چاپ پنجم مجموعه طنزهای نظم و نثر ناصر فیض با عنوان «نزدیک ته خیار» روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «نزدیک ته خیار» گزیده‌ای از نثر ها و شعرهای طنز ناصر فیض است که در دو قالب شعر و نثر عرضه شده است و به موضوعات مختلف در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و روزمره پرداخته است؛ مسائلی مثل انتخابات، ازدواج، کسب و کار و... ناصر فیض حتی از پرداختن به مسأله بنزین و توسعه شهر قم نیز فروگزار نکرده است!

فیض که درباره این اثر گفته «سعی کردم به موضوعاتی که کمتر در آثار طنز‌پردازان معاصر به آنها اشاره شده، بپردازم، جز در مواردی که گزیر و گریزی از آن نداشتم»، در مقدمه کتاب نوشته است: «هدف نهایی طنز اصلاح کژی‌ها و ناهنجاری‌هاست که با تاختن و به سخره‌ گرفتن و نیز درشت‌ نمایی آن‌ها، امکان‌پذیر است. ناصر فیض در کلیه آثارش هدف اصلی خود را از نگارش و سرایش، ایجاد لبخند و نشاط در مخاطب می‌داند. یعنی پس زدن خودکار دغدغه‌ها و درگیری‌های ذهنی کدورت‌زا و غم‌آفرین با ایجاد نوعی آرامش در کنار شور و شعف به دست آمده از موضوع طنز».


در یکی از اشعار این کتاب آمده است:
ترسم که اشک در غم ما پرده در شود
مثل همیشه صورت من بازتر شود
دیگر بس است این همه اشکی که ریختم
یارب نذار! صورت من خیس‌تر شود
گفتی که سنگ لعل شود در مقام صبر!
این غیر ممکن است که سنگی گهر شود
از هر کرانه تیر دعا کرده‌ام رها
شاید به هم بچسبد و مثل سپر شود
کردم روانه هر چه پسر داشتم به شهر
باشد کز آن میانه یکی کارگر شود!
ای جان! حدیث ما بر دلدار بازگو
شاید به لطف او بر ما نیز بر شود
ای سرو سربلند، کمی شرم کن! بترس!
از آن زمان که بیل جماعت تبر شود

بنابراین گزارش، سوره مهر به تازگی از 4 عنوان کتاب در زمینه داستان انقلاب نیز رونمایی کرد؛ عصر روز گذشته در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره داستان انقلاب با نام جایزه ادبی زنده یاد امیرحسین فردی  با حضور نویسندگان و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی از چهار اثر «گربه لنگ دراز» مجموعه داستان های نوجوان که در سومین دوره جشنواره داستان انقلاب برگزیده شده بودند، «لطفا پیغام خود را بگذارید» مجموعه داستانهای سومین جشنواره داستان انقلاب بزرگسال، «زنی با کفش های مردانه» برگزیده سومین دوره جشنواره انقلاب بزرگسال نوشته محمدعلی گودینی و «محله حاجی» اثر تقدیری چهارمین جشنواره داستان انقلاب نوجوان نوشته بهناز ضرابی زاده رونمایی شد.

 


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    5 0
    کیف میکنم با شعر های ناصر فیض.واقعا رند است