بر اساس آلودگی هوای تهران مشخص شده است که 35 درصد از کودکان تهرانی دچار علائم آلرژی تنفسی هستند یعنی از هر 3 کودک یک کودک به بیماری آلرژی تنفسی مبتلاست.

خبرگزاری فارس نوشت:

 سهیلا خلیل‌زاده در سومین سمینار منطقه‌ای آسم و رینیت در کودکان با بیان این که طبق آمارهای جهانی هر 10 سال شیوع بیماری آسم حدود 30 تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند که شیوع آن در کشورهای صنعتی همچنان رو به افزایش است، وی گفت: در کشور ما به خصوص در شهر تهران که هوا آلوده است و افراد در منازل سربسته زندگی می‌کنند، شیوع آسم را افزایش داده اما آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست. 

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های تنفسی کودکان افزود: در یکی از تحقیقاتی که در تهران انجام شد، بر اساس آلودگی هوای تهران مشخص شد که 35 درصد کودکان تهرانی دچار علائم آلرژی تنفسی هستند یعنی از هر 3 کودک یک کودک به بیماری آلرژی تنفسی مبتلاست.

خلیل زاده با اشاره به این که با توجه به عوامل مساعد کننده آسم تعداد کثیری از کودکان با عوارض آسم به بیمارستان مراجعه می‌کنند و بسیاری از اوقات علائم آسم در کودکان تشخیص داده نمی‌شود، افزود: بیماری آسم امکان دارد با سرماخوردگی‌ مزمن، سرفه و خس‌خس در انجام فعالیت‌ها و سرفه‌های تنها در فعالیت‌ها، سرفه‌های شبانه و سرفه‌های نزدیک صبح خود را نشان دهد.

خلیل زاده اضافه کرد: تماس با آلاینده‌ها مهمترین عامل تشدید بیماری آسم است و با اجتناب از تماس با آلاینده‌ها که در فضاهای بسته و اطمینان از استاندارد بودن بخاری‌های مورد استفاده در داخل منازل استفاده از ماسک در فضای بیرون مهمترین عوامل پیشگیری کننده بیماری آسم محسوب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های تنفسی کودکان یاداور شد: استفاده از رژیم‌های غذایی حاوی امگا 3، دوری از دود سیگار، خودداری از مصرف فست‌فودها و یا مواد غذایی که حاوی مواد افزودنی است، در کنار آن استفاده از برخی داروهایی که به منظور پیشگیری در درمان آسم به کاربرده می‌شود در کاهش درمان آسم مؤثر است. خلیل‌زاده در خصوص تاثیر عوامل ژنتیکی در ابتلا به آسم گفت: با ابتلای والدین به اسم 25 درصد احتمال ابتلای کودک به آسم وجود دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =