رهبر مبارزان شیعه یمن سه شرط برای پذیرفتن آتش‌بس تعیین کرد.

وی در عین حال با ادعای پیروزی آشکار بر نیروهای یمن از توقف درگیری‌ها در روزهای اخیر خبر داد.

"عبدالملک الحوثی " رهبر مبارزان الحوثی دوشنبه طرحی را برای توقف جنگ با عربستان همزمان با عقب‌نشینی نیروهای الحوثی از خاک این کشور اعلام کرد.

" محمد عبدالسلام " سخنگوی حوثی‌ها هشدار داده بود که در صورت ادامه تجاوز عربستان ، حوثی‌ها راهبرد جدیدی در حمله به پایگاههای نظامی عربستان اتخاذ و از حاکمیت کشورشان به شیوه‌های گوناگون دفاع خواهند کرد.

خالد بن سلطان که دیروز در کنفرانس مطبوعاتی در منطقه "جازان " در جنوب عربستان سعودی سخن می‌گفت، در تشریح سه شرط عربستان اعلام کرد که مبارزان الحوثی باید تک تیراندازان خود را که همچنان در منطقه فعال هستند به عقب ببرند و شش اسیر عربستان سعودی را نیز به این کشور تحویل دهند، شرط سوم عربستان نیز این است که نیروهای نظامی دولت یمن در مرزهای مشترک تا عمق 10کیلومتر مستقر شوند.

وی با ادعای اینکه مبارزان الحوثی از سرزمین‌های عربستان به صورت داوطلبانه خارج نشده‌اند، بلکه از این مناطق به عقب رانده شده‌اند، ادامه داد که تنها در صورت پذیرفتن این سه شرط است که عربستان درگیری‌های یمن را موضوع داخلی این کشور قلمداد می‌کند.

این مقام سعودی همچنین از بازداشت 1500 یمنی از ماه نوامبر که عربستان دخالت خود در درگیری‌های یمن را آغاز کرد خبر داد، اما در عین حال ادعا کرد که بسیاری از بازداشت‌شدگان قاچاقچیان مواد مخدر هستند.

وی همچنین اعتراف کرد که در این درگیری‌ها که نیروهای عربستانی بیشتر از طریق توپخانه‌ها و هواپیماهای خود مبارزه را ادامه می‌دادند، بیش از 133 نظامی عربستان کشته شده است که نشان از شدت درگیری‌ها با الحوثی دارد.

این در حالی است که سرتیپ "سعید الغامدی " فرمانده نظامی عربستان اعلام کرد که از زمان اعلام آتش‌بس از سوی مبارزان الحوثی درگیری‌ها میان دو طرف متوقف شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =