هاموند: امیدواریم هرچه زودتر ایران و ۱+۵ به توافق برسند/ انگلیس برای رسیدن به تفاهم تلاش می‌کند

ایرنا نوشت:

فیلیپ هاموند وزیرخارجه انگلیس روز سه شنبه در دیدار با هیات پارلمانی ایران در لندن، ضمن اشاره به مذاکرات هسته ای گروه 1۱+۵ با تهران گفت: امیدواریم هر چه سریعتر با ایران به یک توافق برسیم.

وزیر خارجه انگلیس در این دیدار با اشاره به برنامه دیدارش با دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در چارچوب مذاکرات هسته ای گفت: من مشتاقانه منتظر این دیدار هستم و امیدوارم هر چه سریعتر دراین خصوص به تفاهم دست یابیم.

هاموند افزود: انگلیس به دنبال این است که در این فرایند مذاکرات، نقش مهم را برای رسیدن به یک تفاهم بازی کند و مساله هسته ای ایران هر چه سریعتر پایان پذیرد.

وی همچنین با ابرازخرسندی ازسفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به این انگلیس، این سفر را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که این سفر باعث پیشبرد تعامل و همکاری هرچه بیشتر دو کشور در همه زمینه ها از جمله روابط پارلمانی شود.

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: هر کاری بتوانیم انجام می دهیم تا بعد از سال ها سوء تفاهم و وجود برخی مشکلات، مناسبات خوبی میان تهران و لندن برقرار شود.

فیلیپ هاموند اضافه کرد: امیدواریم با گذر از چالش های موجود بتوانیم همکاری های وسیعی در همه زمینه ها با هم داشته باشیم.

عباسعلی منصوری آرانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس نیز درا ین دیدار که در محل وزارت امور خارجه انگلیس صورت گرفت، با اشاره به حدیتی ازامام علی (ع) که 'فرصت ها چون ابرها هستند که می گذرند '، تصریح کرد: غرب باید از فرصتی که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق جامع ، بوجود آورده است، استفاده کند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران برای رسیدن به توافق جدی است و در صورت جدیت و صداقت غرب می توان به این توافق و تفاهم دست یافت.

عباسعلی منصوری آرانی همچنین با اشاره به تاریخ مناسبات ایران و انگلیس و وجود برخی نقاط منفی و تاریک در این زمینه گفت: باید تلاش کنید ضمن ترمیم جراحت های وارد شده، اعتماد ملی ما را بدست آورید. الحمدالله پس ازانقلاب اسلامی، دولت مردان و مجلس ما از میان افراد مستقل و متکی بر اراده ملی انتخاب شده اند که منافع ملی کشورشان را لحاظ می کنند.

وی همچنین اضافه کرد: تهران همواره عامل ثبات و امنیت پایدار در منطقه بوده است و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران نیز تقویت امنیت در منطقه و جهان است.

هیات پارلمانی ایران، شامل عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان، عباس قائد رحمت عضو کمیسیون اجتماعی، حجت الله درویش پورعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، سید شکرخدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و حمید رضا عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه وارد لندن شد.

سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشور انگلیس بعد از سفر هیأت پارلمانی انگلستان در سال گذشته به تهران، و دعوت صورت گرفته از هیأت ایرانی برای سفر به لندن صورت می گیرد.

هیات پارلمانی انگلیس متشکل از 4 نفر از اعضای پارلمان این کشور به ریاست 'جک استراو' رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس و وزیر خارجه پیشین این کشور، آذرماه سال 92 به دعوت گروه دوستی پارلمانی ایران به تهران سفر کرده بودند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =