به دلیل کارشکنی عربستان به احتمال قوی در سال 94 پروازهای عمره لغو خواهد شد.

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفتگو با مهر تاکید کرد: از ۳ هفته پیش روند کاهش صدور ویزا از سوی سفارت عربستان ایجاد شد بطوریکه تا امروز بیش از ۵۰ درصد کاهش صدور ویزا را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه قرار بود در عمره امسال ۸۰۰ هزار زائر اعزام شوند گفت: تا امروز با آغاز عملیات عمره که از ۱۰ صفر آغاز شده ۳۱۰ هزار نفر به عمره اعزام شدند و قرار بود دور دوم نیز از ۲۱ اسفند تا ۲۶ خردادماه ادامه داشته باشد اما متاسفانه به دلیل کاهش ۵۰ درصدی صدور ویزا تعدادی از پروازهای ما طی این ۳ هفته لغو شد.

اوحدی به برگزاری جلسه با وزارت حج عربستان اشاره کرد و گفت: این موضوع بررسی شد و در نهایت با هماهنگی با وزارت امور خارجه قرار شد به منظور حفظ حقوق و احترام به زائرین ایرانی و به دلیل بی نظمی های ایجاد شده در صدور ویزا و ناهماهنگی های سفارت عربستان اعزام زائران از ابتدای سال جاری لغو شود.

وی گفت: به رغم اینکه وزیر حج عربستان و معاونین وی قول مساعد برای رفع این مشکل داده بودند اما روز گذشته کنسولگری عربستان در مشهد حتی یک ویزا نیز صادر نکرد. از سوی دیگر مقامات عربستان اعلام کرده بودند که مشکل صدور ویزا به دلیل کمبود نیرو در سفارت عربستان در تهران و همچنین کنسولگری این کشور در مشهد رخ داده که این موضوع نیز با هماهنگی وزارت امور خارجه برطرف و ویزای کارکنان صادر و طی ۲ روز گذشته سفارت ایران در ریاض ویزای آنها را ارائه کرد و به نظر می رسید با حل شدن این موضوع دیگر بهانه ای برای کاهش صدور ویزا وجود نداشته باشد اما متاسفانه مشکل ویزا حل نشد.

با توجه به این مسئله نظر شما در مورد این خبر و کارشکنی عربستان در صدور ویزای عمره چیست؟
نظرات خود را در قسمت کامنتها برای ما ارسال کنید.

4646

 

کد خبر 404193

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 184
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنعلی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    به نظرم با توجه به بدقولی سعودی برای انجام وظایف دینی خود در قبال مسلمانان و ضرورت عدم بهره برداری سیاسی از اماکن شریف توسط انها سازمان حج در یک اقدام انقلابی تا شش ماه اعزام زائران را متوقف کند و با پذیرش همه جانبه سهمیه ایران اعزام مجدد اغاز شود.
    • سیا A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      وقتی خود خود خدا گفته است که من از رگ گردن به شما نزدیکترم، چرا باید ارز و امکانات کشور و بیت المال و سهم فقرا و مستضعفان کشور را در عربستان که دشمن خونی ایرانیها است هزینه کنیم. همینجا در خانه و یا مسجد و یا امازاده ها و یا حتی طبیعت از خدا تشکر و سچاسگذاری کنید.
    • عمار A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      95 1
      خود کرده را تدبیر نیست
    • بی نام RO ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      اگر سازمان حج و زیارت آوردن سوغاتی را ممنوع کند عربستان به غلط کردن می افتد
    • بهروز A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      برو طواف دلی کن که کعبه مخفی است... بدون شک باید عربستان و در کنارش ترکیه حامیان اصلی داعش تحریم شوند
    • احسان IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      جالبه پول ایرانی ها میره اونجا و با پول ایرانی کسب و کار میکنند و اونا ناز میکنن بخدا مسئولین بایداول در این دنیا و سپس در اون دنیا جواب گو باشند
    • مهربانی A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      این یعنی طولانی تر شدن ثبت نام های قبلی و در نتیجه برای کسانی که تا بحال ثبت نام نکردند ارزوی مکه و مدینه ب... میرود
    • بی نام RO ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      121 5
      خدا در قلب کودک فقیریست در همسایگی حاجی ... و حاجی در بین عرب ها به دنبال خدا یعنی روزی می رسه که به اون حد از فهم و درک برسیم که حضور خدا رو بتونیم در پس اعمال خیر ، در پس شاد کردن دل پدری شرمگین و طفلی محروم و یا شایدم در پس با عفت نگه داشتن دختری که تن و عصمت خودشو به نیازی ناچیز می فروشد ، خدایا ...
    • بی نام RO ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      83 5
      خدا در قلب کودک فقیریست در همسایگی حاجی ... و حاجی در بین عرب ها به دنبال خدا یعنی روزی می رسه که به اون حد از فهم و درک برسیم که حضور خدا رو بتونیم در پس اعمال خیر ، در پس شاد کردن دل پدری شرمگین و طفلی محروم و یا شایدم در پس با عفت نگه داشتن دختری که تن و عصمت خودشو به نیازی ناچیز می فروشد ، خدایا ...
    • بی نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      63 7
      اگر پول 2 سال عمره داده بودن به مخالفان این خاندان الان بدون ویزا می رفتی مکه .
    • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      23 6
      موافق قطع مسافرت هاي توريستي به تركيه و زيارتي به عربستان هستم
  • جعفر A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    سیاست عربستان علیه ایران
  • ایران A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    باید خییییلی زودتر این کار رو میکردن
    • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      تو ایران هرکی هندونه میخوره ملت پای لرزش میشینن مرگ ملک عبدالله را کیا تبریک گفتن ؟
    • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      دوست عزیز، موضوع ملک عبدالله در میون نیست. عملیاتهای داخل عراق و سوریه که توسط ایران کمک میشه مسئله شده. خب من هم جای عربستان بودم همین کار رو میکردم. الغریق یتشبث بکل حشیش
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    لغو اعزامها
  • رضا IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    خیلی خوشحال شدم امیدوارم هیچ ایرانی نره اونجا تا زمانی که میگن خلیج ع ر ب باید تحریمشون کنیم . بنده هیچ و قت حج نخواهم رفت و پول در شکم گمده تازیان دشمن ایران نخواهم ریخت. حج من کمک به جوانان باآبرو و فقیر ایرانی است
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      76 7
      خوشحالم که یه نفر دیگه هم به این نتیجه رسیده سالیان ساله که پولی که میشه خرج افراد با آبرو بشه تو شکم عربستان ریخته میشه و عربستانی ها هم هرسال با وقاحت بیشتر زائران ایرانی رو تحقیر میکنن تو فرودگاه هاشون. تا وقتی تو کشورم هموطنم شب سرشو گرسنه زمین میذاره حج رفتن من معنایی نداره. حج ما کمک به هموطنامونه که با کلی تلاش و کار باز هم محتاج نون و شب و شرمنده ی زن و بچه هاشون هستن، به بیماران کشورمونه که تو خرج داروهای میلیونیشون موندن، به جوان های عزیزمونه که بعد از این همه سال درس و زحمت به دنبال کار هستن و پیدا نمیکنن و به همین خاطر نمیتونن ازدواج کنن.
    • بی نام CA ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
      14 0
      زنده باشی ای دوست عریز. من هم همین نظر رو دارم
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    عمره باید تحریم شود .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    وقتی به یک کشور رعایت احترام یک کشور نشه این عکس العمل کاملا طبیعی هست
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    عربستان شمشیر را از رو بسته و دیگر وقتش رسیده که ایران هم در برخی زمینه ها از جمله اعزام زائر در سیاست های خود تجدید نظر کند و لغو پروازها می تواند یکی از این اقدامات موثر باشد
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      76 14
      ما باشیم به این عربا رو ندیم انقدر تحول نگریم شون
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    بهترین کار ممکن رو انجام میدن. باید حج رو تحریم کنیم تا حساب کار دستشون بیساد
  • امير A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    84 26
    با سلام حج در دين مبين اسلام جزء موارد مورد تاكيد ميباشد و در صورت دارا بودن تمامي شرايط مورد نياز انجام دادن آن خوب است.اما نكته اينكه با توجه به مشكلات متعدد از سوي كشور عربستان بنظر ميرسد كه اگر از كميت كاسته و به كيفيت افزوده شود گزينه خوب خواهد بود.لازم به ذكر است در احاديث موجود اعمالي ذكر شده است كه در محضر پروردگار عالم اجرو ثوابي كمتر از حج ندارد.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      54 3
      حج تمتع واجبه بر کسی که امکانش رو داره. کی گفته عمره واجبه؟؟ اونم توی این دوره زمونه؟
  • حامد A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    سلام خوب میشه کلا نده ویزا عمره که واجب نیست فقط ایرانیها یاد گرفتند پول بدهند به وهابی ها برای اون دسته از کسانی که میرن عمره متاسفم .عمره زمانی ثواب داره که تو کشور خودتون فقر نباشه حالا هی برین عمره از خدا میخواهم که از این افراد نگذرد و زیارتشان را قبول نفرماید اون پولو بدید یه جوان ازدواج بکنه واقعا که.........
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      45 11
      باید برای اوناییکه کربلا.نجف.دمشق میرن هم باید متاسف باشی دوست عزیز
    • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      67 5
      الهی مردم روزی به این عقلانیت برسند.
    • علی A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      15 45
      یعنی جی؟همه چیزجای خودش داره
  • حمید A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    شما چند سال پیش باید این کار رو میکردید .پولها را به جیب عربها می ریزید تا امثال مثل داعش را انها بوجود اورند. یک مکه رفتن شما باعث خانه خرابی مسلمانان در سوریه و عراق میشود .
  • سورنا A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    تمام پروازها رو لغو کنید.فقط ادمهای پیر که تا حالا نرفتن رو بفرستین.در آمد عربستان از نفت که اومده پایین از گردشگری هم کم شه .بعد خودشون التماس میکنن....ولی بازم اونایی که بیشتر از 1 بار میخوان برنو نفرستین...چون ارز مملکت الکی از بین میره
    • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      6 7
      بابا ادم .... درامد ایران بدتر اومده پایین با کاهش قیمت نفت
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    سعی نمایید با سیاست منطقی راهی جهت براورده شدن ارزوی مردم ایران اسلامی برای سفر به خانه ی خدا بیابید هر چند انها بد عمل کنن. تشکر
    • بی نام A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      11 0
      عزیز جان ارز همین جوری ندید بره به خدا هیچ جای دنیا پول مفت مفت از دست نمیدن عین ایران.
  • befermatooo A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    اصلا باید جلوی سفر به کشور های عربی رو بگیرن . حیف پول نیست تو جیب اینا میریزن ؟ برن یه سفر اروپایی تا بفهمن فرقش چیه . هر کی 1 بار بره مطمئن باشید دفعه بعد هم میره . الکی مثلا من خارج رفته هستم .
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
      1 0
      دوست عزیز واقعا متاسفم که سفر به خانه خدارو با سفر به اروپا مقایسه میکنی
  • ایرانی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    161 6
    خدا کنه که لغو بشه. چرا باید این همه پول بدیم به این وهابی ها که میدونیم پولاشون یا تو کازینوهای امریکا خرج میشه یا برای کمک به داعش فرستاده میشه.
  • عاقل A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    78 14
    هرکس هندونه میخوره پای لرزشم میشینه
    • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      23 0
      خربزه
  • خودم A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    29 14
    امام رضا {ای به قربان تو که حج فقرای} ج
  • آرش IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    20 2
    بنده به شخصه این رو از چند وقت قبل پیش بینی میکردم و حتی بنظر من دیگه کلا به ایرانی ها اجازه ورود نخواهند داد تا زمانی که قابلمه حاکمانش چپه شود .
  • سعید بجنوردی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    28 2
    همین الانش بین ایران و عربستان جنگ و درگیری هست، چه جنگ فیزیکی که با داعش در جنگیم و چه جنگ اقتصادی که با کاهش قیمت نفت اتفاق افتاده حتی یه جنگ نرم هم بین ایران و عربستان در حال شکل گیریه پس بهتره ماهم از ابزارهای موجود استفاده کنیم که یکیش به حداقل رسوندن زائرین
  • طاهر A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    29 3
    با سلام به نظر بنده سفر حج سفر خوبی هست و کسی که تمکن مالی داشته باشد بر او واجب است. ولی آیا در زمانی که واقعا مردم نیازمندی در کشور وجود دارد آیا ضرورتی دارد که این همه پول را حجاج ما بریزن تو حلق وهابی های از خدا بی خبر ؟؟؟با این وجود که عربستان داره ضربه سنگینی به بدنه اقتصاد ما وارد می کند با این جنگ نفتی که در برنامه خودشون قرار دادن ؟ حج همین جوانانی هستن که ازدواج نکردن همین انسانهای فقیر و نیازمند کشور هستن که اکثرا شیعیان حضرت علی ع نهستن. بنده اگر رییس سازمان حج و اوقاف بودم سفر حج را تعطیل می کردم بگذاریم این وهابی ها التماس ما رو بکنن
  • فرهنگی A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    47 3
    تحریم کنیدبهتر
  • محمد حسن موحدي شكيب IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    16 2
    سلام عليكم به نظر م نبايد دولت عربستان با پول مسلمانان عمره گذار گروههاي ضد مسلمان راتغذيه كند وآنان را مظلومانه كشته و اسير نموده و به نواميس مسلمانان تجاوز نمايند و لذا هرچه زودتر پروازههاي عمره قطع شود به نفع اسلام و مسلمين است
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 4
    الان مشکل شما می فهمید چه هست؟ مشکلتون اینه که می خورید تا خره خره بعد می نشنید به چیزایی فکر می کنید که ربطی به زندگی مردم عادی جامعه نداره.
  • بی نام EU ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    6 1
    مسئوليت شركت هاي كشور ميزبان از بعد از صدور ويزا شروع ميشه. تا وقتي من ويزا نگرفتم كه برم حج عمره شركت سعودي چه چيزي رو بايد تحويل بگيره؟؟ مسئولين محترم فرا فكني نكنن..........................
  • danial IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    14 3
    بهترميدونيد چقدر از ارز مملكت از كشور خارج ميشه و ريخته ميشه توي شكم وهابيها , كه بعدش همون پول ها رو عليه ايران بكار ميگيرن؟؟؟از خيلي وقت پيش بايد اين كار رو ميكردن. حج رفتن به چه قيمتي؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    68 7
    اگر کمی همت داشته باشیم اگر کمی وطن پرست باشیم و اگر کمی دیندار باشیم با توجه به مشکلاتی که عربستان برای ما بودجود اورده سفر به عربستان را بخصوص سفر عمره را که مستحب است تحریم می کردیم
    • بانام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      4 0
      جالبه در کشور ما به خاطر بالاتر رفتن قیمت مرغ تحریم می‌کنن خرید رو اما برای پولایی که تو کیسه‌ی گشاد سعودی‌ها و یه عده‌ی خاص دیگه می‌ره از کسی از کسان که در صف مشرف‌ شدن هستن هیچ تحریمی صورت نمی‌گیره.
  • هادي از مشهد A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    63 12
    پول شيعه ميره اونجا تو جيب وهابيا بعد اون پولا ميره واسه کشتن شيعه ها تو عراق و سوريه و لبنان و افغانستان به نظرتون آيا حتا حج تمتع واجبه با اين تفاسير؟ به نظرتون اون حج صواب داره؟
  • موسوی A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    10 96
    با سلام به همه دوستان نظر بنده برخلاف عزیران اینکه در هر صورت ما ایرانی ها باید در حج و عمره حضور گسترده داشته باشیم اگه عمره و یا حج برای ما تعطیل بشه وهابی ها به خواسته شون رسیدند . انها نمی توتن ببینن که چطور مسلمانهای سایر کشور ها دستور دراند در موسم حج و عمره با ایرانی ها ارتباط برقرار کنند. ما بعنوان شیعه و ایرانی باید حضور پررنگ داشته باشیم
  • جمال IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    11 8
    به نظر من کار دولت عربستان کار کاملا منطقی است ............................
  • بی نام ES ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    21 68
    بعضی ها واقعا عوامانه و از روی تعصبات بی ریشه نظر می دهند و خوشحال هم هستند که بحث زیارت خانه خدا جداست بحث پول ریختن در شکم گنده عربها جدا... انها هیچ حقی ندارند مارو از زیارت یا دیدن مسجدالحرام محروم کنند. بعد هم اقایی که ادعا میکنه خدا لعنت کنه اونایی رو که میرن مکه. خودش دقیق برابر با هزینه مکه هروز رفته به فقرا کمک کرده که اجازه اهانت به بندگان خدا رو به خودش میده.
  • بی نام GB ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    60 8
    عربستان سعودي علنا اعلام كرد كه دشمن ايران هست. در اين شرايط خدا هم راضي نيست كه كسي به سفر حج عمره بره مخصوصا كه واجب نيست. از كجا معلوم شرايط سالهاي قبل كه تعداد زيادي كشته شدند تكرار نشه. اگر پول سفر عمره را همه به افراد نيازمند كمك كنند ارزشش خيلي بيشتره و اجر معنوي بيشتري داره.
  • علی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    20 4
    واقعا ملت جالبی هستیم....دممون گرم....طرف به ما فحش هم بده ما میریم سمتش...حج واجبو هم باس تحریم کنن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    13 3
    ایرانی نباید اینطور تحقیر بش
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    10 2
    تا زمانی که دولت عربستان روند منطقی و دیپلمتیکی در این مورد در پیش نگیره باید عمره رو کاملا قطع کرد.و فقط سالانه تعدادی رو به حج تمتع فرستاد.اگر در حج تمتع هم کارشکنی کردن و یا اینکه در عربستان برخوردهای تبعیض آمیز انجام دادن حج تمتع رو هم متوقف کنن.داستان عربستان شده داستان یه سری تولید کنندگان داخلی که هر جنس بنجلی به مردم میدم مردم ناچارن بخرن.باید یه بار واسه همیشه محکم جلوشون ایستاد
  • سامان A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    3 13
    پول زوار مااینقدر ی نیست که بر اقتصاد عربستان تاثیر بذاره در عوض دنبال ضربه بدتریه می خواهد شیعیان رو از باقی مسلمانان جدا کنه همین الان رو نفت برای ضربه زدن به ایران هزاران برابر این پول به خودش ضربه زده ال سعود نمی خواد بپذیره که با پول نمیتونه با ایران مقابل کنه هر جا نگاه کنی از ایران و دوستانش شکست خورده
  • حمید A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    9 12
    1 عربستان اون قدر پول داره که نیازی به پول عمره ایرانی ها نداره. 2 برخورد نژاد پرستانه با عرب ها یا هر کس دیگه کار نادرستیه و جز افزایش دشمنی چیزی عاید ما نمی کنه. 3 حج واجب و حج عمره عملی دینی هست که نباید جلوی اون رو به روی مردم کشورمون ببنیدیم. 4 هیچ فردی پولی رو که سالها جمع کرده تا حج بره، برای ازدواج جوونای کشور و رفع مشکلات اقتصادی صرف نمیکنه مگر اینکه خیلی اخلاص و گذشت داشته باشه. ضمن اینکه به جای تحریم حج جلوی اختلاس رو بگیرید..................................
  • علیرضا GB ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 6
    همین که 50 درصد رو میزارن برن باید حسابی ازشون تشکر کرد...........................
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    58 7
    والا حج تمتع از فروع دینه ولی به نظر من خود ایران باید عمره رو لغو کنه چرا این همه پول رو به جیب اینا میریزن بعد همونو موشک و بمب میکنن میریزن سر شیعه ها
  • سعيد A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    58 14
    نميشه ايت الله مكارم يه فتوا بدن مردم عمره نرن , به خدا اونا خيلي پورو شدن
    • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      54 7
      بله اقا بله.حرام است.
    • سارا A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      22 7
      آره والا
  • علی RO ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    58 5
    الان دیگه حج عمره شده یه سفر تفریحی ، سیاحتی و تجارتی اصلا حج عمره معنایی نداره شما برید ببینید به جز ایران کدوم کشورها حج عمره رو جدی میگیرن؟؟ نکته ی جالب اینه که مهم ترین فرصت کسب درآمد برای عربستان همین حج عمره است چون در حج تمتع همه در یک زمان خاص دور هم جمع می شوند و نمیشه مثلا 10 ملیون نفر رو همزمان آورد حج تمتع ولی در حج عمره توی یه سال می تونن درآمدزایی کنن
  • رضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    9 2
    ويزا نميدن ندن با كلاستر با فرهنگتر ، دست و دل بازتر از ايراني كي رو سراغ دارن؟ من خودم ٢ تافيش عمره دارم ، بخاطر اين كاراي عربها اكراه ميكنم به كشورشون برم اونجا پول خرج كنم.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    26 30
    سیلی رزمندگان اسلام به داعش بدجوری اتیششون زده
  • hadi IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    26 3
    کار پسندیده و بجایی هست
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    9 10
    ما چه كار ه ايم كه نظر بدهيم........................
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    20 6
    سه سال حج نریم ببینید چطور عربستان به پایمان میفتد
  • علی A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 9
    به نام خدا اگر عمره هم ثواب دارد و صواب است، باید تلاش شود با حفظ عزت موانع آن بر طرف گردد. در حال حاضر که عربستان بزرگترین صادرکننده نفت است، مقدار ارزی که از حجاج ایرانی نصیب آن کشور می شود، عدد قابل توجهی نیست تا با تحریم آن کشور، عربستان از این ناحیه آسیب ببیند. ضمن آنکه عربستان تمایل دارد ایرانیان کمتر به عمره مشرف شوند. عربستان می خواهد دربرابر ایران به نحوی تلافی کند اما باید مراقب بود که این تلافی کردن ها به حد اقل برسد.البته با دوستانی که معتقدند ما اولویت هایی دیگری در هزینه ها داریم که زیارت خانه خانه به صوررت مستحبی در اولویت قرار نخواهد گرفت، باید همنوای کرد اما نباید به بهانه آنکه چنین امری در اولویت نیست، عمره تعطیل شود.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 14
    عربستان همیشه در رقابتها ی منطقه برنده میدان است چیزی نمی گذر ه که ماباید التماس کنیم برویم حج چون نماز بدون قبله بی معناست مگر قبله ای جدید خودتان ابدا کنید
    • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      1 0
      همیشه؟ کمی اخبار را پیگیری کنی بد نمی شود
  • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 2
    بايد خيلي زودتر حج رو تحريم ميكرديم تا حساب كار دستشون بياد. اونا بايد منت بكشن نه ما
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    13 53
    بسیار خرسندیم از این اتفاق. امیدوارم به جای مکه همه برن کربلا.
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    40 13
    حج عمره واجب نیست. کسانی که دوست دارند گردشگری مذهبی داشته باشند می توانند به مشهد و قم بروند.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    59 3
    امام صادق ع نيز در باب نياز مومن فرمود‌ه‌اند: «برآوردن حاجت مومن برتر از ۱۰۰ هزار حج مقبول است با همه آدابش»
    • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      9 2
      هزار تا کار خیر میشه انجام داد که ثوابش از عمره بیشتر است وخدا هم راضی تر است من کسانی را میشناسم که چندین سفر واجب وعمره رفته اند که. واقعا کار درستی نیست هر کار ی حدوحساب داره به جای دادن ارز به عربستان کار خیر در کشور خودمون انجام بدیم موافق لغو پروازهای عمره هستم تا نابودی داعش
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    42 5
    در روايات حضرت رسول ص نيز آمده است: «گاه شما مي‌بينيد مومني به يك كار حرام وادار مي‌شود، كسي كه مومني را از حرام باز بدارد، برابر ۷۰ حج مقبول ثواب مي‌برد».
    • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      10 0
      مثبت دادم ولی به شرطی که خود طرف هم شرایط داشته باشد نه اینکه هر چی به فکرش رسید پیاده کنه
  • فرهاد A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 2
    نرو برادرم خواهرم به والله پولت داره تو راه غیر شرعی و انسانی صرف میشه.انگار پولت و تو جیب یزید میریزی که دوباره جلو امام حسین لشکر بکشه...........................
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    27 7
    خدا باعث و بانی شو رحمت کنه
  • نازنین IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    9 34
    من به خودم کلی وعده داده بودم برم.خیلی ناراحت شدم.حتماصلاح نبوده دیگه .چکارمیشه کرد :
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    28 5
    ایده بدی نیست همین که پول ما تو جیب وهابیت نمیره خودش خعلی خوبه هرچند حال وو هوای مکه مدینه عالیه ولی متاسفانه دست نا اهلانه دیگه
  • پیام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    36 4
    به خدا به دین به پیغمبر قسم که حج همین جاست تو کشور خودمون کنار خونواده های بی بضاعت و تنگدست ......نه خدا راضی میشه نه بنده خدا که پول این مملکت رو به جای اباد کردن و گرفتن دست یه نیازمند تو ایران عزیز، تو مملکت عرب خرج بشه .....شما که میخوای تکلیف دین رو انجام بدی خواهرم برادرم ، تکلیف های دیگه رو انجام دادی ؟ یا حق
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    31 2
    یعنی میشه به این حد از اقتدار برسیم
  • بي نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    44 5
    بايد لغو شود. تا ارز به عربستان نبريم
  • حسن A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 2
    اول اینکه حج عمره مستحب است و واجب نیست دوم اینکه سود این سفر و خریدهای سوغاتی و غیره به جیب حامیان داعش میرودپس با دست خودمان به داعش و دشمنان خلیج فارس کمک میکنیم.سوم اینکه هرجاکه ایران و ایرانی را تحقیرکنندمردم هوشمندمابه انجا نخواهندرفت.اگرنفت عربستان تمام شود همین درامد و ارزاوری حجاج برای ابادانی کشورش بس و کافی است.بیاییدباقانون ننوشته از دشمنان ایران دوری کنیم.
  • محسن IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    44 4
    کعبه یک سنگ نشانی ست که ره گم نشود....... حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست
  • سیدجعفر A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 0
    تا جایی که ما شنیدیم میگن اومدن فوت یه نفر و تبریک گفتن و عربستان به خاطر همین فعلا ویزا صادر نمیکنه.........................................
  • مهدی A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 1
    البته اتفاقات یمن دلیل اصلیشه
  • بی نام KR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 4
    متاسفانه نظرات دوستان بيشتر احساسي است. براي پيشرفت كشود چاره اي جز تقويت روابط با همه و به خصوص كشورهاي همسايه نداريم.
  • محمد A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    32 3
    توفیق اجباری
  • قاسم A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    3 2
    اميدوارم اين اتفاق هر چه سريعتر انجام شود. مطمئنا پولي که به عربستان برسد صرف هزينه‌هاي نظامي داعش و امثالهم خواهد شد ...
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    23 3
    عدو شود سبب خیر با این کارشان اولا به خودشان بدلیل م شدن درامدشان. ضربه میزنند ثانیا ایرانی ها با نرفتنشان باعث میشوند که کالای چینی را بعنوان سوغاتی بن کشور وارد نشود
  • رضا IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 50
    سلام شماا ز حال دل من که 5سال منتظر رفتن بودم خبر ندارید و شعار میدید نریم نریم .واقعا چند روزه همش دارم خبرها رو دنبال میکنم که ببینم قسمتم میشم برم یانه . خدا کنه زودتر برطرف بشه مشکل
    • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      37 3
      جان مادرت اگه رفتی لااقل هیچی نخرید.
    • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      7 4
      حالا مثلا" اگه بری چه اتفاقی می افته هدفت از رفتن چیه؟ بهتر به ماهیت کارت بیشتر فکر کنی تا لذتش؟؟
    • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      10 4
      دلیلت اگه برای رفتن ثوابشه که دست یک نیازمند رو بگیر که ثوابش از صد تا حج بیشتره مطمئن باش خدا رضایت وآرامش رو به دلت می ده، اگه قصدت سفر ه که گزینه هات زیاده
    • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      0 1
      زودتر برید پولتونو با سود پنج سالش پس بگیرید.
  • امير سلماسى IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    33 6
    به نظر من هركى سفر حج ميرود بايد مسطتيع باشد پس جزو افراد ثروتمند ميباشد پس بايد يارانه اين افراد قطع شود
  • ;.o IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    16 5
    به نظر من بجای اعزام به عربستان یه صندوق خیریه باز کنن تا انهایی که میخوان برن حج پولهاشونو اونجا بریزن و اون پولها هم به فقیر و فقرای واقعی کمک شود که ثوابش هزار برابر از حج م ی باشد تا اینکه عربستان با پولهای خودمون شیعه رو بکشه
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    15 7
    سلام من هفته ی قبل از مکه حج عمره برگشتم. به نظرم 10 شب 5 شب مدینه و 5 شب مکه خیلی زیاده و هر کدوم رو اگر به 3 شب کاهش بدن بهتره. این طوری تعداد بیشتری زائر میتونن برن و میلیونها دلار هم در سال کمتر هزینه ارزی از ایران خارج و به جیب سعودی ها واریز میشه. همراهان ما از روز سوم کلا بی خیال مسجد النبی در 5 شب مدینه و مسجد الحرام در 5 شب مکه شده بودن و یه بند این بازار و اون بازار برا خرید پلاس بودن لطفا چاپ کنید عزیزان
    • یک بی نام و نشان A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      8 9
      من تا به حال سه بار رفتم به فقرای فامیل و آشنایان هم کمک می کنم ولی باز هم اگر جور بشه میرم.کسانی که از روز دوم تو بازارها می چرخند لذت حرم را درک نکرده اند.
  • علیرضا آ ان A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    20 4
    واقعیت تلخی است ولی باید بدونید هر ایرانی که اینهمه هزینه میکنه برای حج و میره به حیبه عربستانی ها خرج داعشی ها و یک روزی هم بر علیه خودمان استفاده خواهد شد این اقدام باید سال ها پیش صورت میگرفت ... طواف کنید فرزندانتان را که آرزوی یک زندگی مشترک را دارند طواف کن دل کودکی را که در حسرت سقفی در بالای سرش است ... طواف کن دل جوانی را که از همه ی لذت های زندگی اش بریده ...
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    16 5
    این حج نرفتنش خیلی بهتر تا رفتن، اگر واقعا کسی دنبال ثوابو اجر الهی خیلی کارها تو مملکت خودمون هست که ثوابش از حج رفتن بیشتر، حجی که باعث پولدارشدن و یاغی گری وهابیا میشه باید تحریم بشه اونایی که دنبال عنوان حاجی فقط نیستن و دنبال ثوابن نزدیک به عید دست مستمندانو بگیرن
  • . A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    19 5
    هر سال رفتار سعودیها بدتر از دیروز میشود و سفرهای ما بیشتر. جای تعجب و تاسف است که این پولهای هنگفت را به جیب توطئه گران میریزیم در حالیکه کشور خودمان نقاط فقیر زیادی دارد مگر نه این است که خدا همه جا هست پس چه اصراریست به این سفر پر هزینه و پر مشقت
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    13 5
    آقا رضا حج عمره ك واجب نيست شما اگه اينو بري باز ي حج واجب گردنت ميمونه ولي اگه همين پولي ك برا عمره دادي رو براي آباداني كشور خودت خرج كني مطمئن باش خدا هزار برابر ثواب همين عمره رو بهت ميده و ايشالا قسمتت ميكنه حج تمتع بري اگه تمتع هم رفته باشي ك خوش ب سعادتت ك تونستي كعبه رو از نزديك ببيني.....
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    30 8
    حج رو تعطیل کنن.خدا همه جا هست نیاز به خرج کردن نیست پول توی جیب عربها نریزید
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    10 54
    روحانی مچکریم..... اینم از افزایش عزت پاسپورت ایرانی
    • پوریا EU ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      9 6
      اتفاقا افتخار میکنم که عربا نمیزان ما بریم . امیدوارم همیشه همین باشه
  • سلطانی A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    11 33
    درموقعیت فعلی لغو سفر بکشورعربستان بسیار خوب است مگر حج تمتع که ازواجبات است
  • مهدی ی ی A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    55 5
    تقصر روحانی نیست تقصیر اوناییه که مرگ پادشاه عربستان رو تبریک گفتن
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    12 4
    خدا کنه حقیقت داشته باشه و کسی نره
  • رضا A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    12 9
    سلام من همراه خانوادم نوبت اعزام در فروردین رو داریم ولی با این همه بدقولی عربها واقعا موندیم که چطور کارامونو انجام بدیم .موندیم بلاتکلیف که چه جور برنامه ریزی کنیم .باور کنید از ته دل راضیم که دولت ایران یه تو دهنی محکم به این عربا نشون بده و عمره امسال رو کلا منتفی کنه .کاروانهای قبلی که برگشتن میگن خیلی بد برخورد میکنن این وهابیها با ایرانی ها . چرا باید چنین صفری رو رفت و دلارهاررو به جیب اینا ریخت چرا؟
    • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      4 4
      خدا خیرت بده آقا رضا. انشالله ثواب زیارت مقبول رو خودت و خانوادت ببرید. اما راضی باشید که این اعزامها لغو بشه تا عربستان حساب کار دستش بیاد.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    3 5
    اینها که میگن نباید برین حج عمره و پولشو تو ایران خرج کنین یه چیزی میگم این همه پول دار و تاجر تو مملکت هست کدومش میاد واست هزار تومان پول بده اگه جلوشونم بمیری از گرسنگی یه تک شایی هم نمیدن که هیچ تورو اضافه هم میدونن ،، به قول اون شعری که میگه : همه روز روزه بودن،همه شب نمازکردن همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن زمدینه تا به کعبه سر وپا برهنه رفتن دو لب از برای لبیک به وظیفه باز کردن بمساجد و معابد همه اعتکاف جستن زملاهی و مناهی همه احتراز کردن شب جمعه ها نخفتن به خدای راز گفتن زوجود بی نیازش طلب نیاز کردن بخدا که هیچکس را ثمر آنقدر نباشد که به روی ناامیدی در بسته باز کردن خدایا شکرت .
  • رشيدى DE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    31 9
    بهتر است يك سال اعزام را قطع كنيد و پول ان را خرج فقرا در ايران كنيد يا براى دانشجويان خوابگاه بسازيد يا مدارس را آباد كنيد. با تشكر
  • مرتضی A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    6 12
    سلام..مگه عمره واجبه؟؟؟؟؟؟کاش عمره رو حروم کنن.. چقدر دختر و پسر داریم که بخاطر یه جهیزیه نمیتونن ازدواج کنن و به فساد کشیده میشن؟؟چقدر زندانیه جرایم غیر عمد داریم ؟؟چقدر یتیم و بی سرپرست داریم؟؟؟امام زمان از حج رفتنمون راضییه؟؟ایا مهر تایید میخوره پای این حج؟؟؟والله قسم نمیخوره..مساله ی حج واجب به کنار ولی تورو خدا اینقدر عمره نرین..خودم دیدم دختره اومده عمره ثبت نام کنه تیپش انگاری انشرلی با موهای قرمز..اخه این حج میخاد بره چیکار..امان ازوقتی که حج بشه واسه کلاس گذاشتن... امان از بی بصیرتی..
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 4
    انشااله ما تحریمشون کنیم
  • حقگو A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 10
    باهرگونه مراودات حتی سفر حج در این ایام که وهابیها شمشیر را از روبسته اند موافقم ارتباط با عربستان به نفع منافع ملی ما نیست
  • ss FI ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    6 2
    تکلیف ما چند هفته پیش بیشتر از ده میلیون پول ریختیم برای حج چی میشه؟...خیلی ناراحتیم.چرا نمیگن تکلیف این همه پولی که به حساب حج و زیارت ریختیم چی میشه؟ ...تو رو خدا مسئولان جواب بدن
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 3
    بهترین اتفاق برای ایران اینه که کلا" عربستان روابطشو قطع کنه و ویزا نده اونوقت کلی ارز تو مملکت خارج نمیشه این بهترین موقعیت برای ما ایرانیاست که بفهمیم راههایی غیر از حج هم هست برای انجام فراىض دینی... ای خانه پرستان چه پرستید گل و سنگ آن خانه پرستید که پاکان طلبیدند
  • بی نام FR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    6 0
    بازهم تبریک بگید
  • عباس A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 3
    خوشحالم براي هميشه كنسل شود تا عربها به پايمان بيفتند
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    7 9
    اقا به همون كعبه قسم هيچكدام إز اين زيارتها قبول نيست من گردن ميگيرم زيارت اون كسي كه ميدونست بغل دستش كسي هست كه محتاج نون شبه و بيچاره اي هست كه با اين پول ميتونست جهيزيه دخترش را جور كنه اما اين پول را جور ديگه هزينه كرد زيارتش قبول نيست من هم اين دنيا هم اون دنيا گردن ميگيرم
  • جهانیان A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 6
    البته دوستان توجه داشه باشن باتحریم حج توسط ایران ضرر زیادی متوجه عربستان با پشتوانه 860 میلیارد دلار ذخیره ارزی نمیشه و باز هم بعد از مدتی باید با لب و لوچه آویزون بریم دوباره درخواست اعزام به عربستان بدیم... تنها راه اینه که یکبار برای همیشه مساله حج از مسائل سیاسی جدا بشه ..............................
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 3
    پول ایرانی هارو خرج تسلیحات نظامی میکنه تا یه روز باهاش به ایران حمله کنه .کی مردم ما میخوان چشماشونو باز کنن خدا میدونه
  • جبار A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 4
    با توجه به اینکه خودم از ثبت نامی های عمره بودم حاضر هستم یک کمپین انقلابی ایجاد تا همه پولی که برای ثبت نام داده ایم همه عمره گذران پول خود به حساب شرکت نفت واریز شود تا به پروژه مشترک میدان نفتی آزادگان که با عربستان مشترک هستیم وایران هیچ برداشتی از آن ندارد. صرفا جهت بهره برداری از این میدان نفتی شود تو را به کعبه مکرمه بیایید همکاری کنید
  • انسان منطقی A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    22 2
    در مقابل این همه بی احترامی به ایرانی ها باید خود ایرانی برای خودش ارزش قائل بشه و اجازه نده این رفتار دوباره تکرار بشه
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    15 5
    آهای اونی که میگی مکه نرین ارز خارج میشه پس نباید دبی و آنتالیا هم بری
    • آرمان A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      0 4
      دبی رو موافقم ، چون پولش میره تو جیب عربها، ولی آنتالیا نرفتی که این حرفو‌ میزنی. شما یه دفعه برو ، ببینم بازم اینطوری فکر میکنی.
    • rmz A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
      6 1
      آقای " آرمان " اما از دست آدم های نژاد پرست.. من خودم تو خوزستانم ، و از همسایه هامون گرفته و تا دوست و آشنا بعضی هاشون عرب هستند ، تا حالا که بدی ازشون ندیدم.
  • سعید A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    7 1
    من 3سال پیش ثبت نام کردم.نه جزئ افراد متمول جامعه ام ونه فقیر .بلکه متوسط .این از انهاییکه مدعی ثبت نام افراد متمول مبیاشند که بگویم نه این چنین نیست.امابسیار بدم میاید که بخواهم از این فرصت معنوی در بازار پرسه بزنم.اگر هم کسی قصد دادن هدیه داشته باشد خیری که در خانه رواست.به مسجد حرام است.ولی اینکه الان که عربستان در صدد کینه ورزی است شخصا من نبز حاضر نیستم به خانه خدا بروم هر چند که از عمق وجودم دوست داشتم وجزئ نفرات اول در فرودین 94 میباشم.
  • آرش RO ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 1
    زیارت حج در کشور ما یک مصیت شده مخارج فراوان حج و مخارخ چندین برابر در برگشت این فرهنگ و رسم غلط باید عوض شود و سازمان حج اگر در شرایط کنونی که تحریم هستیم وکشور نیاز مبرم به ارز دارد حج را بطور مطلق متوقف کند بسیار پسندیده تر خواهد بود و مردم را بجای حج تشویق به شرکت در کار های نیک عمومی کنند مانند ساخت مدرسه بیمارستان و...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    10 3
    ای قوم به حج رفته کجایید کجایید.... معشوق همین جاست بیایید بیایید
  • قاصدک A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    10 4
    وقتی پول حاجیان ما تبدیل به گلوله ای می شود بر سینه مسلمانان در عراق و سوریه دیگر چه لزومی به طواف است
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 3
    دوساله از موعد رفتن خودم وسه نفر از افراد خانواده ام ازحج عمره گذشته ولی نرفتم ونخواهم رفت .مدیران محترم قبل از اینکه اونا نصفش کنن شما باید قطع میکردید الان هم تا نصفه دیگشو قطع نکردن شما کاملا قطعش کنید عزت ایران وایرانی رو نزارید این سعودیها خدشه دار کنن .عدو شود سبب خیر گرخدا خواهد همین پول وخرج ابادانی مملکت خودمون بکنیم .مگر حج نریم میمیریم.
  • پوریا EU ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    7 6
    با این که اصلا دوست ندارم ولی به اصرار خانواده ام دارم میرم باهاشون . هر روز دعا میکنم کنسل شه این سفر داعش ساز
  • ایرانی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    11 3
    دری به کعبه باز نیست..ا هر کس که بخواهد به خداوند یکتا نزدیک شود بایست از خیلی چیزها توبه کند زیرا خدا یکتا است وان هم درون دل یک رنگان است...نه هزار رنگان ..بس به خود اییم ودراوج قدرت همان قدرتی که مغز و تفکر ادمیست که خداوند به انسان داده است یک رنگ باشیم
  • زهرا FI ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 10
    سلام به نظرم مسئله حج عمره یک مسئله عبادیه که هیچ ربطی به مسائل سیاسی نداره مسئولین مشکل ویزا رو حل کنن بقیه مشکلاتشون تو جای دیگه باید حل بشه لطفا بعضیا که هیچ درکی از حج ندارن نظر مغرضانه ندن
  • علی A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    6 13
    نخیرنبایداینطوری شه میلیونهانفر ارزودارن برن خونه خدا چشم انتظارن یعنی چی پول نره به جیب اونا هدف فقط زیارت هسش بعضیا هم خیلی تشریفاتین فقط میرن اونجا واسه اهل فامیل وجدواباد سوغاتی میخرن ایرونیا خودشون باعث میشن اونجا جای زیارت یا کادو...ولی کاش درست شه
  • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    9 3
    اگر پول 2 سال عمره داده بودن به مخالفان این خاندان الان بدون ویزا می رفتی مکه .
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    6 42
    چرا عادت داریم همه مسایل را با هم قاطی کنیم واز روی احساسات نظر بدیم به خدا 100سال هم بگذره وضعمون همینطوره درسته که از سیاستهای حکام عربستان خوشمون نمیاد اما این دلیل نمیشه که بیخیال حج وفضای مکه ومدینه بشیم
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    9 5
    حج تمتع واجبه قبول.ولی حج عمره ای که واجب دینی هم نیست با توجه به شرایط روز باید حرام هم باشه. زیارت خونه خدا به چه قیمتی؟ پولدار کردن عربا و هزینه اون برای داعش و استفاده علیه ایران؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
      2 5
      بينام جان سلام وجدانااگه خودتم برى اونجاهمين حرفاروميزنى؟بدون تجربه عكس اينوثابت كرده
  • مهدي A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 5
    حالا اونايي كه تبريك گفتن بيان جواب بدن،ما چه گناهي كرديم
  • حسین IT ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    7 9
    دوستانی که دارن ابراز خوشحالی می کنند از لغو پروازها فکر ما دفترها رو بکنند که اول سوریه برای جنگ بسته شد مسافرای عتبات بدلیل نا امنی نصف شد یک عمره مونده که تازه اونم به خاطر دادن مجوزهای بی حساب و کتاب و زیاد شدن دفاتر سهمیه پروازهای ما از سالی 6 تا شده 2 تا....بگین ما از کجا خرج زندگیمون دربیاد..؟
    • سیاوش DE ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      16 6
      برادر گرامی تور آنتالیا و تایلند برپا کن قول میدم برات بگیره
  • الهام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 10
    یا همه شما قبلا مشرف شدید یا درک درستی از حج ندارید نرید سوغات بخرید هدفتون فقط زیارت باشه انشالله که درست شه
    • حجیه IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
      1 1
      شما باید بدانید تمتع واجب است نه عمره .
  • بی سواد A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 2
    دیگه پولدار شدنحالا هروقت پول لازم بودن باز ما میدوییم میریم هم حقارت میکشیم هم مشکلات مالیشونو با ارز حل می کنیم به هر حال ما که بهمون تحقیر و اهانت بر نمیخوره
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    15 4
    با سلام عالي شد پول بي زبون را به اين وهابی ها ندين
  • محسن A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 2
    سفارت عربستان رو ببندید لطفا
  • بيدار IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 0
    سلام برهمه هموطنان عزيز عزيزان هركدام ازشماازروى پاكى دلهاتان فكرى كرديد برخى زدندبه خال وبعضياغافل ازگفتن تبريكات بيجا،كه باعث عصبانيت ال سعودكه واقعاايندفعه ماهم اگه جاشون بوديم همين كاريابدترميكرديم،وجدانااگركسى به مرحوم مااهانت ميكردميرنجيديماقابدانندحق الله وحق الناس رويكجاپامال كردندومسولان راهم واداربه خواهش وتمناكردند عزيزان بحث خرج پول وسوغات و...نيست اينراهم متوجه باشيم كه هيچوقت ايمه ماكه الگوى زندگي همه ماهستندهيچگاه مرگ كسى راتبريك نگفتندحواستون جمع واقعيات باشه وازاصل غافل نشويد اينراهم بدانيدكه نبايدمسلمانان بيت الله راخالى بگذارندتكليف شرعيست به همين دليل نرفتن به مكه صحيح نيست
  • امید A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 6
    دورود بر آیه الله جنتی که با موضع گیری بجا در مورد مرگ شاه سعودی ، آنان را وادار به ممنوعیت حج عمره برای ایرانیان کرد.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 3
    شما چی میگین خانوادم به خاطر نرفتنشون دارن دق می کنن خونمون شده غم کده سریع تر باید این مشکل حل بشه
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 3
    چه لزومی داره ارزمملکت راخرج داعش پروران کنیدویزانمی دن به درک می ریم کربلا کل نورواحد
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 1
    بهتر که نرفتند اکثر اینها بار سوم ببالایشان هست در این اوضاع بحرانی اقتصادی نباید عربستان را مایه دار کرد که روانیست
  • وحید IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 0
    دوستانی که میگن باید از اعزام حجاج کاسته بشه و یا حتی قطع بشه. من یه سوال دارم. اونوقت این حج و زیارتیا چطور پولای هنگفت و باد آورده به جیب بزنن؟ مطمئن باشین اگه تو این قضیه واسه خودشون نون نبود اعزام حجاج رو سال ها قبل متوقف کرده بودن.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 1
    بابا توکشورخودتون کم بدبخت دارید خرج اونا کنید ثواب
  • محمد حسن RO ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 3
    قابل پیش بینی بود. از یه طرف اوضاع نابسامان دربار سعودی و از طرفی وضعیت بحرانی منطقه باعث این موضوع شده. البته دلیل اصلی اوضاع نابسامان و بحرانی موجود در خاندان آل سعود میباشد. اندکی صبر سحر نزدیک است........
  • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 1
    خیلی هم عالی فقط اینطوری نباشه که دو روز بعد نظرشون عوض بشه باید حداقل 5 سال تحریمشون کنند بعد اگر دیدن اوضاع بهتر نشده دائمیش کنند
  • خرم IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 1
    تمام نظرات را خوندم همه میگن مسئولین فلان کار را باید بکنند. پس جایگاه ثبت نام کنندگان عمره کجاست آنها بایستی در مقطع کنونی از رفتن به عمره امتناء ورزندهمانگونه خیلی ها این کار را کرده اند. وخدا خیر دهد به آنهائیکه هزینه عمره خود را خرج کارهای خیر در کشورمان نموده اند.
  • در کلام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    3 0
    قابل توجه همه کاربران تا یار که را خواهد و میلش به که باشد قسمت شه زایرین برن به حرف ونقد من وشما جا نمیمونند نشد م خواست صاحب خونه است باز من و شما فقط مفسریم نظر شما چیه؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 2
    ما از سال 78 ثبت نام کرده ایم چه گناهی کردیم الویت نداشتیم ، پارتی نداشتیم
  • عبداله عبداله IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 3
    به نظر بنده مسولین کشور باید برنامه ای ترتیب بدهند که هر ایرانی فقط یکبار بتواندعمره به عربستان برای زیارت حرم پیامبر و ائمه و خانه خدا مشرف شوند و برای بار دوم ممنوع کند وقتی زائر روزانه 17000نفر اعزام میشوند انتظاری غیر ازاین نمی رود پس بیاییم و فکری اساسی بکنیم.
  • علی RO ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    3 0
    جواب های هوی است
  • امیر A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    2 3
    طبق اقتصاد مقاومتی اسراف نباید انجام شود. علما و اقتصاد دانان مردم را برای نرفتن به عمره توجیه کنند
  • علی IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    4 3
    سلام دنیا الان فهمیده که ساپورد مالی داعش دولت وهابی عربستان هست باوجود آگاهی از این موضوع وباعلم بر تفاسیر قرآنی واحادیث که خانه خدادردل انسانهای مومن هست آیااین مسافرت حتااگر این بی عقلیهااتفاق نمی افتاد درست بود؟ یادمان نرود که حجاج توریستهای پولداری برای عربستان به حساب می آیند
  • عاطفه A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    6 2
    با. سلام برای مسئولان عربستان متاسف هستیم که از هم چین راهی وارد شدن، هرچند که احتمالا سیاست های مسؤلان ما باعث این تصمیم شده، امیدوارم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود، درست است که حج عمره واجب نیست ولی خوب آرزوی هر مسلمانی هستش که خونه خدا رو زیارت کنه،فعلا در این زمان متاسفانه دین و سیاست باهم ختلاف شدید دارند،
  • اميد IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    7 6
    اين كساني كه به راحتي در باره حج نظر ميدهند مگر كارشناس مذهبي هستند؟ اگر از اين أفراد يك فرمول رياضي بپرسيد يا يك مسئله فيزيك ، هيچ جوابي ندارند اما در أمور مذهبي ، اقتصادي و سياسي همه صاحب نظرند سعي كنيد در أموري كه درسش را خوانديد يا مطالعه داريد نظر دهيد
    • جواب امید IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      1 0
      کسی نگفت ما کارشناس مذهبی هستیم ، ولی عقل که داریم میتونیم فقط کمی فکر کنیم متوجه بشیم با پول ما ایرانی ها که تو عربستان خرج میکنیم بمب خریده میشه و به داعشی ها هدیه میشه رو زن و بچه های مردم سوری و عراقی ریخته میشه خیلی پیچیده نیست داداش من ، اگه نظری داری حرفی بزن که ما قانع بشیم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    2 0
    هر چقدر به عربها کمتر عزت بگذارید بهتر است چون آنها بهیچ عنون پارس و پارسی را دوست ندارن و حج عمره یعنی پول توی کیسه اعراب انداختن مکه همین ایران است که دل کسی را بدست اوری و به یک گرفتار کمک کنی
  • بهروز IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام باور کنید مقصر افرادی هستند که افتخار می کنند که امسال می خوا هم 800000 زایر به عربستان بفرستیم چه دلیلی دارد که تعداد زیاد باشد کی سود آنرا می برد سازمان حج هر قیمتی که می خواهد می دهد سالی 1000000 با احترام بهتر است خدا می داند که چه بی احترامی هایی به ما نمی شود به دلیل افتخاره 800000 زایر در ضمن محیط صحن هم در حال ساختن است دیشب هم ریس سازمان اعلام کرد عتبات 200000 هزا ر تومان کران شد بابا اکر نمیتوانی برو کنار
  • رضا A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    منطق ما ایرانی ها چرا اینطوریه، همیشه افراطی یا تفریطی هستیم، بعضی از هموطنان میگویند فقیر در کشور ماست چرا به حج برویم و به شکم عرب ها بریزیم، مگر ما به خاطر عرب جماعت به کعبه میرویم یا اینکه فقط میخواهیم از فضای معنوی آن استفاده کنیم، هر چیزی جای خودش را دارد، کمک به فقیر و رفتن به حج. این دیگه چه روشنفکری بازی است که ما در می آوریم، دولت باید برای جوانان اشتغال ایجاد کند و باید به داد فقیران و زنان و کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و کارتن خواب باشد، تو روز روشن حق من نوعی را با اختلاس 3000 میلیاردی میخورن یقه اونرو نمیگیریم گیر دادیم به کسی که آرزوی وصال الهی را دارد و میخواهد به مکه برود، کسی که پول حج تمتع را ندارد خوب حج عمره بهترین جایگزین برای آنست که میخواهد به خانه خدا برود.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    اگه واقعادیگه هیچ راهی نیست ونمیخان راه بیان مقابله بامثل بایدکردیعنی مردم عربستان ایران خاستندبیان ویزانشن
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام ، من هفتم بليط مدينه داشتم ؛ مكه و مدينه توي دل ماست هرلحظه بنگريم آنجا حريم الهي است . ما نيت كرديم بريم ولي نشد حالا قسمت ، حكمت ، سياست و........ ولي سازمان حج هيچ مسؤليتي در قبال زائران نداره و يك ريال خسارت به اونا نميده و توي قرارداد افراد آمده كه هرگونه نسخ قرارداد از هر طرف سازمان حج ايران ويا طرف مقابلعربستان ، زائر حق اعتراض ندارد، لذا اين زائر است كه حق وحقوقي ندارد وخسارت را سازمان از طرف عربستاني دريافت مي كند آيا ما حقي از اين بابت نداريم آيا از نظر شرعي تكليفي بر اي ‍ زائر .... متصور نيست؟ حكم الهي در اين خصوص چيست ؟
  • fn A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    آن شاالله با ظهور آقامون همه چیز درست میشه....
  • زائر بازمانده A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 1
    خوبه یه این افراد میگن مال شما لغو شد....بیچاره ما که قبل از عیدیم.نه میگن لغو شد نه میگن میرن...به خدا خسته شدیم از بلاتکلیفی.هر تلفنی که زنگ میزنه همه حمله ور میشن به سمت تلفن که شاید از طرف دفتره...از طرف دیگه خسته شدیم از جواب دادن به مردم..پرواز ما شنبه 21اسفند بود که پنج شنبه زنگ زدن گفتن لغو شده...ینی دو روز قبل از پرواز آیا این انصافه...آیا کسی نیست به ما جواب بده؟؟؟؟
    • آرزومند A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      2 0
      حالا خوبه به شما دو روز قبل خبر داادن . پرواز ما بیستم بود همه کارها انجام شد حتی ارز گرفتیم . برای خداحافظی با کل فامیل مراسم گرفتیم 56 ساعت قبل از حرکت زنگ زدن که لغو شده . لطفا یکی جواب هزینه و اعتبار و آبرو و امیدهای ما رو هم بده
  • عمار A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    1 0
    الان فهمیدیم دلیلش برنامه ریزی برای حمله به یمن بود

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین